پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بی‌اعتنایی برنامه ششم توسعه به موضوع مهم اشتغال خبر داد و گفت: بحران بیکاری از مرز هشدار در کشور عبور کرده است.

شعارسال: جهانبخش محبی‌نیا با بیان اینکه رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی و آماده‌سازی فضای کسب و کار منجر به تأمین اشتغال در کشور می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد بیکاران در کشور بسیار زیاد است و به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده‌ایم.

وی در رابطه با برنامه ششم توسعه کشور و ارزیابی‌اش درباره سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت در آینده خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های مالی و همچنین برنامه ششم توسعه کشور معطوف به مهار بیکاری و تحریک اشتغال نیست.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در نشست اخیر نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مسئله اشتغال مورد تأکید قرار گرفت و به همین منظور، منابع رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باید دیده شود.

محبی‌نیا با اشاره به اینکه تنظیم بودجه دولت معطوف به مصرف‌گرایی و عدم سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد اقتصاد است، گفت: این موضوع به افزایش بیکاری و بحران فعلی دامن زده است.

وی تأکید کرد: باید یک پالایش و خانه‌تکانی در سیاست‌های مالی دولت به وجود آید، چرا که مهمترین مسائل کشور مورد غفلت واقع شده‌اند؛ مجلس شورای اسلامی بدون تعارف، موضوع ایجاد مشوق‌های اشتغال را مورد تأکید قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و مهار بیکاری در کشور متولی ندارد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خود را متولی ایجاد اشتغال نمی‌داند.

وی به آمارهای ارائه شده از سوی دولت درباره بیکاری اشاره کرد و گفت: آمارهای اشاره شده نادرست و غیرواقعی است و آنچه که درباره واقعیت‌های بیکاری در کشور وجود دارد، بسیار نگران‌کننده و مستلزم رسیدگی فوری است.

محبی‌نیا تأکید کرد: طبق آمارها 2.5 تا 3 میلیون نفر بیکار هستند، در حالی که این میزان از 5 میلیون نفر فراتر رفته است و اکثر آنان را نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی از دولتمردان خواست تا با ایجاد و تسهیل شرایط در بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات زمینه‌های اشتغال و فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 30 مرداد 1395، کدمطلب: 13950530000893 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین