پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
حسن خلیل‌آبادی ضمن انتقاد از فریز برخی خانه‌های فرسوده در محدوده میراث فرهنگی، گفت: میراث فرهنگی و شهرداری باید به گونه ای رفتار کنند که مردم دچار بحران اقتصادی و زیستی نشوند ولی متاسفانه خانه های زیادی در پایتخت وجود دارند که فریز شده اند.

شعارسال:خانه‌های زیادی در محدوده‌های مختلف تهران فریز هستند، یعنی امکان ساخت و ساز و نوسازی ندارند. این خانه ها معمولا در بافت فرسوده هستند و خطر جانی صاحبان آن را تهدید می‌کند. این در حالی است که بر اساس برخی شنیده‌ها، برخی محدوده‌های پایتخت به حوزه میراثی اضافه شده است و مردم را برای نوسازی و بازسازی نگران کرده است.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، در این رابطه گفت: میراث گاهی جایی را منطقه میراثی اعلام می‌کند. البته باید دلایلی مانند رویداد تاریخی، ساختمان تاریخی و سابقه محله برای میراثی دانستن وجود باشد.

او افزود: اما اگر به یکباره جایی را فریز کنند نه میراث فرهنگی را حفظ کردیم و هم آنکه مردم را ناراضی می‌کنیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید مشارکت مردم در حفظ میراث، روشن باشد و به گونه‌ای باشد تا مردم به حفظ میراث علاقمند باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این گونه بین مردم و میراث تقابل ایجاد می‌شود و باعث می‌شود مردم تقابل کنند.

خلیل‌آبادی با اشاره به برخی اقدامات در شهر ری، گفت: البته در شهر ری و اطراف چشمه علی و برج طغرل مردم نمی‌توانند بسازند و ناراضی هستند.

او در پاسخ به این سوال برخی از این خانه‌ها در بافت فرسوده قرار دارد و شهرداری چه تمهیداتی برای حمایت از صاحبان خانه‌های بافت فرسوده که در بافت میراثی قرار دارند در نظر گرفته، گفت: برخی از این خانه‌ها در بافت فرسوده است و ناپایدار است. می‌دانم که میراث و شهرداری به گونه‌ای رفتار کنند که مردم اذیت نشوند و دچار بحران اقتصادی و زیستی نشوند ولی متاسفانه خانه‌های زیادی در پایتخت داریم که فریز شده‌اند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، محلات ظهیر آباد و ابن بابویه و اطراف حرم همگی فریز هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: میراث یکسری مقررات دارد که در شورای مختص خود به تصویب می‌رسانند و باید حوزه شهرسازی مقاومت و از مردم حمایت کنند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:18 بهمن ماه 1398، کدخبر:www.borna.news،960374

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
بافت های فرسوده در آخر کار دست این شهر میده حالا هی نوسازی ها رو عقب بندازید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین