پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران خراسان جنوبی در نامه‌ای خطاب به نامزد‌های انتخابات مجلس از آن‌ها خواستند برنامه‌های آینده و اقدامات گذشته شان درباره موضوعات مهم استان و کشور را با مردم در میان بگذارند.
شعارسال: جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران خراسان جنوبی در نامه‌ای خطاب به نامزد‌های انتخابات مجلس از آن‌ها خواستند برنامه‌های آینده، اقدامات گذشته، تیم مشاوران و دیدگاه‌های شان درباره موضوعات مهم استان و کشور را مکتوب با مردم در میان بگذارند.
 
در این نامه ۱۳ سوال از نمایندگان پرسیده و ز آن‌ها خواسته شده است ضمن پاسخ دادن به آن‌ها دیدگاه‌های خود را درباره مواردی که در سوالات پرسیده نشده  نیز بیان کنند.
 
در یکی از پرسش‌های این نامه از نامزد‌های انتخابات خواسته شده دیدگاه خود درباره «شفافیت آراء نمایندگان» را به صراحت بیان کنند.
 
این نامه را خبرنگارانی از روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی، مهر مشرق و خبرگزاری‌های مهر، شبستان، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان و پایگاه‌های خبری خراسان تایم، خبر و هنر، بیرجند رسا، خاورستان و بیرجند شهر من  امضا کردند.
 
متن نامه به این شرح است:
 
نامزد‌های محترم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
 
سلام علیکم
 
«شناخت»، مهمترین رکن هر «انتخاب» است و انتخابات پیش رو از این قاعده مستثنی نیست. شاید در این نکته با ما هم نظر باشید که رویه‌های کنونی تبلیغات در انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت‌های جامع و کاملی را برای شناخت و به تبع آن «مقایسه» نامزد‌های نهایی انتخابات در اختیار رأی دهندگان قرار نمی‌دهد.
 
ما امضاکنندگان این نامه که همه از فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی هستیم برای رفع بخشی از این «خلأ شناخت» تصمیم گرفته ایم چند سوال را که گمان می‌کنیم پاسخ دادن نامزد‌های انتخابات به آنها، به مردم در «شناخت» و «مقایسه» نامزد‌های انتخابات و در نهایت «انتخاب» اصلح کمک می‌کند، مطرح کنیم و رسانه‌ای برای انتقال عملکرد‌ها و دیدگاه‌های نامزد‌های انتخابات به رأی دهندگان باشیم .
 
با توجه به این که حدود دو هفته تا آغاز تبلیغات رسمی انتخابات مجلس فرصت داریم و در این فاصله می‌توان برای این پرسش‌ها پاسخ قابل ارائه‌ای تهیه کرد، از «همه» شما می‌خواهیم با حوصله و دقت به این پرسش‌ها پاسخ دهید تا با انتشار آن در آغاز دوره رسمی تبلیغات، به انتخاب آگاهانه مردم کمکی شده باشد. پاسخ به این پرسش‌ها نشانه اعتقاد و باور شما به حق شناخت و انتخاب آگاهانه مردم تلقی خواهد شد.
 
بدیهی است این فهرست سوال را می‌توان غنی‌تر و طولانی‌تر کرد. چنانچه معتقدید موضوع اولویت دار دیگری وجود دارد که امکان تشریح آن ذیل هیچ یک از سوالات زیر ممکن نیست، لطفا با مطرح کردن آن، به ما در کمک به مردم برای شناخت نامزد اصلح کمک کنید. باریتعالی به شما در خدمت به بشریت و اسلام و ایران و انقلاب اسلامی توفیق دهد.
 
۱_ آیا برای چهار سال نمایندگی مجلس برنامه «مکتوب»‌ی تهیه کرده اید که مردم بتوانند با مطالعه آن برنامه شما را با برنامه‌های دیگر نامزد‌ها «مقایسه» و بهترین فرد را انتخاب کنند؟ اگر پاسخ مثبت است این برنامه کی و چگونه منتشر خواهد شد؟
 
۲_آیا فهرستی از قوانینی که باید با هدف پیشرفت کشور و برقراری عدالت، تصویب یا اصلاح شوند یا بر اجرای صحیح آن‌ها نظارت بیشتری صورت پذیرد در ذهن دارید؟ در صورتی که این چنین فهرستی دارید لطفا ضمن مطرح کردن آن، دلایل خود را برای ضرورت و اولویت داشتن «تصویب» یا «اصلاح» یا «نظارت بیشتر بر اجرا»‌ی این قوانین تشریح فرمایید.
 
۳_ آیا داشتن مشاور یا یک «تیم مشاوران» را برای نماینده مجلس ضروری می‌دانید و آیا تا این لحظه تیم مشاوره‌ای برای خود تعیین کرده اید؟ آیا شناخت مشاور یا تیم مشاوران نامزد‌ها قبل از برگزاری انتخابات را جزو حقوق رای دهندگان و ابزاری برای شناخت نامزد‌ها می‌دانید؟ لطفاً درصورت مثبت بودن پاسخ، اسامی اعضای تیم مشاوره خود را در هر یک از حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... اعلام بفرمایید.
 
۴_ عملکرد چهار «استاندار» دولت آقای روحانی در خراسان جنوبی را در شش سال گذشته نقد کنید و بفرمایید که کدام از استانداران به چه دلایلی عملکرد بهتری داشته اند؟
 
۵_ نظر صریح خود را درباره «شفافیت» منابع هزینه‌های تبلیغاتی، عملکرد و آرای مثبت و منفی و ممتنع نمایندگان در جلسات مجلس شورای اسلامی بیان بفرمایید.
 
۶_ لطفاً در کنار فهرست سمت‌ها و مناصبی که داشته اید بفرمایید در هر یک از آن مناصب چه «برنامه»، «پروژه» یا «خلاقیت»‌ی را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی، برقراری عدالت و پیشرفت کشور طراحی یا اجرا کرده اید؟
 
۷_ عملکرد دولت فعلی (و عندالاقتضاء دولت‌های پیشین) را در حوزه‌های اقتصاد، سیاست خارجی، فرهنگ و اجتماع بصورت مجمل نقد و نقاط ضعف و قوت دولت (ها) را بیان بفرمایید.
 
۸_ اولین طرحی که در صورت انتخاب شدن، برای آن از نمایندگان امضا جمع خواهید کرد، برای ایجاد چه فرصت یا برطرف کردن چه مشکلی خواهد بود؟
 
۹_اولویت شما عضویت در کدام کمیسیو ن از کمیسیون های مجلس است و چرا؟ مهم ترین قانونی را که در آن کمیسیون به دنبال تصویب، تکمیل یا اصلاحش خواهید بود چیست؟
 
۱۰_اولین وزیری که از فرصت «سوال» برای مطالبه از او استفاده خواهید کرد کدام وزیر است و چه سوالی از او می پرسید؟
 
۱۱_ مهم ترین نقطات قوت و مهم ترین نقطات ضعف مجلس دهم و مجالس قبل از آن از نگاه شما چیست؟
 
۱۲_ در طول ده دوره گذشته مجلس سه نماینده را (فارغ از حوزه انتخابیه آنها) که از نظر شما الگوی خوبی برای نمایندگی مردم در مجلس و در حد نماینده طراز انقلاب اسلامی هستند، نام ببرید.
 
۱۳_ چه راه هایی را برای ارتباط دو طرفه با رأی دهندگان و نخبگان در طول دوره نمایندگی طراحی کرده اید؟
 



 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری   باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 12  بهمن    1398،کدخبر:  7230714 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
به نظرم باید موقع اعلام عمومی باشه و در رساه پخش بشه تا مردم هم بشنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین