پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
استان البرز با برخورداری از ۵۰۰ هزار دانش آموز، چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی را با برنامه هایی حول محور گام دوم انقلاب و شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کلید زد، حرکتی که بتواند پیوند دهنده مسیر گذشته انقلاب و آینده آن در پرتو تحول علمی و آموزشی باشد.
شعارسال:  استان البرز با برخورداری از ۵۰۰ هزار دانش آموز، چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی را با برنامه هایی حول محور گام دوم انقلاب و شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کلید زد، حرکتی که بتواند پیوند دهنده مسیر گذشته انقلاب و آینده آن در پرتو تحول علمی و آموزشی باشد.
 
بی شک تربیت نسلی آگاه و فکور تنها از عهده کسانی بر می آید که دل در گرو این آب و خاک داشته و برای آبادانی و سرافرازی آن سرازپای نمی شناسند، برنامه ریزانی که عالمانه می اندیشند و قاطعانه عمل می کنند، ژرفای علم را می جویند و فرزندان این مرز و بوم را به آینده بهتر رهنمون می شوند.
 
در این حال انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی و معنوی است ، عمق اهداف آن در حرکت های عالمانه ریشه دارد و به دنبال بهروزی برای تمام بشریت و ایران زمین است .
 
اگرچه این انقلاب در طول ۴۱ سال گذشته با فراز و نشیب های فراوانی  مواجه شده اما هدف اصلی یعنی ساختن ایرانی آباد و تربیت انسان های وارسته در نگاه این انقلاب و نظام اسلامی هیچگاه گم نشده است.
 
کسب موفقیت های علمی ایران  در ۴۱ سال گذشته نشان می دهد که انقلاب اسلامی الگویی واقعی برای ملت ها بوده هرچند که حمایت های بشردوستانه و ناجیانه از ملت های مظلوم به کام دشمنان اسلام خوش نیامده است.
 
در این میان استان البرز به عنوان سرزمین اقوام ایرانی که از آن به عنوان ایران کوچک نام برده می شود، مصمم است تا در گام دوم انقلاب بیش از گذشته خودی نشان دهد که سرآغاز این جهش از مدرسه و کلاس های درس خواهد بود.
 
اکنون مسوولان آموزشی استان البرز با برنامه ریزی فکورانه درصدد هستند تا آموزش و پرورش را به سمت کارآمدی بیشتر برای تربیت بهتر نسل ها  پیش ببرند.
 
برهمین اساس تعدادی مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در ایرنا گردهم آمدند تا به بیان برنامه های دهه مبارک فجر و گام دوم انقلاب در این نهاد آموزشی بپردازند.
 
آنچه از اظهارات این مسوولان می توان به صورت چکیده بیان داشت ، آن است که امسال تقارن شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با فجر چهل و یکم ، ایران اسلامی را به شرایطی متفاوت از گذشته رهنمون شد ، شرایطی که از یک سو انسجام ، وحدت و یکدلی را نشان می دهد و از سوی دیگر کینه ورزی دشمنان اسلام ، بر این اساس باید نسل های را تربیت کرد که برای آینده کشور همچون حاج قاسم سلیمانی افتخار آفرین و توانمند بوده و بتوانند در تمام عرصه های علمی ، اقتصادی ، نظامی و فرهنگی سرآمد باشند.
 
همچنین ایجاد سازوکارهای مناسب برای تربیت مناسب آینده سازان و شکوفا کردن استعدادهای آنان ، نسلی که در خور و شان انقلاب و نظام اسلامی باشد و بتواند از ارزش های دینی و الهی پاسداری کند.
 
وجود جمعیت کثیر دانش آموزی در استان البرز اگر چه با مشکلات فراوانی مانند کمبود فضای آموزشی همراه است اما می توان با تکیه بر داشته ها بر مشکلات فائق آمد.
 
بر همین اساس برنامه های فجر ۴۱ اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بر محور گام دوم انقلاب و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش بینی و اجرایی شده تا بتواند تبیین کننده اهداف و برنامه های آینده این نهاد آموزشی  باشد.
 
 فجر ۴۱ متفاوت از گذشته
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: چهل و یکمین سالگرد پیرو زی انقلاب اسلامی نسبت به سال های گذشته متفاوت تر است چرا که از یک سو گام دوم انقلاب را در پیش داریم و از سوی دیگر باید خود را برای ساختن ایرانی بهتر آماده کنیم.

فرشته فهمیده اظهارداشت:  دشمنان درصد هستند تا اهداف انقلاب اسلامی را زیر سووال ببرند، دشمن نمی داند که ایران امثال شهید سلیمانی ها را دارد که درس مقاومت آن به کتاب درسی دانش آموزان به عنوان یک الگو اضافه می شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: امسال در ویژه برنامه های دهه فجر مدارس جشنواره لاله های روشن، برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره سردار دل ها و آیینه مقاومت، برگزاری حداقل ۱۵ یادواره شهدا در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پروزش استان گنجانده شده است.
 
 برنامه های فجر انقلاب و گام دوم انقلاب
 
فهمیده بیان داشت: امسال  برای اولین باردرآیینی از ۶۰۰ برنامه شاخص چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت گام دوم انقلاب و بزرگداشت شهادت سردار مقاومت مدارس در خبرگزاری ایرنا مرکز استان البرز رونمایی شد که این برنامه ها سرآغازی برای جهش علمی و فرهنگی در عرصه آموزشی استان البرز است.
 
 به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه ها با محوریت دانش آموزی در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی البرزتدوین و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های متمرکز چهل و یکمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب زنده و پویا، ولایت مداری، جهاد و مقاومت و اربعین شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سازماندهی شده است، یادآورشد: افتتاح مسابقات منطقه ای فرهنگی هنری وچهارمین جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی، همایش یاوران انقلاب ویژه تشکل های دانش آموزی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی را از جمله برنامه های دهه مبارک فجر درالبرز است.
 
همایش بصیرت افزایی و نشست های دانش آموزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در قالب طرح لاله های روشن، حضور گسترده در نماز جمعه، نشست فرماندهان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در راستای گام دوم انقلاب و بصیرت افزایی، اجرای جنگ شادی درکانون های فرهنگی تربیتی، همایش گام دوم انقلاب و سردار دل ها و تجلیل از شهدای مقاومت از دیگر برنامه های شاخص البرز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای سرود همگانی مراسم ۲۲ بهمن و حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان درراهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، نمایشگاه دست سازه های دانش آموزی با محوریت آداب و مهارت های زندگی اسلامی وارتقاء قرآنی و پروژهای علمی نیز برای دانش آموزان دوره ابتدایی دربرنامه گنجانده شده است.

وی ادامه داد: برگزاری گفتمان های دینی، مسابقات کتابخوانی برای سواد آموزان، کتابت قرآن ، نشست های روشنگری، بازدید از موزه عبرت، همایش بسیجیان فرهنگی، ویزیت رایگان، مسابقه پیامکی ازدیگر برنامه های آموزش و پرورش در ایام الله دهه فجر در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاهدای خون ، نمایشگاه حجاب وعفاف، همایش یاوران نماز، جشنواره غذا، سفره انقلاب، یک روزبا کانون، جشن عبادت و تکلیف، جشنواره سرود دانش آموزی، همایش جوان و مهدویت و جشنواره سرود های ولایی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش البرز در این ایام الله است.

وی یادآورشد: برگزاری جشن پرچم، پخش مستند روح الله، جشنواره خیرین مدرسه ساز، یادواره شهدا، مسابقه خطبه حضرت زهرا (س)، برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقه عکاسی راهپیمایی ۲۲ بهمن، مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا، کاشت نهال انقلاب، خدمات رایگان مشاوره ، دلنوشته به شهدای انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی و اردوهای علمی و فرهنگی از برنامه های آموزش و پرورش البرز دراین ایام است.

فهمیده مهمترین هدف اجرای این برنامه را آشنا کردن نسل چهارم انقلاب با رویکرد انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی و الطاف الهی و نقش رهبرفرزانه انقلاب در هدایت کشتی انقلاب ذکر کرد.

وی عنوان کرد: دراین ایام دانش آموزان و معلمان البرزی با سر دادن لبیک یا حضرت زهرا (س) ، لبیک یا امام خمینی (ره) ، لبیک یا امام خامنه ای بار دیگر با آرمان ها و دستاوردهای انقلاب امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.
 
سفر معنوی راهیان نور
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزدرادامه این نشست به اعزا م هشت هزار و ۱۸۴ دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه این استان به سفر معنوی راهیان نوراشاره کرد و گفت:  اردوی راهیان نور یک سفر تربیتی معنوی است که در آن دانش آموزان متوسطه دوره دوم در قالب کاروان های راهیان نوراز مناطق جنوب کشوربازدید می کنند.
 
فهمیده افزود:  هرساله این اردو با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت روحیه خودباوری وجهادی ، احساس مسوولیت درمقایل ارزش ها و دستاوردهای  انقلاب اسلامی ، مشارکت پذیری ، بصیرت شناسی ، مهارت دفاعی و دانش افزایی در زمینه دوران هشت سال دفاع مقدس در مدارس کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان به اردوی ارزشمند راهیان نوراز آبان ماه ۹۸ آغازشده است، اضافه کرد: با همکاری  سپاه و آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم برای رعایت نکات ایمنی و نظارت لازم برای اعزام کاروان ها ی راهیان نورانجام شده است.

 دراین اردو برای آشنایی و درک فلسفه دفاع و فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر دانش آموزان البرزی برنامه های متنوعی در قالب نشست های آموزشی ، بازدیدی ، نمایشی ، صبحگاه مشترک، مسابقات فرهنگی پیش بینی شده است.
 
اجرای طرح معلم آینده ساز در البرز
 

رییس کانون بسیج فرهنگیان البرز درادامه به اجرای ، طرح معلم آینده ساز ویژه فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی در آموزش و پرورش این استان با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: این طرح  با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ، ایجاد مقابله با جنگ نرم ، ترویج روحیه انقلابی  و کاهش آسیب های اجتماعی درمدارس این لستان اجرایی می شود.

 مجتبی آمرکاشی با بیان اینکه نقش معلم در مسیر توسعه جامعه بسیارمهم و تاثیرگذار است، یادآورشد: طرح معلم آینده ساز با هدف نقش‌آفرینی موثر فرهنگیان بسیجی در تعلیم و تربیت و به کارگیری بسیجیان در جهت تقویت و ارتقای آموزش و پرورش کشور با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفان پی ریزی شده است.

 در سند تحول بنیادین که مورد تایید مقام معظم رهبری است و همواره نقشه راه و حرکت فرهنگیان به شمار می آید با توجه به راهبرد ۱۱ و ۱۲ این سند، ارتقاء معرفت، بصیرت دینی و انقلابی و سیاسی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاق معلمان و دانش آموزان و مشارکت برای ارتقاء معنوی خانواده مورد تاکید قرار گرفته است.
رییس کانون بسیج فرهنگیان البرز تصریح کرد: اجرای این طرح در راستای آگاهی بخشی به جامعه هدف درزمینه امورفرهنگی ، امور اجتماعی و امور اقتصادی در مدارس است.

آمرکاشی تصریح کرد: برای تبیین این طرح، دوره های توانمندسازی  برای فرهنگیان بسیجی البرز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: این دوره توانمندسازی در مدارس نیز در قالب تیمی برای دانش آموزان با حضور مدیر مدرسه، معاون پرورشی ، نماینده انجمن اولیا و نماینده معلمان برگزار می شود.

رییس کانون بسیج فرهنگیان البرزادامه داد: در این طرح انتخاب معلمان با انگیزه ، توانمند والگوپذیر توسط دانش آموزان در اولویت قرار دارد.

 وی یادآورشد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اعتلای بسیج یکی از اهداف این سازمان بازگشایی گره از مشکلات مردم می باشد.

آمرکاشی عنوان کرد: ۱۱ عنوان برنامه برای طرح معلم آینده ساز در نظر گرفته شده است که توانمند سازی اعضا درگام وحفظ انسجام با برنامه های چون نشست های روشنفکری و بازدید های علمی  در مرحله بعدی قرار دارد.نیم زیرا این آرمان ها باید مثل گذشته در ذهن و روح نسل جدید نیز نقش ببندد.
 
جشنواره فرهنگی حاج قاسم سلیمانی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزبیان داشت: نخستین جشنواره فرهنگی - هنری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان " سردار دل ها ، آیینه ی مقاومت "  پس از گذشت چهار روز از شهادت وی در مدارس استان البرزاجرا یی شد.

 فهمیده هدف از اجرای این جشنواره را آشنایی دانش آموزان با ویژگی های شاخص شهید حاج قاسم سلیمانی در سه بخش زندگی فردی، اجتماعی و انقلابی، ترویج فرهنگ مقاومت و ولایت مداری و همچنین گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت در مدارس ذکر کرد.

این جشنواره درراستای تکریم و افزایش شناخت بیشتر دانش آموزان با سیره و زندگی پرافتخارشهید والامقام حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان البرزبه زبان قلم و هنراجرایی شد.

وی رمزموفقیت حاج قاسم سلیمانی را دراخلاص، تواضع و عدالت محوری دانست و افزود: این شهید والامقام از منافع خود و خانواده اش برای حفظ منافع اسلام، ملت ،ولایت و راه امام گذشت.

 این جشنواره ویژه فرهنگیان و دانش آموزان البرز است تا در فضای مدارس بسترمناسب برای شناخت از سردار مقاومت و ولایت مداری ایران اسلامی حاج قاسم سلیمانی فراهم آید.

فهمیده از شعر، دلنوشته، عکاسی، پوستر، موشن گرافی، پادکست، نقاشی، وید یوکست و سرود همگانی به عنوان رشته های این جشنواره فرهنگی - هنری درمدارس البرزیاد کرد.

 دانش آموزان و فرهنگیان استان البرز آثارشان را به معاونین پرورشی مدارس تحویل دادند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: آثارارسالی به دبیرخانه این جشنواره از سوی داوران مجرب  در حال بررسی است.

فهمیده عنوان کرد: درهمایش بیستم بهمن ماه از۷۰ اثر برتر شناخته شده فرهنگیان ودانش آموزان البرزی شرکت کننده در این جشنواره تجلیل می شود.

وی تاکید کرد: اگر امروز ما درعرصه های مختلف با اقتدار وموفق هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه اینها مدیون خون شهدا است.
 
تشکیل شورای راهبردی گام دوم انقلاب
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، شورای راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شد.
فهمیده افزود: برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب دربین دانش آموزان و فرهنگیان کمیته های شش گانه با عنوان کمیته علم و پژوهش، معنویت و اخلاق ، اقتصاد و مالی، عدالت و مبارزه با فساد، سبک زندگی، استقلال، آزادی و عزت ملی و خارجی در این استان فعال شدند.

 وی بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه های مدارس این استان  قرار گرفته است تا دانش آموزان با رسالت خطیر خود دراین حوزه آشنایی پیدا کنند. مربیان در مدارس که ارتباط مستمر با دانش آموزان دارند رسالت خطیری درخصوص تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد برنامه های سند تحول بنیادین نیز به مسائل تربیتی بر می گردد به گونه ای که از ۶ ساحت این سند مهم ، ۵ ساحت آن در حوزه تربیتی و فقط یک ساحت آن علمی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزکرد: ۱۲۰ برنامه سند تحول بنیادین زیر مجموعه برنامه معاونت پرورشی است که ۲۰ سیاست راهبردی آن در بخش این معاونت است که اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه برنامه های شاخص حوزه پرورشی و فرهنگی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در مدارس البرز نیاز به همدلی و خرد جمعی دارد، افزود: دانش آموزان استان امسال سال تحصیلی خود را با اقامه نماز شکر شروع کردند.

فهمیده ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه رهبر معظم انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت است که باید برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه های تربیتی مدارس البرز شده است.
 
تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز به اجرای طرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب درمدارس این استان با نگاه بصیرت افزایی پرداخت و اظهارداشت: این بیانیه که به عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی دوم انقلاب اسلامی است برای تبیین در بین جامعه هدف آموزش و پرورش در مدارس البرز اجرایی شده است.
فهمیده یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمن ماه سال گذشته دربیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

وی  با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب دارای هفت سر فصل اساسی است، اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به نقش بی‌بدیل جوانان لذا تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان در دستور کاری مدارس البرز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته بسیج برنامه های مختلفی برای آشنایی دانش آموزان البرزی با تفکر بسیجی و نقش بسیجیان در بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس در حال اجراست.
 
فهمیده ازبرپایی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی بسیج و یادمان شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشست روشنگری و بصیرت در مدارس و دلنوشته های دانش آموزی را از جمله برنامه های دیگر مدارس این استان در قالب طرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.

وی بیان داشت: رسالت بسیج در گام دوم انقلاب سنگین است چون می خواهیم به نقش مهم این نیروی مردمی در ایران بپردازیم و بگوییم بسیج در گام دوم چه مسئولیتی در حوزه تعلیم و تربیت دارد.

وی ادامه داد: در این طرح به دانش‌آموزان یادآوری می شود که دستاوردها و جایگاه ایران امروز ایران در گرو حرکت جهادی بسیج است به گونه ای که دشمنان از شنیدن نام آن با گذشت ۴۰ سال هنوز هراس‌ناک می شوند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار فرهنگی تقدیم انقلاب کرد که این مهم بیانگر روحیه بسیجی و ولایت مداری حوزه تعلیم و تربیت است که درطرح تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب که در مدارس البرز اجرایی شده به آن پرداخته می شود.
 
اعزام ۴۱ کاروان به مرقد مطهر
 

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزبیان داشت:  در قالب۴۱ کاروان دانش آموزان و فرهنکیان استان البرز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مرقد امام خمینی ( ره) اعزام و بار دیگر با امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

جواد محمدی خاطرنشان کرد: همه ساله فرهنگیان و دانش آموزان البرزی همگام با همه مردم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرقد مطهر حضرت امام گردهم می آیند تا یاد امام و شهدا را گرامی بدارند.

وی با اشاره به اینکه ایام الله دهه فجر جزء برنامه های ملی ، مذهبی و سیاسی مهم و با شکوه ایران اسلامی است، اضافه کرد: مردم عزیز و قدرشناس ایران اسلامی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تجدید پیمان با آرمان های امام راحل ایام الله دهه فجر را گرامی می دارند.

وی به نقش مهم معلمان در گسترش اندیشه امام راحل در بین نوجوانان و جوانان ایران اسلامی پرداخت و یادآور شد: فرهنگیان و دانش آموزان البرز امسال نیز در این آیین ملی شرکت کردندتا بار دیگر با امام راحل و شهدای گرانقدر عهدی دوباره ببندند.

محمدی ترویج اندیشه امام خمینی (ره) در جامعه و بزرگداشت یاد و خاطره سردار مقاومت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از دیگر اهداف حضور دانش آموزان و فرهنگیان این استان در مرقد مطهر برشمرد.

وی اظهارداشت: امام خمینی (ره) یک تفکر بزرگ و یک آرمان بلند از خود به جای گذاشت که بعد از ایشان تمام انسانهای دنیا بتوانند به آزادگی برسند و امروز با رهبری امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به بسیاری از این آرمانها نزدیک شده ایم.

وی عنوان کرد: فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد ه و نشان خواهند داد تا به همه آرمانهای امام نرسند دست از کار و تلاش و نخواهند کشید.

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: مردم ایران عظمت و آبادانی این دیار گوهر بار را از اندیشه ناب امام خمینی(ره) می داند که برگزاری برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در تبیین دستاوردهای انقلاب دارد.

محمدی افزود: امام خمینی ایران اسلامی را از ظلم و استعمار نجات داد و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بدون رهبری دلسوازانه این شخصیت والامقام غیر ممکن بود.
 
نمایشگاه های فجرانقلاب

 رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  ۱۳۵۷ نمایشگاه  فجر انقلاب در مدارس این استان با شعار" سربازوطن – ولایت " برپا شد.

جواد محمدی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه ها در مدارس ابتدایی و متوسطه با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با رویکرد انقلاب اسلامی و جایگاه ایران در دنیا دایر شده است.

بصیرت افزایی، انگیزه بخشی ، رفتارسازی و تجربه آفرینی در بین دانش آموزان از اهداف این نمایشگاه ها است.
وی محورهای موضوعی این نمایشگاه را انتقال پیام انقلاب اسلامی به دانش آموزان ، یاد آوری حماسه آفرینی مردم در دوران انقلاب ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، گسترش گفتمان انقلابی، تقویت وحدت و همدلی در بین دانش آموزان و تاکید بر ولایت مداری از محورهای موضوعی این نمایشگاه ها در مدارس البرز ذکر کرد. دراین اقدام فرهنگی آثار مختلفی برای ارتقاء شناخت دانش آموزان نسبت به رویداد انقلاب تهیه و دردید عموم قرار گرفت.

غرفه های یادمان شهدا در این نمایشگاه ها با هدف آشنایی دانش آموزان با فلسفه شهادت و حماسه آفرینی ملت ایران دردوران ۸ سال دفاع مقدس بر پا شد. دانش آموزان دراین نمایشگاه ها دانسته های خود را در زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی ، نهضت امام راحل ، حماسه آفرینی شهدای گرانقدر و نقش حمایتی ملت ایران درپیروزی انقلاب در قالب آثار هنری ، فرهنگی و ادبی به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: یکی از بخش های مهم این نمایشگاه ها به موضوع مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن اختصاص یافته است زیرا این روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی بیانگر وحدت ملی و ولایتمداری ملت ایران است.
 
مسابقه کتابخوانی گام دوم انقلاب
 
کارشناس مسئول اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت:  مسابقه کتابخوانی بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی با شعار "  لذت خواندن و بصیرت " در مدارس این استان اجرایی شد.

مهدی بشری هدف ازبرگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ مطالعه ، ایجاد انس با کتاب و برانگیختن شوق به مطالعه در دانش آموزان و فرهنگیان عنوان کرد.

 این مسابقه کتابخوانی با مشارکت آموزش و پرورش، اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج اجرایی شد.در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی و توصیه‌هایی به‌ منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی صادرکرد.این مسابقه در قالب  ۱۵سوال تستی طراحی شده است.

 بشری اضافه کرد:علاقه مندان تا ۱۵ دی ماه ۹۸ فرصت دارند در این مساقه شرکت کنند که نتیجه این مسابقه کتابخوانی در بهمن ماه اعلام و از نفرات برگزیده این مسابقه در مدارس استان البرز تجلیل می شود.

 به منظورتحقق منویات مقام معظم رهبری، شورای راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز نیز تشکیل شده است.

 برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان و فرهنگیان کمیته های شش گانه با عنوان کمیته علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد و مالی، عدالت و مبارزه با فساد، سبک زندگی، استقلال، آزادی و عزت ملی و خارجی در این استان فعال شدند.

 بیانیه گام دوم انقلاب محور برنامه های مدارس این استان  قرار گرفته است تا دانش آموزان با رسالت خطیر خود در این حوزه آشنایی پیدا کنند و مربیان در مدارس که ارتباط مستمر با دانش آموزان دارند رسالت خطیری درخصوص تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برعهده دارند.
 
برپایی ۱۵۰ نمایشگاه انقلاب
 

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرزنیزدر این نشست از برپایی ۱۵۰ نمایشگاه انقلاب : به مناسبت چهل و یکمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس این استان سخن گفت.

مجتبی فریدونی اظهار داشت: این نمایشگاه ها با استفاده از فناوری نوین در مدارس دوره متوسطه البرز با مشارکت دانش آموزان برپا شده است.

وی ازحساسیت‌آفرینی، انگیزه بخشی، رفتارسازی، تجربه‌آفرینی، بصیرت‌آفرینی و معرفت بخشی به عنوان راهبردهای اصلی در دایر کردن نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اسلامی یاد کرد. دانش‌آموزان بر اساس خلاقیت و ابتکار، محصولاتی را با شاخصه‌های مشخص شده ساخته و دراین نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنند.

فریدونی از کارنامه سیاه پهلوی، فساد سیاسی و اقتصادی رژیم شاهنشاهی، آشنایی با سوابق انقلابی شهر و مبارزان استانی، دستاوردهای انقلاب، ارائه مدل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، فروپاشی نظام سلطه، بحران های اجتماعی در غرب بویژه بحران خانواده و معرفی جامعه نمونه اسلامی با الگوگیری از سبک اسلامی - ایرانی را از مهمترین محورهای نمایشگاه‌ها ی انقلاب درمدارس عنوان کرد.

وی ایجاد گروه‌های سرود دانش‌آموزی، برگزاری نشست‌های روشنگری با عنوان آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و تهاجم فرهنگی را ازدیگر برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد انقلاب در مدارس البرز برشمرد.
 
رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرزادامه داد: فعالیت‌های دانش آموزی دراستان در دهه فجر، باید سبب عمق بخشی به معارف انقلاب، ایجاد علقه قلبی، انس گرفتن با آرمان‌ها و ایجاد تعلق خاطر به مکتب انقلاب شود.

وی با بیان اینکه دشمن در تهاجم فرهنگی مصمم است، اضافه کرد: باید با روشنگری، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده به خانواده‌ها و دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی به نسل جدید، جلوگیری کنیم.

فریدونی تاکید کرد: درتلاش هستیم تا دانش‌آموزان را با ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، همچنین با روحیه انقلابی بر اساس محورهای گام دوم انقلاب که مورد مطالبه مقام معظم رهبری است آشنا کنیم .
 
اجرای طرح بیانیه گام دوم انقلاب
 
رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز گفت : طرح شناخت دانش آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس این استان آغاز شد.

 فریدونی اظهارداشت: این طرح با توجه به اینکه جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند در بین دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس البرز مورد توجه قرار گرفته است.

 افزایش بصیرت، هوشیاری، اعتماد به نفس و روحیه مشارکت و تلاش برای توسعه عرصه های مختلف کشور را از جمله اهداف این طرح دربین دانش آموزان برشمرد.وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر معنویت و اخلاق، جوانگرایی ، رشد اقتصادی درونی و همچنین حفظ آرمان ها و ارزش های اولیه انقلاب را جزو اصول و چارچوب حرکت انقلاب اسلامی و مسئولان می دانند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند، نیروهای خلاق و جوان داخلی را باور کنیم و در کنار آن نیز ارتباطات را حفظ کرده و کاستی ها را بیان کنیم.

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان البرزاضافه کرد: باوجود دشمنی‌ها فقط افراد وقت‌ شناس، باسواد، باتقوا و خودشناس می‌توانند در اداره کشور نقش درستی ایفا کنند.

فریدونی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به ورزش، درس و عبادت توجه ویژه ای داشته باشند، یادآورشد: وقت شناسی ، برخورداری از علم وتقوا لازمه پیشبرد موفقیت آمیز طرح ها و برنامه های مختلف برای آینده کشور است.
وی عنوان کرد: دشمن به دنبال ضعف ها در بین جوانان است و کسانی که بعد معنوی را در خود تقویت می‌کنند، می‌توانند مؤثر واقع شوند و فردی که بعد معنوی او قوی نباشد، در برابر دشمن تضعیف خواهد شد.

اهمیت دهه فجر


مسوول خواهران بسیج سازمان دانش آموزی سپاه استان البرز هم گفت: دهه فجر امسال با توجه به شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ازاهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمه حسینخانی با اشاره به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت : امروز کشور درعرصه های مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته است. هر جا که انقلابی عمل شود، پویایی و تغییر را مشاهده خواهیم کرد.
وی اظهارداشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین برکات نظام است و باید دستاوردهای و انقلاب خدمات ارزنده نظام، برای نسل جدید بازگو شود.

حسینخانی ادامه داد: برگزاری همایش دختران حاج قاسم ، پویش من زینب هستم ،  تکریم خانواده شهدا وایثارگران، دیدار با ائمه جمعه، نشست های روشنگری و بصیرتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، یادواره شهدا، نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب، برنامه های خدمت رسانی بسیج سازندگی و غبار روبی مزار شهدا از برنامه های دهه فجراست.

وی برگزاری آیین چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی را از دیگر برنامه‌های حوزه ها و پایگاه های بسیج دانش آموزی در استان البرز عنوان کرد.

حسینخانی بیان داشت: حضور با شکوه بسیجیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مشت محکمی بر دشمنان نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
 
شهادت سردار سلیمانی تریبونی بین المللی
 
رییس خبرگزاری ایرنا مرکز استان البرز در این نشست  گفت: آموزش و پرورش مجموعه ای است که به دلیل گستردگی فعالیت در کانون های مختلف جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

اکبر بهاروند اظهارداشت: حاج قاسم سلیمانی رویکرد جدیدی را رقم زدکه اموزش و پرورش در آشنایی نسل نو با فعالیت این سردار مقاومت طی ۴ دهه نقش موثری دارد. یکی ازراههای برجسته سازی این الگو ی مقاومت به دانش آموزان از طریق متون کتاب های درسی دانست.

وی گفت :معرفی حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگوی حماسی به نسل آینده ره آوردهای ارزشمندی دارد زیرا به زبان قلم دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می شوند. شهادت سردار سلیمانی یک تریبون بین المللی جدیدی را برای ایران رقم زد.

بهاروند ادامه داد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان از مقاومت، آزادی ، ولایت مداری و ظلم ستیزی در کنار دفاع از اسلام دارد که باید ویژگی های شاخص حاج قاسم سلیمانی را برای دانش آموزان تبیین کنیم.
 
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  ایرنا ،تاریخ انتشار:  15 بهمن    1398،کدخبر:    83658539،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین