پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
وزیر نفت با اشاره به افزایش برداشت ۱۲۱ میلیون بشکه‌ای نفت در طول اجرای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنچ، گفت: با احتساب نفت ۵۰ دلاری، به شکل ناخالص، ۶ میلیارد دلار به درآمد‌های نفتی ایران افزوده می‌شود.
شعارسال: بیژن زنگنه امروز (شنبه) در مراسم امضای قرارداد توسعه میادین پارسی و پرنج افزود: این قرارداد پنجمین قرارداد از نوع مدل جدید قرارداد‌های نفتی (آی. پی. سی) است.

وی اضافه کرد: این قرارداد تا حدی بومی شده، اما محتوا همان آی. پی. سی است.

زنگنه تاکید کرد: فناوری مهمترین رکن فعالیت‌های نفتی است و بعد از آن تامین مالی باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه کار مهمی انجام شده و این مدل قراردادی و نظام اجرایی حرف جدیدی است، گفت: این قرارداد نخستین مورد است که اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرارداد توسط شرکت مپنا اجرا خواهد شد، افزود: بخش مهمی از کار در طرح توسعه میادین پارسی و پرنج فشار افزایی است و مپنا می‌تواند در این زمینه فعالیت کند، زیرا یکی از معیار‌های پایداری فعالیت‌های نفتی، حرکت ماشین‌های دوار است.

زنگنه با اشاره به اینکه روزی که پیشنهاد تشکیل شرکت‌های E&P (اکتشاف و تولید) را ارسال کردم گفتند این‌ها گرگ زاده اند، تاکید کرد:، اما در آینده با موفقیت این شرکت ها، یادشان می‌رود دوباره وزارت نفت را سرزنش خواهند کرد که چرا با این شرکت‌ها کار نمی‌کند. اینها، آدم‌های پر رو و جسور در دروغ گویی هستند و چند سال دیگر آن را جزو افتخار‌های خود می‌دانند.

وی ادامه داد: هدف ما این بود تا شرکت‌های ایرانی در کنار خارجی‌ها کار کنند و با تجربه شوند، اما حالا که خارجی‌ها نمی‌آیند، خودشان کار را شروع کرده اند.

زنگنه با اشاره به اینکه قرارداد‌های دیگری در دست مذاکره داریم، گفت: در این شرایط تحریمی باید بتوانیم شرکت‌های ایرانی را در قرارداد‌های بالادستی نفت در قالب قراداد‌های مختلف نفتی فعال کنیم.

وی تاکید کرد: مپنا تا زمانی که قرارداد تنفیذ نشده معطل نماند و کار‌های خود را از جمله در بخش مناقصه آغاز کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 ، کدخبر: 83665718 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین