پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار نظرهای افرادی نظیر تاجزاده را بهترین سند و گواه برای وجود دموکراسی و آزادی بیان در کشور عنوان کرد.

شعار سال: حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع برخی فعالان فضای مجازی به‌مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان انقلاب و نظام تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند و در تبلیغات و عملیات روانی خود این‌گونه القا کردند که "جمهوری اسلامی چهل‌سالگی خود را نخواهد دید"، ولی امروز بسیاری از آنها نیستند و ایران اسلامی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن گرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع در تاریخ اگر بی‌نظیر نباشد، کم‌نظیر است که یک انقلاب مردمی نه‌تنها بدون وابستگی به قدرتهای بزرگ بلکه علیه آنها، شکل بگیرد و علی‌رغم همه فراز و نشیب‌ها و موانعی که پیش‌پای آن قرار دادند، مثل تحریم، جنگ تحمیلی 8ساله و انواع توطئه‌های امنیتی، این طور استوار روی پای خود بایستد و الگوی کشورهای آزاد و مستقل باشد.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: این‌که می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که با اراده و ایمان، می‌تواند بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را موشک‌باران کند، نشانه عزت و استقلالی است که بسیاری از ملت‌های منطقه را به تحسین واداشته و موجب خوشحالی و افزایش روحیه دوستان می‌شود.

مشاور فرمانده‌کل سپاه افزود: ما در طول تاریخ انقلاب، یوم‌الله‌های زیادی را داشتیم که یکی از آنها همین ایام دهه فجر است که ما امسال چهل و یکمین سالگرد آن را جشن می‌گیریم.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر نیز ما یوم‌الله‌های متعددی داشتیم که یکی از آنها حمله مقتدرانه ایران به آمریکا بود و دیگری مراسم باشکوهی بود که مردم در تشییع یکی از نمادهای انقلاب اسلامی یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل دادند که لازم است این ایام همواره مورد مداقه و یادآوری مردم قرار بگیرد تا به دست فراموشی سپرده نشود.

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: در روزهایی که به ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، فعالیت بسیاری از طیف‌ها، گروه‌ها و افراد نیز بیشتر شده و در این میان لازم است تا مردم برای انتخاب درست به‌دقت مواضع آنها را دنبال کنند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: در این میان، برخی افراد و گروهها مواضع خاص و بعضاً مخالف با نظام می‌گیرند که اینها عموماً کسانی هستند که کارنامه‌شان برای مردم روشن و شفاف است.

وی گفت: برای مثال فردی مثل آقای تاجزاده که خودش از افراد تندروی سال‌های ابتدای انقلاب بود و بعدها نیز در عرصه سیاسی یکی از رادیکال‌های جناح اصلاح‌طلب است، سعی می‌کند با اتخاذ مواضع تند و افراطی یک‌سری از حساسیت‌ها را هم در جامعه و هم میان نهادهای انقلاب برانگیزد که این رفتار وی نیاز به واکاوی و بررسی دارد.

مقدم‌فر اضافه کرد: مواضع افرادی مانند آقای تاجزاده اگرچه ممکن است برای برخی دوستداران انقلاب سخت و گزنده باشد ولی وقتی به لایه‌های عمیق‌تر این رفتار نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همین رفتارها درواقع سودهایی نیز برای انقلاب اسلامی دارد.

مشاور فرمانده‌کل سپاه این دست رفتارها را بهترین سند و گواه برای وجود دموکراسی و آزادی بیان در کشور عنوان کرد و توضیح داد: وجود امثال تاجزاده که آزادانه تندترین مواضع را علیه مقامات ارشد نظام اتخاذ و بی‌شرمانه ادعاهای ناروایی را درباره آنان مطرح می‌کند نشانه رسوایی آنان در ادعای نبود آزادی در کشور است تا جایی که این شائبه برای برخی ایجاد شده است که؛ چرا وی تا این حد از آزادی عمل برخوردار است؟

وی تصریح کرد: ما از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هم می‌خواهیم همان‌طور که تاکنون عمل کرده‌اند، در برابر هنجارشکنی و خشونت خاموشی که این قبیل افراد آتش آن را شعله‌ور می‌کنند با سعه صدر برخورد کنند.

مقدم‌فر افزود: فایده دیگر وجود چنین افرادی این است که مردم دقیقاً متوجه می‌شوند چه‌کسانی سعی دارند کشور را به‌سمت افراطی‌گری، خشونت و برهم خوردن آرامش جامعه سوق دهند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: مردم ما خواهان آسایش هستند و می‌خواهند آرامش روانی بر جامعه حکم‌فرما باشد ولی برخی افراد هستند که در عمل نشان داده‌اند خواهان این آرامش نیستند.

وی اضافه کرد: در سوابق افرادی نظیر آقای تاجزاده وقتی نگاه می‌کنیم این عملکرد کاملاً روشن است، ازجمله در فتنه سال 88، درحالی که ما با یکی از بیشترین آمار میزان مشارکت مردم در انتخابات روبه‌رو بودیم و این حضور کم‌سابقه پشتوانه قدرتمندی برای نظام اسلامی مقابل توطئه دشمنان بود، ولی همین آقایان با طرح حواشی زیاد ازجمله دروغ تقلب، کشور را برای چند ماه به‌آشوب کشاندند و همین فتنه بود که دشمن خارجی را جری و او را برای تحریم‌های بیشتر که خود از آن به تحریم‌های فلجکننده یاد می‌کردند، تشویق کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه، سومین سود وجود افرادی نظیر تاجزاده را عامل  «به‌اشتباه انداختن دشمن» عنوان کرد و افزود: این افراد به‌عنوان اپوزیسیون داخلی، با موضع‌گیری‌های خود و اظهاراتی که بروز می‌دهند، در واقع در نقش یک عنصر آشکار اطلاعاتی، دشمن را در تصمیم‌گیری‌ها و عمل خود به اشتباه می‌اندازند که نمونه‌های آن را در مقاطع مختلف ازجمله ماه‌های اخیر در اشتباه محاسباتی مقامات آمریکایی درباره ملت و نظام اسلامی دیده‌ایم.

مقدم‌فر در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه "مردم ما حتماً در انتخابات پیشِ‌رو با شور و اشتیاق فراوان پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد"، گفت: این حضور مردم از یک طرف پشتوانه نظام مقابل دشمن خارجی خواهد بود و از سوی دیگر چنانچه انتخاب آنها هم با دقت و بررسی صورت بگیرد و واقعاً افراد صالح به مجلس راه پیدا کنند، بسیاری از مشکلات داخلی نیز به‌راحتی قابل حل خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 13 بهمن  98، کد مطلب: 2194523: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین