پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
مجموع آمار عملکرد واحد های ذوب آهن، مبارکه اصفهان، خوزستان، فولاد اکسین، هرمزگان، فولاد آلیاژی، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد، بناب و چادرملو نشان می دهد که در دی ماه امسال ۶۷۴ هزار و ۸۷۳ تن صادرات داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۹۳ درصدی را ثبت کرد.

شعارسال: آمار صادرات واحدهای بزرگ فولادسازی در ۱۰ ماهه امسال رقم پنج میلیون و ۸۸۴ هزار و ۱۳۰ تن را نشان می دهد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ۲۵ درصدی دارد.
 
مجموع آمار عملکرد واحد های ذوب آهن، مبارکه اصفهان، خوزستان، فولاد اکسین، هرمزگان، فولاد آلیاژی، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد، بناب و چادرملو نشان می دهد که در دی ماه امسال ۶۷۴ هزار و ۸۷۳ تن صادرات داشتند که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۹۳ درصدی را ثبت کرد.
 
بیشترین رشد عملکرد ۱۰ ماهه صادرات مربوط به فولاد بناب در زمینه میلگرد به میزان یکهزار و ۸۱۹ درصدی ثبت شد و فولاد اکسین در زمینه ورق عریض افت ۱۰۰ درصدی داشت.
 
جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که در دوره ۹ ماهه امسال (منتهی به آذر)   شمش فولادی در این مدت به میزان پنج میلیون و ۶۹ هزار تن راهی بازارهای صادراتی شد که در مقایسه با رقم سه میلیون و ۶۷۵ هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال رشد ۳۸ درصدی یافت.
 
میزان صدور شمش بیلت و بلوم به میزان سه میلیون و ۵۲۹ هزار تن با رشد ۵۴ درصدی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که دو میلیون و ۲۹۸ هزار تن بود، ثبت شدو در عین حال شمش اسلب نیز با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به دوره این گذشته در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۴۰ هزارتن رسید. 
 
رشد ۲۷ درصدی تولیدات فولادی
 
برابر آمار مورد بررسی کل صادرات تولیدات فولادی در مدت ۹ ماهه امسال به دو میلیون و ۷۲۸ هزار تن رسید و در مقایسه با دو میلیون و ۱۴۸ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی دارد.
 
مجموع مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) صادراتی رقم دو میلیون و ۷۴ هزار تن را در دوره این گزارش نشان می دهد که در مقایسه با یک میلیون و ۴۶۸ هزار تن مدت مشابه در سال ۹۷ رشد ۴۱ درصدی را ثبت کرد.
 
همچنین صدور مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد، پوششدار) در ۹ ماهه ۹۸ برابر با ۶۵۴ هزار تن که نسبت به صادرات ۶۸۰ هزار تنی دوره مشابه سال گذشته، افت چهار درصدی دارد.
 
افزایش ۹۱ درصدی صدور آهن اسفنجی
 
آمارهای مورد بررسی حاکی از آن است که در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۸۲۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته که ۴۳۲ هزار تن بود، رشد ۹۱ درصدی را نشان می دهد.
 
میزان آهن اسفنجی تولیدی دوره مورد بررسی هم ۲۱ میلیون و ۴۳۳ هزار تن بود که در مقایسه با ۹ ماهه ۹۷ افزایش هشت درصدی را ثبت کرد.
 
تداوم سیر نزولی واردات فولادی
 
آمارهای واردات نیز در دوره مورد بررسی حاکی از تداوم سیر نزولی اقلام فولادی است که این امرمربوط به شمش و تولیدات فولادی می شود و در دامنه ۱۶ تا ۹۲ درصد کاهش نشان می دهد.
 
واردات در زمینه شمش فولادی رقم سه هزار تن ثبت شده و در مقایسه با ۹ ماهه ۹۷ که ۲۷ هزار تن بود، ۸۹ درصد افت کرد.
 
همچنین واردات تولیدات فولادی (مقاطع طویل و تخت) هم ۳۹۲ هزار تن در ۹ ماهه امسال بودکه در مقایسه با ۷۳۰ هزار تن در دوره مشابه سال گذشته کاهش ۴۶ درصدی دارد.
 
                                                                          
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایرنا   ،تاریخ انتشار:  18  بهمن    1398،کدخبر: 83664333  ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین