پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
فرار پنج میلیون نفر از ساکنان شهر ووهان، کانون شیوع بیماری ویروس کرونا، پیش از برقراری قرنطینه، احتمال گسترش این بیماری در سایر مناطق چین را افزایش داده است. طبق آمار‌های رسمی این گسترش بیشتر در مناطق جنوب شرقی چین صورت گرفته است که مناطقی بندری و پر جمعیت است. ناظران براین باورند که این امر هم بر افزایش شمار مبتلایان تاثیر خواهد گذاشت و هم باعث گسترش جهانی این بیماری می‌شود.
شعارسال: رسانه‌های چینی اعلام کردند که بیش از پنج میلیون نفر از شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا، پیش از برقراری قرنطینه گریخته اند.

به نقل از روزنامه چینی "China China Morning Post" شهردار شهر ووهان، ژو ژیان وانگ عصر روز یکشنبه اعلام کرد: «پیش از اینکه مقامات چینی اقدام به قرنطینه کردن شهر ووهان کنند، حدود پنج میلیون نفر از ساکنان این شهر فرار کرده اند.»

وی افزود: روز چهارشنبه، هنگامی که دولت مرکزی در پکن اعلام کرد که قصد دارد راه‌های ورود و خروج به شهر ووهان را ببندد و بزرگترین عملیات قرنطینه در جهان را در روز پنجشنبه به اجرا دربیاورد، بیش از پنج میلیون نفر از این شهر گریختند.

اگر چه چین در مورد محدودیت‌های اعمال شده در شهر ووهان بسیار جدی عمل کرده و حتی از ورود و خروج بسیاری از خارجی‌های ساکن این شهر جلوگیری کرده است با این همه اعلام خروج بیش از پنج میلیون نفر از این شهر ممکن است به فاجعه‌ای بزرگ منتهی شود.

طبق آخرین آمار‌های رسمی دولت چین، تا روز یکشنبه (۶ بهمن)، ۸۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و حدود سه هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند. گزارش‌ها نیز حکایت از گسترش سریع مبتلایان به این بیماری در مرکز و جنوب شرق چین دارد که بزرگترین شهر‌ها و بیشترین جمعیت چین را در خود جای داده است. ناظران بر این باورند که یکی از علل گسترش بیماری ویروس کرونا در مناطق جنوب شرقی این کشور، ورود همین افرادی است که پیش از عملیات قرنطینه از شهر ووهان گریخته اند.

شیوع ویروس کرونا در جنوب شرقی چین از دو لحاظ اهمیت بالایی دارد. نخست آن که این منطقه یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق چین است و به همین دلیل احتمال گسترش سریع این بیماری را افزایش می‌دهد. مقامات رسمی چین نیز روز گذشته از شیوع سریع این بیماری ابراز نگرانی کردند.


بیشترین گسترش ویروس کرونا در مناطق جنوب شرقی چین گزارش شده است

اما مورد دوم افزایش احتمال شیوع جهانی این بیماری است. اگرچه بسیاری از کشور‌های جهان قوانین سختگیرانه‌ای را در مبادی ورودی خود برای کنترل ویروس کرونا در نظر گرفته اند، اما باید توجه داشت که مناطق جنوب شرقی چین، مناطقی ساحلی و بندری است. تعداد بیشمار کشتی‌های چینی و بنادر در این منطقه باعث شده است که کنترل تردد این کشتی‌های بیشمار به سادگی صورت نگیرد. پیش از این نیز بسیاری از کشور‌های همسایه چین از رفت و آمد غیر مجاز کشتی‌های این کشور در آب‌های سرزمینی خود ابراز نگرانی کرده بودند.

دولت چین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۵۶ میلیون نفر را در قرنطینه نگه داشته است و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد. این امر نیز ممکن است بسیاری از مردم چین را نگران کند و همچون پنج میلیون نفری که از شهر ووهان گریخته اند، بخواهند از کشور خارج شوند. خروج این افراد به وسیله کشتی‌های زیادی که در بنادر جنوب شرقی چین وجود دارد، نمی‌تواند کار دشواری باشد و این نیز به معنی افزایش احتمال گسترش جهانی این بیماری است.


مناطق بندری جنوب شرقی چین و میزان گسترش ویروس کرونا در آن

فرار پنج میلیون نفر از ساکنان شهر ووهان، کانون شیوع بیماری ویروس کرونا، پیش از برقراری قرنطینه، احتمال گسترش این بیماری در سایر مناطق چین را افزایش داده است. طبق آمار‌های رسمی این گسترش بیشتر در مناطق جنوب شرقی چین صورت گرفته است که مناطقی بندری و پر جمعیت است. این امر هم بر افزایش شمار مبتلایان تاثیر خواهد گذاشت و هم باعث گسترش جهانی این بیماری خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1398 ، کدخبر: 427265 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
این ویروس به نظرم خیلی مشکوک به طور کلی چطور بوجود اومده و چطور منتشر شده این شرایط باید بررسی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین