پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر می‌خواهیم زنبوردار درآمد خوبی داشته باشد باید این صنعت توسعه پیدا کند.

شعار سال: عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت زنبورداری کشور که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سالن تلاش برگزار شد، اظهار کرد:  زنبور عسل از موثرترین حشرات در بخش کشاورزی است و گام اول ما این است که از این حشره به خوبی محافظت کنیم که هم برای طبیعت و هم برای ما مفید است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم زنبوردار هم درآمد خوبی داشته باشد باید این صنعت توسعه پیدا کند اما در حال حاضر نباید به عدد اقتصادی این صنعت توجه کنیم و آنچه باعث تغییر کند، ایده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با خصوصی سازی اذعان کرد: کار باید به دست بخش خصوصی و ذینفعان واگذار شود اما باید نحوه کار اقتصادی این تشکل ها تغییر کند.

وی افزود: عملکرد بخش زنبورداری پایین است و راه برون رفت، افزایش بهره‌وری است که کمترین هزینه و بیشترین بازده را دارد.

کشاورز تاکید کرد: زنبورعسل در ابتدا برای کشور تولید به همراه دارد که این تولید هم در زمینه باغبانی و هم زراعت بوده و باعث ایجاد ارزش افزوده در سطح ملی می شود، ۲۵ تا ۴۰ درصد، عملکرد محصولاتی مانند کلزا و گل آفتابگردان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: ۶۰ تا ۷۰ هزار تن دانه کلزای کشور وابسته به کندوها است، بنابراین زنبورداران باید حضور بیشتری در مراتع داشته باشند و کشاورزان را قانع کنند که حضور زنبور در اطراف شان به نفع آنها است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ۸۰ میلیون تن محصول زراعی در کشور تولید می‌شود که زنبورعسل در آن تاثیر مستقیم دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا، تاریخ 2 بهمن 98، کد مطلب: 72123: www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین