پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
صالح قاسمی دبیر کارگروه جمعیت مرکز ماهر بسیج با بیان اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی در حرکت است گفت: رکورد کاهش ناباروری در ایران ثبت شد.

شعار سال:دبیر کارگروه جمعیت مرکز ماهر بسیج با بیان اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی در حرکت است گفت: رکورد کاهش ناباروری در ایران ثبت شد.

صالح قاسمی بعدازظهر امروز در چهل و پنجمین سلسله نشست‌های «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا» که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: سرعت صعودی کاهش جمعیت در ایران و افزایش جمعیت سالمند از مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر کشور است.

وی با بیان اینکه پیش‌تر از این‌ها نسبت هر یک زن تولد 6 فرزند بود که این روند به هر یک زن تولد کمتر از 2 فرزند تغییریافته است افزود: همین امر سبب شده است که ایران در کاهش ناباروری رکورد بزند.

دبیر کارگروه جمعیت مرکز ماهر بسیج عنوان کرد: اگر روند کاهش جمعیت ادامه یابد در 30 سال آینده ایران جزو پنج کشور سالمند جهان خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه زنگ خطر بحران جمعیت در ایران به صدا درآمده است گفت: بحران جمعیت در ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی یک تهدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد جمعیت کشور با سنی بالای 60 سال را جامعه سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: در سه دهه آینده 30 میلیون نفر از جمعیت کشور بالای 60 سال سن خواهند داشت و به عبارتی میزان نرخ رشد جمعیت بالای 60 سال 16 برابر می‌شود و کشور را با چالشی جدی مواجه خواهد کرد.

دبیر کارگروه جمعیت مرکز ماهر بسیج تأکید کرد: باید چاره‌ای جدی برای رفع بحران جمعیت در ایران اندیشیده شود؛ چراکه بدون شک با وقوع پدیده «انقلاب خانوادگی» ساختار خانواده در کشور دگرگون و تبدیل تهدیدی مخرب و ویران‌کننده می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود در چهار سال گذشته تعداد تولدها از یک‌میلیون و 570 هزار تولد در کشور به 120 هزار تولد کاهش‌یافته است.

وی بیان داشت: اگر کاهش جمعیت به همین شکل ادامه یابد در سال 1425 نرخ رشد جمعیت در ایران صفر می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:17بهمن1398،کد خبر:2197510،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
برای کاهش جمعیت فقط اخطار میدید. واقعا توقع دارید مردم با این وضع اقتصاد بچه بیارن! بهتر نیست به جای این حرف ها یه فکری برای وضع اقتصادی جامعه بکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین