پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
یکی از مراجع عظام تقلید با اعلام اینکه توحید قلعه مستحکم مؤمنان است، گفت: حقوق‌های نجومی، رشوه‌خواری و باندبازی آبروبر است.

شعار سال: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: آنچه در سالروز میلاد امام هشتم مطرح است سخنان نورانی آن حضرت بوده که توجه به آن نظام، رهبری، دولت، ملت و مملکتمان را به آن مقصد می‌رساند.

وی افزود: توجه به سخنان نورانی امام رضا‌(ع) به گونه‌ای ما را به مقصد می‌رساند که مقصودمان را در آن مشاهده می‌کنیم.

مرجع تقلید عالی‌قدر جهان تشیع گفت: وجود امام رضا (ع)‌ سلسله دستوراتی مربوط به کشورداری دارند که مواردی همانند شهرداری، استانداری، دهداری و همه آنها را شامل می‌شود.

این عالم وارسته با اعلام اینکه سلسله دستورات و راهنمایی‌های عقلی آن حضرت مربوط به سلسله علوم الهی است، ادامه داد:‌ آنچه مربوط به حفظ نظام می‌شود این بوده که آن امام فرمودند دشمنان ما سه کار کردند که نظام به ساماندهی نرسیده و جامعه از وحدت دور شود.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرمودند دشمنان در رابطه با ما غلو و افراط کرده‌اند، گفت: آن حضرت ادامه دادند آنها روایاتی در کم کردن مقام والای ما نقل کردند که تفریط و تقصیر بوده البته گروهی هم تلاش کردند مقام امامت را از چشم جامعه بیندازند.

مفسر کبیر قرآن با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در بیان گروه سوم دشمنان یادآور شد، افرادی سیاست‌های مرموزی داشته و به نام ما اسامی یا گفته و نقل‌هایی کردند تا اختلاف شیعه و سنی را رقم بزنند، بیان کرد: هر سه این گروه سعی داشتند تا نظام امامت و رهبری را از چشم بیندازند.

وی با اعلام اینکه افرادی در این بین با تقصیر و جعل روایات عده‌ای را لعن کرده و دشمنان امام دانستند، یادآور شد:‌ آنها می‌خواستند با اختلاف اساس جامعه را متزلزل کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه امام هشتم شیعیان فرمودند مواظب باشید ما را از مقام امامت و عصمت بالاتر نبرده و به مقام ربوبیت نرسانید، گفت: نباید در شأن امامان کوتاهی شده و از معجزه عصمت، حجتیّت و امامت کم آورده و کاری انجام شود که اختلاف بین شیعه و سنی افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه امام رضا (ع)‌ فرمودند در جهانی زندگی می‌کنیم که بی‌خطر نیست و دنیا جای آزمون و خطرهای طبیعی و سیاسی است که ما را تهدید می‌‌کند، گفت: باید در این قلعه و دژ، دژبان امین داشته و خود را حفظ کنیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به حدیث سلسلة‌الذهب تأکید کرد: اگر می‌خواهیم از شر دشمنان درون و بیرون محفوظ بمانیم باید به تنها قلعه‌ای که راهی برای نفوذ ندارد پناه برده که آن قلعه توحید است.

این عالم وارسته با اشاره به اینکه خداوند فرموده توحید قلعه و دژ من است که در این مکان دژبان خدا است، تصریح کرد: اگر دژبان خدا بوده و توحید قلعه او است از هر خطری در امان هستیم زیرا اگر کسی توحید را باور کرد، معتقد به آن بود و موحدانه عمل کرد وارد این قلعه می‌شود که نه دشمن درون به نام غرور، هوس و خیال او را در بر می‌گیرد و نه دشمنان بیرونی به او آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به بیانات امام رضا (ع)‌ مبنی بر اعتقاد به نظام امامت و شرط قرار گرفتن در قلعه امن ادامه داد:‌ اگر کسی وارد این قلعه شود باید پیرو امامت و ولایت باشد. البته زمانی از خطر درون و بیرون مصون هستیم که موحد باشیم.

آیت‌الله جوادی آملی با اعلام اینکه در قرآن کریم آمده سراسر جهان ستاد سپاهان الهی است، افزود: چیزی در آسمان و زمین نیست که بدون اذن خداوند کار کند و همه موجودات زمین و زمینیان نمی‌توانند به فرد موحد آسیبی برسانند.

وی با اشاره به بیانات امام رضا (ع) مبنی براینکه هر کس به زیارت‌مان بیاید در سه مقطع هنگام مرگ، ورود برزخ و قیامت کنار او حضور دارم، یادآور شد: اگر کسی وارد صحنه قیامت و برزخ شود امام رضا (ع) با او بوده و از هر خطری مصون است. البته کسی سالم وارد دنیا شود سالم هم وارد برزخ و قیامت خواهد شد که این سلامت ناشی از سلامت از مرض نیست.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید براینکه سلامت هنگام مرگ سلامت ظاهری نیست، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) توحید را از مهم‌ترین معارف الهی قرار دادند.

مفسر کبیر قرآن با اعلام به اینکه اگر به این فکر هستیم که از کسی تعریف کرده و هوای کسی را داشته باشیم یا رضایت فردی را جلب کنیم شرک است، متذکر شد:‌ همه ما در هر سمتی که هستیم مبادا خدای ناکرده از افراد تعریف کرده و یا دامن فردی را بگیریم.

این عالم با اشاره به اینکه موجودات آسمانی و زمینی مجاری فیض خداوند هستند، گفت: در روایات آمده که در امور خیر از یکدیگر سرعت و سبقت بگیریم و سعی کنیم در کار خیر پیش‌گام و پیش‌قدم باشیم البته فقط در کار خیر تصادفی ندارد زیرا میدان کار خیر به اندازه آسمان و زمین است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه اگر کسی می‌خواهد عاقل، عادل و مؤدب بوده و در عقل درایت و انصاف سرعت بگیرد مزاحم کسی نیست، خاطرنشان کرد: ولی در ترک هدف مزاحمت ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه در ابتدای سوره مؤمنون آمده که افرادی اهل سرعت و سبقت هستند که مشرک نیستند، یادآور شد: همه‌ ما اگر به حقیقت صحبت کنیم نظام یکدست بوده و مشکلی ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد:‌ همه ما مؤظف هستیم خون شهدا را حفظ کنیم و ذره‌ای با نظام بدرفتاری نداشته باشیم همچنین تا مردم دیانت واقعی نداشته باشند و ظاهر و باطن‌شان توحید نباشد، شکست می‌خورند.

وی با اعلام اینکه باید از خدا بخواهیم تا لحظه‌ای ما را به غیر خود وامگذارد و ما را به خودمان واگذار نکند، خاطرنشان کرد: این دنیا خیلی افراد را فرا گرفته هرچند ما با آبرو زنده ایم و هیچ‌کس حاضر نیست زندگی‌اش بدون‌‌ آبرو باشد.

مفسر کبیر قرآن با اشاره به بیانات علی (ع) مبنی براینکه دنیا مرتع سرسبز و جاذبه‌خیز و وباخیز است، یادآور شد: این وبا بیماری آبرو بری است. اگر علفزاری دارای علف‌های سبز باشد ولی وباخیز بوده باید از آن پرهیز کند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه کسانی که اختلاس کرده و حقوق نجومی گرفتند آبرویشان رفته است، افزود: با آبروی کسی نمی‌تواند در دنیا زندگی کند، همه ما باید شبانه‌روز تلاش کنیم که ذره‌ای حرام در کارمان پیدا نشود زیرا دنیاخواهی، مال حرام، رشوه، حقوق نجومی و همانند آن وبا است و باید همه ما هر روز موظف باشیم تا شیطان ما را فریب ندهد و تمرین عمل در این راه رعایت دستورات دینی است.

وی با بیان اینکه نام خداوند در هر کاری نه تنها ثواب دارد بلکه ما را مصون نگه می‌دارد، اظهار کرد: کار با نام خدا یا واجب است یا مستحب. هرچند رشوه و حقوق‌های نجومی با نام خدا نیست زیرا اگر کار با نام خدا باشد باندبازی، جناح‌بازی و پارتی در آن راه ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به ما حیات دادند و انسان باید خاضع باشد، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده ذره‌ای از ذرات غرور و فریب در گوشه قلب‌مان بماند.

وی با بیان اینکه انسان با آبرو زنده بوده و حرام‌خواری، رشوه و باندبازی آبروبر است، اظهار کرد: ما هم موظفیم تا آبرو حفظ کرده و آبروی مؤمنان را نبریم.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به پروژه‌های عمرانی همانند سد و توجه به امور کشاروزی متذکر شد: باید مواظب ایجاد سد در آمل باشیم. سدسازی در آمل باید عاقلانه، عالمانه، محققانه و دقیق ساخته شود. فشار دیواره سد و تحمل فشار زلزله‌های 7 ریشتری هم در آن لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان همانند فرمانداری و استانداری موظفند که سد فولادی بسازند، ادامه داد: در مسیر سد آمل چندین شهر و روستا قرار دارد که باید با فهم دقیق و حساب شده برای آن کار شود.

مفسر کبیر قرآن کریم گفت: مسئولان در زمینه کشاورزی هم باید توجه لازم داشته باشند زیرا توجه به کشاورزی ایران اسلامی و نظام اسلامی را از احتیاج به بیگانگان حفظ می‌کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري میزان، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395، کد مطلب: 210018:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین