پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
سرگرم شدن رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به فعالیت‌های سیاسی و غفلت از مسایل حساس اجتماعی اعتراض نمایندگان مجلس را درپی داشت.

شعار سال: معصومه ابتکار؛ نامی آشنا برای فعالان محیط زیست و البته سیاسی‌های سبزپوش، بانویی که در رسانه‌ها از دریاچه ارومیه، باران‌های اسیدی، انقراض گونه‌های خاص جانوری، آتش سوزی جنگل‌ها، سیل و گرد و غباری که نفس کشیدن را برای مردم خوزستان سخت کرده است حرفی نمی‌زند و اما با حاشیه‌های سیاسی که می‌سازد حسابی در خبرگزاری‌ها و مطبوعات جنجال به پا می‌کند.

فردی که یک روز آلاینده بودن بنزین وارداتی را برای رسیدن به مقاصد خویش مطرح می‌کند و روز دیگر ادعایی در خصوص سرطان زا بودن پارازیت‌ها را عنوان، و بهانه‌ای دست رسانه‌های خارجی می‌دهد.

البته بهانه دادن دست رسانه‌های خارجی از کارهای معمول این بانوی به ظاهر اجتماعی است چراکه وی اخیرا نیز با شبکه انگلیسی بی.بی.سی که مخالفت آن با نظام بر هیچ کس پوشیده نیست مصاحبه کرد، گفت‌وگویی که خارج از حوزه وظایف ابتکار بود و این بانوی دولت یازدهم در اقدامی قابل تعجب در رابطه با وضعیت منطقه و سیاست خارجه سخن گفت.

ابتکار به قدری محیط زیست را دچار حاشیه کرد که کارمندان این سازمان نیز مقابل رئیس خود ایستادند و با تجمع اعتراضی کارشکنی‌های ابتکار را محکوم کردند.

 

با وجود اینکه 2 سال از مدیریت ضعیف و پرحاشیه ابتکار می‌گذرد اما تاکنون رئیس جمهور بر حضور وی در این سازمان پافشاری می‌کند، برخی معتقدند رئیس سازمان محیط زیست بیشتر فرد سیاسی است و وقت خود را به جای پرداختن به امور مهم صرف مسایل سیاسی کرده است. دیدار با شیخ فتنه یکی از نمونه‌های بازر فعالیت سیاسی ابتکار بود که صدای نمایندگان ملت را نیز درآورد.

در همین راستا گفت‌وگویی با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم، این نمایندگان از سیاست‌های اتخاذی ابتکار در محیط زیست انتقاد کردند و عملکرد او را غیرقابل قبول دانستند.

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با انتقاد از عملکرد ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: تالاب‌ها و دریاچه‌های ارومیه و مازنداران در حال خشک شدن است و پرندگان زیادی در خطر انقراض هستند، مواد مورد استفاده برای استخراج از معادن موجب آلودگی محیط زیست می‌شود، عدم حفاظت از جنگل‌ها موجبات سیل در ایلام را فراهم می‌کند و در این میان معلوم نیست چرا خانم ابتکار هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: چنانچه دریاچه ارومیه خشک شود جان چندین میلیون نفر به خطر خواهد افتاد و این خطر تنها مردم آذربایجان را تهدید نمی‌کند بلکه سایر استان‌‌های همجوار را نیز در بر می‌گیرد. .

*از ابتکار انتظار ابتکارات ویژه‌ای داشتیم/تذکرات بی فایده بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه شاهد کوچ و نابودی بخش کشاورزی خواهیم بود، ابراز کرد: نمایندگان بارها تقاضاهای خود را به گوش ابتکار رسانده‌اند اما عملکرد قابل قبولی از وی ندیده‌اند، انتظار ما از این بانوی دولت یازدهم این است که با ابتکارات ویژه‌ای وارد صحنه شود و قبل از اینکه برای جبران دیر باشد کاری کند.

وی هشدار داد: اهمال کاری‌های محیط زیست آسیب‌های زیادی را به مردم خواهد زد، ما از ابتکار عملکرد درخشان می‌خواهیم و مسکن‌های دوره‌ای وی دردی را دوا نمی‌کند.

ابتکار اگر پیوست محیط زیستی دارد ارائه کند

سید عیسی دارایی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در گفت‌وگو با آناج با اشاره به عدم توانایی ابتکار در رسیدگی به مسایل زیست محیطی، خاطرنشان کرد: خانم ابتکار یا توان حل مشکلات را ندارند و یا دولت از وی حرف شنوی ندارد.

وی اضافه کرد: اگر ابتکار پیوست محیط زیستی دارد چرا آنهارا منتشر نمی‌کند تا همه اطلاع یابند، اگر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با ریزگردها، باران‌های اسیدی و سایر موارد هشداری داده‌اند ارائه کنند.

بانوی دولت یازدهم توانایی اداره سازمان را ندارد/روحانی در پست‌های دیگری از ابتکار استفاده کند

نماینده مردم اندیمشک در مجلس مسئولیت اداره سازمان حفاظت محیط زیست را حساس دانست و گفت: واقعیت ایناست که ابتکار توانایی اداره این سازمان را ندارد و آقای روحانی می‌تواند در پست‌های دیگری از این بانو استفاده کند. ابتکار برنامه خاصی ندارد و حضور وی در سازمان فاقد ارزش شده است، لذا برکناری وی ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

وی متذکر شد: بنده کاری با فعالیت‌های سیاسی این بانو ندارم و تنها مشکل ما مشکلاتی است که در طی سال‌های اخیر ایجاد شده و در رابطه با حل این مشکلات اقدام خاصی صورت نگرفته است. جان مردم خوزستان را ریزگردها تهدید می‌کند و کسی پاسخگو نیست.

 

حال باید منتظر ماند و دید بانوی سبزپوش دولت تدبیر و امید چه اقداماتی را برای حل معظلات محیط زیست در پیش خواهد گرفت، آیا در راستای وظایف خود عمل خواهد کرد و یا درگیر کارهای سیاسی خواهد شد، شاید اگر خانم ابتکار از همان ابتدا نسبت به مسئولیت و وظایفش آگاه می‌شد از بروز برخی فجایع جلوگیری و اقدامات قابل حل تبدیل به معظل نمی‌شد. حال اگر این روند ادامه داشته باشد راهکار چیست، آیا روحانی منافع ملی را بر نظرات شخصی خود ترجیح و این بانوی سیاسی را همچنان در سمت خود ابقاء خواهد کرد؟

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري دانا، تاریخ انتشار جمعه 15 آبان 1394، كد مطلب: 523880: www. dana.ir

 

 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین