پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۹۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت چند کلاهبردار از کاندیدا‌های مجلس، گفت: نکته مهم این است افرادی که قصد دارند به نمایندگی مردم در مجلس حضور پیدا کنند، چرا باید اینگونه ساده‌لوح باشند و فریب بخورند؟ این افراد باید به قدری قوه تشخیص داشته باشند که بدانند احراز صلاحیت‌ها با پول انجام نمی‌شود.

شعارسال: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، درباره آخرین وضعیت پرونده «روح الله زم» گفت: ما اهل احتمالات نیستیم و صبر می‌کنیم که رسیدگی‌ها انجام شود و قاضی تصمیم بگیرد.



وی افزود: طی روز‌های آینده دادگاه پرونده «روح الله زم» برگزار و در چهارچوب مقررات به آن رسیدگی می‌شود.



اسماعیلی تصریح کرد: این پرونده غیر از متهم اصلی، ۵ بازداشتی دیگر نیز دارد و افرادی هم احضار شدند که پرونده در دست بررسی است.



سخنگوی قوه قضاییه در مورد دیگر متهمان پرونده گفت: در ارتباط با این پرونده افرادی در بخش‌های مختلف به عنوان متهم حضور دارند و از طیف‌های مختلف اسامی مطرح است که تا زمانی که پرونده رسیدگی نشود، نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.



اسماعیلی تصریح کرد: ما پرونده «روح الله زم» را تفکیک کردیم تا به طور مجزا به آن رسیدگی شود، پرونده افراد دیگر هم به مرور زمان رسیدگی خواهد شد.


کلاهبرداری از نمایندگان مجلس برای احراز صلاحیت آن‌ها


وی درباره بازداشت ۵ نفر در ارتباط با کلاهبرداری از کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی برای احراز صلاحیت آن‌ها گفت: این افراد کلاهبردار هستند و هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها ندارند و متهمان این پرونده مانند بسیاری از کلاهبرداری‌ها و ادعا‌های دورغین دیگر باعث سلب اعتماد مردم و ربودن اموال مردم شده اند.



سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبق اظهارات افراد بازداشتی، آن‌ها ارتباطی با شورای نگهبان ندارند و به زودی به پرونده رسیدگی و متهمان معرفی می‌شوند.



اسماعیلی بیان کرد: نکته مهم این است که افرادی که قصد دارند به نمایندگی مردم در مجلس حضور پیدا کنند، چرا باید این گونه ساده لوح باشند و فریب بخورند؟



وی افزود: این افراد باید به قدری قوه تشخیص داشته باشند که بدانند احراز صلاحیت‌ها با پول انجام نمی‌شود.



سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر مردم عادی که اطلاعات حقوقی ندارند فریب افراد کلاهبردار را بخورند قابل توجیه است، اما اگر افرادی که قصد نماینده مجلس شدن دارند و قبلا هم نماینده بودند، فریب کلاهبرداران را بخورند جای دقت دارد.



اسماعیلی تصریح کرد: این پرونده کلاهبرداری است و رشوه نیست، زیرا بین اتهام کلاهبرداری و رشوه تفاوت وجود دارد؛ در اتهام رشوه مامور دولت برای ارائه خدمات وجهی را دریافت می‌کند که در این پرونده از بخش‌های حاکمیتی هیچ فردی حضور ندارد.



وی افزود: طبق اطلاعات جمع زیادی از افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند به شورای نگهبان مراجعه کرده‌اند و مدارک خود را ارائه داده‌اند و طی روز‌های آینده شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام می‌کند.


دستور رئیس قوه قضاییه برای تعیین و تکلیف خودرو‌های انبار شده در گمرک


اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان بوشهر دستور آزادسازی هزار دستگاه خودرو از گمرک را صادر کرد که این اقدام می‌تواند از تلاطم بازار خودرو کم کند، گفت: اولا رئیس قوه قضاییه دستور آزادسازی این خودرو‌ها را نداد، بلکه اعلام کرد که باید تعیین تکلیف شوند، زیرا روند رسیدگی به پرونده طولانی شده است و بعد از رسیدگی قضایی در مورد آزادسازی این خودرو‌ها تصمیم گیری می‌شود.



اسماعیلی در مورد خودروسازی‌های داخلی گفت: بخشی از پرونده‌ها مرتبط با خودروساز‌های داخلی بود که ما به آن‌ها ورود پیدا کردیم و برخورد‌های قضایی در دادستانی تهران شروع شده که پرونده در حال رسیدگی است و علاوه بر این سازمان بازرسی کل کشور مأمور بررسی این موضوع شده است.



وی تأکید کرد: نظارت بر روی قیمت خودرو‌های تولیدی دو شرکت خودروسازی که دولتی هم هستند برعهده بخش‌های دولتی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی است.



اسماعیلی گفت: ما اعلام کردیم از هیچ کمکی در جهت حمایت از حقوق مردم مضایقه نمی‌کنیم و از بخش‌های مختلف مطالبه گری می‌کنیم که دستگاه‌ها به مسئولیت‌های خود عمل کنند.



سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما در دوره قبلی به این دلیل به پرونده خودروساز‌ها ورود کردیم که آن‌ها به جای اینکه خودرو را در اختیار مصرف کننده قرار دهند، به صورت سبدی در اختیار برخی از افراد قرار می‌دادند که اگر اقدام دستگاه قضایی نبود وضعیت بدتر بود.



وی گفت: وضعیت فعلی بازار خودرو را خوب نمی‌دانیم، اما اقدامات صورت گرفته باعث ثبات قیمت‌ها شده و اثرگذار بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 ، کدخبر: 382957 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
امیدوارم دادگاه زم علنی باشه تا دست خیلی از همکاران داخلیش برای مردم رو بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین