پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
استاندار گیلان گفت: طبق گزارشی که وزیر کشور به رئیس جمهوری ارائه داده؛ گیلان از ابتدای امسال تاکنون رتبه نخست کشوری در تصویب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرده است.

شعار سال: دکتر ارسلان زارع غروب چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: شهادت سپهبد سلیمانی به عنوان قهرمان ملی کشور برای همه مردم ایران ناگوار بود، آنچنان که در جای جای کشورمان برای بزرگداشت مقام ایشان ، راهپیمایی های باشکوهی برگزار شد.

وی با بیان اینکه اگرچه از دست دادن این سردار موجب اندوه بسیار برای همه اقشار جامعه بود، گفت: مهمترین ثمره خون پاک و مطهرش تقویت وحدت مردم و عزت ایران اسلامی در این برهه از زمان است.

 استاندار گیلان وحدت ملی را از مولفه های اقتدار و امنیت ملی و از جمله موضوعاتی عنوان کرد که همواره مورد توجه دانشمندان علوم سیاسی و دولتمردان ممالک مختلف قرار گرفته و ریشه در آموزه های توحیدی مکاتب مختلف به ویژه دین مبین اسلام دارد .

 دکتر زارع خاطرنشان کرد: همبستگی ملی به عنوان یک راهبرد اساسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کانون توجه قرار داشته اما شرایط امروز کشورمان ایجاب می کند تا بیش از هر زمان دیگری، این مهم مورد توجه همگان قرار گیرد .

وی تصریح کرد: باید همه مسئولان و مردم با هر نگرش سیاسی به مقوله وحدت ملی به عنوان مهم‌ترین اولویت توجه کنند و از هر کلامی که وحدت، وفاق و همدلی و انسجام ملی را خدشه دار کند ؛ بپرهیزند.

 استاندار گیلان با تقدیر از مردم فهیم گیلان که ضمن پاسداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی ، در تقویت وحدت ملی کوشا بوده اند؛ به مدیران تاکید کرد که همواره در این مسیر استوار و پیشگام باشند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دولت استکباری آمریکا به سبب آنکه از به کارگیری توطئه‌های سیاسی و امنیتی علیه ملت و نظام اسلامی ایران ناامید شد، تلاش خود را بر محور تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی متمرکز کرده لذا برای مقاومت و مقابله با این جنگ تمام عیار ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی باید در عرصه اقتصادی، توان خود را افزایش دهیم.

 وی افزود: به درستی و شایستگی سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید، توانسته به میزان قابل توجهی توطئه های دشمنان را نابود کند.

 استاندار گیلان با اشاره به تحریم ها و دشواری های ناشی از فشارهای دشمنان، بیان کرد: خوشبختانه در گیلان با همدلی، وحدت و تلاش مضاعف بخش دولتی و خصوصی و نیز برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی؛ کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید ، سرمایه گذاری و اشتغال و همچنین کمیته صادرات غیرنفتی، توانسته ایم دستاوردهای خوبی را کسب کنیم.

 وی کسب رتبه اول گیلان در تصویب سرمایه گذاری خارجی از ابتدای امسال تاکنون که از سوی وزیر کشور به رئیس جمهوری اعلام شده را نمونه ای از این امر دانست .

 استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرای هرچه زودتر مصوبات جلسه امروز و ارائه گزارش از روند اجرای مصوبات گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان گیلان در نخستین فصل امسال  48.1 درصد بوده که این رقم از میانگین کشوری، بالاتر است.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: ظرفیت های متنوع و ارزشمند محیطی ، جغرافیایی ، اقلیمی ، زیرساختی ، انسانی و همچنین میز اورآسیا می تواند بستر مناسبی برای ارتقاء همه شاخص‌های اقتصادی به ویژه تولید و اشتغال باشد.

 زارع اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم معضل بیکاری را که بارها به عنوان هدف برای مدیران استانی مشخص کرده‌ام ، تا پایان سال 1400 به هشت درصد برسانیم، لذا در تحقق این امر انتظار دارم تا همه مدیران از جمله مدیران بانک‌ها با انعطاف در انجام امور و مطالبات بخش خصوصی به ویژه فعالان اقتصادی، زمینه‌ساز تحقق این مهم باشند .

 دکتر زارع گفت: موضوعات مهمی همچون پسماند ، تالاب انزلی و پروژه های نیمه تمام و آن دسته از طرح هایی که هنوز اجرایی نشده؛ باید حسب اولویت‌بندی در زمان مقرر انجام شود.

 وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مشکلات موجود در مسیر اجرای پروژه ها همچون پروژه شهرک گلخانه ای لاهیجان مشمول زمان شوند بلکه باید با عزمی همگانی نسبت به رفع آن تا حصول نتیجه تلاش کنیم.

 استاندار گیلان بیان داشت: اقداماتی که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در این جلسه به عنوان انتظار از فرمانداران بیان کردند؛ از مصوبات جلسه خواهد بود لذا اجرای آنها ضروری است.

 وی تاکید کرد: باید در جهت تحقق شعار سال یعنی رونق تولید و  نیز کاهش نرخ بیکاری در همه شهرستان ها  اقدامی جهادی صورت گیرد.

دکتر زارع با بیان اینکه مشکلات برخی از واحدهای تولیدی در سطح ملی قابل حل است ، افزود: ممکن است بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در وزارتخانه و یا سازمان‌های ملی قابل طرح باشد که در این صورت پیگیری های لازم از سوی دستگاه های اجرایی استان برای رفع آنها انجام می شود.

 استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ بالای اشتغال در طرح های نیمه تمام یا راکد که عمده دلایل آن کمبود سرمایه در گردش یا معوقات بانکی است؛ چنانچه موضوع با پیگیری های اولیه به انجام نرسد، سرمایه گذاران موفق دیگری در استان وجود دارند که می‌توان با واگذاری به آنها ، مشکلات را برطرف کرد.

 وی همچنین در خصوص شمار بالای سرعت کاه ها در نقاط مختلف استان به عنوان یکی از دغدغه های مردم گفت:  باید مشکلات حوزه جاده ای را با فرهنگ سازی مرتفع کنیم و نسبت به پالایش و بررسی میزان اثر بخشی و رضایت از سرعت کاه ها ، تدبیر  شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 26 دی 98، کد مطلب: 951171: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
دولت استکباری آمریکا به سبب آنکه از به کارگیری توطئه‌های سیاسی و امنیتی علیه ملت و نظام اسلامی ایران ناامید شد، تلاش خود را بر محور تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی متمرکز کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین