پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
جانشین فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که نیروی‌های بسیجی با تولید محتوای قوی نقشه دشمن را در فضای مجازی نقش برآب کنند، گفت: در جنگ نرم نیز باید نگاه پدافندی داشته تا بتوانیم اقدامات دشمن را در فضای مجازی تضعیف کنیم.

شعار سال: حبیب‌الله توکلی امروز در اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج لرستان که در حسینیه ثارالله سپاه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: در فضای مجازی جنگی به وسعت یک عالم برعلیه ما شدت گرفته و وظیفه ما به‌عنوان یک ایرانی ایفای نقش مهم در این زمینه است.

وی با اشاره به این‌که دشمن یک جنگ تمام عیار را تدارک دیده است، افزود: دشمن برای سرمایه‌گذاری از زیرساخت‌ها در این جنگ نرم مطالبی در فضای مجازی منتشر می‌کند که سریعاً در جامعه بازتاب خورده و اعتقادات، باورها، عفاف، حجاب، شهادت‌طلبی، روحیه ایستادگی و مقاومت ما را هدف قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: همانند جنگ سخت که در صحنه بوده و نقش مهمی ایفا می‌کردید امروزه نیز در جنگ نرم نیز به‌عنوان افسران جنگ نرم باید ایفای نقش کنید و ما به‌عنوان پشتیبان شما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

توکلی بیان کرد: به‌طور ۲۴ ساعته و لحظه‌ای دشمن برعلیه ما در فضای مجازی تحرک و تعرض دارد و مشاهده کردیم که در بحث سقوط هواپیما فعالیت دشمن برای شایعه‌پراکنی و تضعیف اذعان عمومی در رسانه‌ها چه فعالیتی داشت که به‌خاطر ضربه سختی بود که به آن‌ها وارد شد و می‌خواهند با این کار اثرات آن‌را کم کنند.

وی نقش بسیج و ظرفیت مردمی در این جنگ نرم را همانند جنگ سخت دانست و گفت: باید متناسب با شرایط دشمن در مقابل ما از ظرفیت نیروی ۲۰ میلیونی بسیج استفاده کنیم و درست بوده این نیروها ممکن است هیچ‌گاه سلاح در دست نگرفته باشند اما نقش‌آفرینی آن‌ها در جنگ‌های سایبری و فضای مجازی با وجود نیروهای متخصص جهاد بزرگی است.

وی تصریح کرد: با وجود تفاوت‌هایی که بین جنگ نرم و جنگ سخت وجود دارد اما در جنگ نرم نیز باید نگاه پدافندی داشته تا بتوانیم اقدامات دشمن را در فضای مجازی تضعیف کنیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: با وجود این‌که حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران از فضای مجازی استفاده می‌کنند جمع‌آوری شایعه‌پراکنی و عملیات روانی منتشره دشمن در فضای مجازی کار دشواری است اما شناسایی آن‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و … می‌تواند انجام گیرد.

توکلی به برگزاری رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای متخصص با هم به رقابت می‌پردازند و نقش لرستان در جنگ سایبری به تصویر کشیده می‌شود و گاهی یک انیمیشن اثرش از چندین سخنرانی بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: فضای مجازی و جنگ سایبری به ابزاری تبدیل شده است که دشمنان برای رسیدن به اهداف‌شان بیشترین بهره‌برداری را از آن دارند و ما نیز باید با استفاده از نیروی بسیج متعهد و متخصص با تولید محتوای قوی و جذاب نقشه دشمن را نقش برآب کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1398، کدخبر: 98110302255، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین