پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
جمالی نوبندگانی گفت: دولت آمریکا در هیات حاکمه عربستان جاسوس دارد و خبر به آن‌ها رسیده بود که امکان نزدیکی دولت عربستان با ایران وجود دارد، از این‌رو آن‌ها تصمیم به ترور و شهادت سردار سلیمانی گرفتند.
شعارسال:جمالی نوبندگانی گفت: دولت آمریکا در هیات حاکمه عربستان جاسوس دارد و خبر به آن‌ها رسیده بود که امکان نزدیکی دولت عربستان با ایران وجود دارد، از این‌رو آن‌ها تصمیم به ترور و شهادت سردار سلیمانی گرفتند.
 
شهادت سردار سلیمانی
 
شهادت سردار قاسم سلیمانی پیامدهای بسیاری داشت؛ ایران پاسخ حمله آمریکا را داد، پاسخ ایران به پیام عربستان ناگفته ماند، ۲۰۰ میلیون یورو به تقویت سپاه اختصاص یافت و ایران و آمریکا تا پای درگیری نظامی مستقیم پیش رفتند و هنوز اینکه چه اتفاقی بیفتد، مشخص نیست. شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسات مختلف تبعات و واکنش‌های مختلف را بررسی کردند.
 
محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی به رویداد۲۴ گفت: پس عملیات تروریستی که از سوی آمریکا صورت گرفت و سردار قاسم سلیمانی و همراهانش به شهادت رسیدند، صحبت از انتقام سخت به میان آمد و دیدیم که چقدر سریع این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل شد.
 
وی افزود: با تصویب مجلس و مجوز رهبری ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای سپاه قدس تا دو ماه آخر سال اختصاص یافت. این تصمیم خود نشان از مصمم بودن نظام برای مقابله با هر نوع تجاوز داشت.
 
جمالی‌نوبندگانی در پاسخ به اینکه سفر سردار قاسم سلیمانی به بغداد برای انتقال چه پیامی به نخست وزیر عراق بوده است؟ گفت: این سفر به دعوت نخست وزیر عراق بود و بنا بود سردار سلیمانی به پیشنهادهایی که از سوی عربستان مطرح شده بود، پاسخ دهد.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت مجلس اظهار داشت: چندی پیش و در چند نوبت عربستانی‌ها چراغ سبزی را به ایران نشان دادند که حکایت از مذاکره با ما بود. آن‌ها علاقه‌مند بودند که هم در خصوص مسائل دوجانبه و همچنین بحران یمن با ایران گفتگو کنند. این موضوع هم در رفتار نماینده آن‌ها در سازمان ملل دیده شد و هم بن سلمان اعلام کرده بود که ما به دنبال جنگ نیستیم و اهل گفتگو هستیم.
 
نماینده فسا تصریح کرد: به‌نظر من، ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا به‌خاطر حمله به سفارت آمریکا در بغداد نبود و این مسائل کاملاً فرعی است. دولت آمریکا در هیات حاکمه عربستان جاسوس دارد و خبر به آن‌ها رسیده بود که امکان نزدیکی دولت عربستان با ایران وجود دارد، از این‌رو آن‌ها تصمیم به ترور سردار سلیمانی گرفتند، هرچند که این یکی از عوامل اصلی ترور بود و در این بین دلایل دیگری هم وجود داشت. یکی دیگر از عواملی که باعث شد ترامپ دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کند، تاثیرگذاری بالای جبهه مقاومت بود و از طرف دیگر آمریکا به این نتیجه رسیده بود که شخص سردار سلیمانی مانع تغییرات جغرافیای سیاسی در خاورمیانه شده است، زیرا بنای آمریکا به تجزیه عراق و سوریه بود که تا امروز خواب آن‌ها تعبیر نشده است.
 
جمالی نوبندگانی در پاسخ به اینکه چرا سردار سلیمانی حامل پیام به نخست وزیر عراق بوده و چرا وزارت خارجه ایران این موضوع را پیگیری نمی‌کرد؟ گفت: این کار با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران صورت گرفته بود. هر وقت ظریف به کمیسیون امنیت ملی آمده، گفته من بالاترین هماهنگی را با سردار سلیمانی دارم و هیچ‌گاه موازی‌کاری صورت نخواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: انتقامی سخت از آمریکا گرفته شد و با حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به سوی پایگاه هوایی عین الاسد محل اجتماع نیرو‌های ارتش آمریکا ضربه‌ای مهلک بر آن‌ها وارد شد تا بدانند هر عملی، عکس‌العملی دارد. برخی در روز‌های گذشته می‌گفتند که ایران توان مقابله ندارد و این موضوع در بحث ترور دانشمندان هسته‌ای دیده شد، اما عمل نیروهای نظامی ما نشان داد که نظام هیچ تعرضی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد ضمن اینکه باید بگویم در ترور دانشمندان هسته‌ای هم انتقام گرفته شد، اما به لحاظ امنیتی بهتر بود که پاسخ ایران رسانه‌ای نشود.

 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری رویداد 24  ،تاریخ انتشار:  19 دی   1398،کدخبر: 200413  ،  www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین