پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اولویت پلیس مقابله و مبارزه با ورود و برخورد با باند‌ها و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است

شعارسال: سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر به کشف ۷۰۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که با افزایش اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی افزایش کشفیات را داشتیم تصریح کرد:یکی از اولویت‌های اصلی ما بحث مقابله و مبارزه با ورود و برخورد با باند‌ها و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه موضوع مقابله و مبارزه هم دغدغه مردم و هم مطالبه مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: نخستین اولویت رهبر انقلاب در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با اعتیاد است.

وی با بیان اینکه سهم هر دستگاهی در مبارزه با موادمخدر مشخص است، گفت: در مرحله نخست باید نقشه راهی برای مبارزه با موادمخدر داشته باشیم، اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و بدانیم چه کنیم که تولید مواد مخدر کاهش پیدا کرده و به کشور وارد نشود.

فرمانده ناجا به حضور آمریکایی‌ها در منطقه و افزایش ۵۰ برابری کشت مواد مخدر پرداخت و اعلام کرد: ما زیاد به کشور‌های دیگر امید نداریم که در راه مبارزه با مواد مخدر به ما کمک کنند، اما باید مطالبه داشته باشیم که چرا کشور‌های دیگر اقداماتی انجام نمی‌دهند و آمریکایی‌ها را متهم به کشت خشخاش نمی‌کنند؟ این موضوعات باید در جوامع بین‌المللی توسط مسئولان وزرات امور خارجه بیان شود.

سردار اشتری با بیان اینکه حدود ۷۲ درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به استان‌های شرقی و حاشیه شرقی کشور است، بیان داشت: باید اقدامات کنترلی را بر اساس جغرافیای محل وقوع جرم انجام دهیم؛ تمرکز ما باید بر شرق کشور باشد؛ باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز برویم؛ برای ما یک نفر شهید نیز خیلی زیاد است هرچند این شهدا پاداش بزرگی نزد خداوند دارند، اما باید کاری کنیم که همکاران مان کمتر در معرض خطر قرار گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی، پرسنل نیروی انتظامی را بالاترین سرمایه این سازمان دانست و اعلام کرد: دستگاه‌ها باید اعتبارات بیشتری به پلیس اختصاص دهند؛ باید زیرساخت‌های مبارزه و مقابله را توسعه دهیم و طبق پیش‌بینی که طی سه سال برای هوشمند‌سازی پلیس داشتیم در امر مقابله و برخورد هم را بازه زمانی تعریف کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه باید در راه مبارزه با موادمخدر از ظرفیت‌های هنری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز در برخی مکان‌ها مانند مدارس، دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها نگرانی درباره اعتیاد وجود دارد.

وی برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر را نیز یکی دیگر اولویت‌های پلیس برای مبارزه با موادمخدر دانست و گفت: باید با کار اطلاعاتی خرده‌فروشان را شناسایی کنیم. جرم خرده‌فروش کمتر از باند‌های موادمخدر نیست و باید خانواده‌ها امنیت داشته باشند. به طور مثال می‌توان از طریق ۱۱۰ یا سامانه‌ای دیگر، اطلاعات درباره خرده‌فروشان به پلیس برسد و به سرعت برخورد با آن‌ها صورت گیرد.

فرمانده ناجا با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از پلیس، خواستار حمایت بیش از پیش دستگاه قضایی از مأموران شد و گفت: حمایت این گونه است که مجرم پس از دستگیری، بماند، باید هزینه جرم باید بالا باشد و مجرم بترسد.

وی با بیان اینکه نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر در دو دوره سه ماه کفایت نمی‌کند، بیان داشت: باید در پاسگا‌ه‌ها تجهیزات کامل وجود داشته باشد. برخی مواقع تجهیزات ما در گلوگاه‌ها ناقص است و باید امنیت همکاران در آن محل‌ها تأمین شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1398 ، کدخبر: 13981107000100 ، www.farsnews.com‏

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
به نظر من ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر تنهاست و این موضوع نیازمند همکاری ارگان های فرهنگی هم هسنت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین