پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
پرویز فتاح در برنامه نگاه یک گفت: استقرار آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان دبیر مجمع تشخیص در کاخ مرمر درست نبود، بعد از فوت او کاخ را به سختی و با جر و بحث تخلیه کردیم. این تخلیه از مواردی بود که نمی‌دانستیم شکایتمان را پیش چه کسی ببریم! در نهایت بیت رهبری حمایت کردند و کاخ تخلیه شد. کاخ را تبدیل به موزه می‌کنیم.

شعارسال:  رئیس بنیاد مستضعفان از استقرار آیت الله هاشمی رفنسجانی در کاخ مرمر انتقاد کرد.
 
به گزارش همشهری آنلاین، پرویز فتاح در برنامه نگاه یک گفت: استقرار آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان دبیر مجمع تشخیص در کاخ مرمر درست نبود، بعد از فوت او کاخ را به سختی و با جر و بحث تخلیه کردیم. این تخلیه از مواردی بود که نمی‌دانستیم شکایتمان را پیش چه کسی ببریم! در نهایت بیت رهبری حمایت کردند و کاخ تخلیه شد. کاخ را تبدیل به موزه می‌کنیم.
 
کاخ مرمر یکی از کاخ‌های تاریخی تهران در دوره پهلوی است که در مرکز تهران جای گرفته‌ و در ۳۰ خرداد ۱۳۵۷ با شمارهٔ ثبت ۱۶۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.
 
این کاخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی به عنوان مقر کمیته انقلاب اسلامی استفاده می‌شد اما چندی بعد بدون کاربرد ماند تا اینکه در میانه‌های دهه ۱۳۷۰ پس از پایان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی دفتر هاشمی رفسنجانی به این کاخ نقل مکان کرد. امروزه از این ساختمان در نامه‌نگاری‌های دولتی با نام ساختمان قدس یاد می‌شود. بخش‌هایی از کاخ مرمر در سال ۱۳۸۷ مرمت و بازسازی شد.
 
اظهارات فتاح را در ویدئوی زیر ببینید:
 
تعداد بازدید : 26
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته روزنامه همشهری   ،تاریخ انتشار:   29 دی   1398،کدخبر: 479126   ،www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین