پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
رئیس کمیسیون فرهنگى، اجتماعى و ارتباطات اتاق اصناف تهران با تاکید بر پیامدهای نامیمون و ناگوار فرآیند ” قاچاق کالا ” گفت: متاسفانه بیشترین آسیب ها به بدنه اقتصاد از طریق ” قاچاق سازمان یافته” و “قاچاقچیان حرفه اى” ایجاد مى گردد.

شعارسال: رئیس کمیسیون فرهنگى، اجتماعى و ارتباطات اتاق اصناف تهران با تاکید بر پیامدهای نامیمون و  ناگوار فرآیند ” قاچاق کالا ” گفت: متاسفانه بیشترین آسیب ها به بدنه اقتصاد از طریق ” قاچاق سازمان یافته” و “قاچاقچیان حرفه اى” ایجاد مى گردد.
 
على توسطى رئیس کمیسیون فرهنگى، اجتماعى و ارتباطات اتاق اصناف تهران در توضیح پدیده مذموم قاچاق کالا گفت: در ماده ١٢٣ قانون امور گمرکى قاچاق کالا اینگونه تصریح شده است: ” کالایى که از مسیر غیر مجاز و یا بدون انجام تشریفات گمرکى به قلمرو گمرکى وارد یا خارج شود یا با اسناد خلاف واقع از اماکن گمرکى بدون پرداخت حقوق ورودى چه در حین خروج از گمرکات و یا بعد از خروج کشف شود، قاچاق است”
 
وی در ادامه افزود: فرآیند “قاچاق کالا ” به عنوان یک پدیده مجرمانه علاوه بر کاهش درآمدهاى دولت و فرارهاى مالیاتى منجر به تحمیل بى ثباتى در امور بازرگانى، لطمه به تولیدات و صنایع داخلى و آسیب به ساختار اقتصادى، اجتماعى جامعه مى گردد.
 
توسطی با بیان اینکه ایران به دلیل موقعیت خاص ژئو پولتیک و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت همواره در معرض آسیب هاى این پدیده بوده است افزود: متاسفانه بیشترین آسیب ها به بدنه اقتصاد از طریق ” قاچاق سازمان یافته” و قاچاقچیان حرفه اى ایجاد مى گردد.
 
او ادامه داد: در بحث آسیب شناسانه “قاچاق” باید توجه داشت که در نقاط صفر مرزى برخى افراد مثل کولبران، بومیان فقیر و بیکار و در مقصد تعداد کثیرى از اصناف و کسبه ناخواسته قربانى سودهاى کلان قاچاقچیان حرفه اى و سازمان یافته مى گردند.
 
توسطی بیان کرد: بررسى هاى به عمل آمده مبین تامین خلاء بازار مصرف داخلى از طریق واردات کالاى قاچاق به بهانه دور زدن تحریم ها در واقع به دلیل کسب منفعت بیشتر توسط سوداگران است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگى، اجتماعى و ارتباطات اتاق اصناف تهران در تبیین برخی از راهکارها جهت حل این معضل گفت: بدون تردید با باز تعریف قوانین ، فرآیندها ، ایجاد سامانه هاى روزآمد، نظارت و ایجاد شفافیت هاى لازم و تعامل سازنده بین تمامى سازمان هاى اجرایى  قضایى، نظارتى و انتظامى امکان فائق آمدن بر این معضل ملى دور از دسترس نیست .

وی در همین راستا تصریح کرد: فراتر از مبارزه با قاچاق کالا، ترویج فرهنگ مصرف بهینه، خرید آگاهانه اجناس سرمایه اى و مصرفى در راستاى رونق تولید و محصولات داخلى، ایجاد اشتغال و پایدار منجر به رشد و شکوفایى اقتصاد ملى و آینده اى بهتر براى فرزندان این مرز و بوم خواهد گردید.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری اتاق اصناف تهران  ،تاریخ انتشار: 15   بهمن    1398،کدخبر:    www.otaghasnaftehran.ir ،25127
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین