پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
حسن روحانی رئیس‌جمهور در پی‌نوشت نامه‌ای از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص «واگذاری زمین در محدوده ژئوپارک و غار نمکدان قشم» خطاب به عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، دستور توقف این واگذاری را صادر کرد.

شعار سال:حسن روحانی در پی‌نوشت نامه‌ای از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص «واگذاری زمین در محدوده ژئوپارک و غار نمکدان قشم» خطاب به عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، دستور توقف این واگذاری را صادر کرد.

رئیس‌جمهور در این پی‌نوشت آورده است؛

«حفظ مناطق مهمی که در لیست سازمان یونسکو است، ضروری است بدون تدبیر و هماهنگی اقدامی صورت نگیرد».

دستور توقف یک تخلف توسط ریاست جمهوری

 واگذاری اراضی پرورش میگو در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان، در روزهای گذشته واکنش فعالان گردشگری را برانگیخت و فضای جامعه قشم را به‌شدت ملتهب ساخته بود.

پس از لو رفتن طرح توسط کاربران فضای مجازی، به یک باره نگاه اصحاب رسانه و فعالان محیط زیست به سمت ژئوسایت جهانی قشم معطوف شد و فراگیری این موضوع تا مجلس شورای اسلامی پیش رفت و حتی صدای نمایندگان تهران را نیز در آورد.

۶ نماینده تهران در تذکری به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار لغو مجوز و توقیف عملیات ساخت مرکز پرورش میگو در محدوده ژئوپارک قشم شدند.

فرماندار قشم تمامی مواردی که آن روزها در خصوص واگذاری اراضی پرورش میگو در محدوده غار نمکی در فضای مجازی مطرح شده بود را تکذیب و واگذاری‌ها را کاملأ قانونی می‌دانست و جهاد کشاورزی هرمزگان نیز از زیر واگذاری این طرح شانه خالی می‌کرد.

جالب است بدانید نظر معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با دیگر مسؤولان کاملأ متفاوت بود و او اظهار می‌کرد؛ آبگیری مزارع پرورش میگو، ژئوسایت نمکدان را تخریب می‌کند چراکه احداث این مزارع و آبگیری آن سبب رسوب آب در زمین و به تبع آن حل شدن نمک‌ها و تخریب ژئوسایت نمکدان می‌شود.

سرانجام مدعی‌العموم وارد میدان شد و با ذره‌بین عدالت بسوی ژئوسایت قشم به راه افتاد. علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با صدور دستور ویژه‌ای خطاب به رضا صفایی دادستان قشم از وی خواست به موضوع نگرانی از تخریب حریم آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی و جهانی به ویژه غار نمکدان و ژئوپارک قشم ورود و تدابیر قانونی لازم را اتخاذ کند.

*توقف عملیات توسط دادستان قشم

رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب قشم در جریان بازدید از ژئوپارک جهانی این جزیره اظهار داشت: در خصوص نگرانی‌ها از تجاوز به حریم غار نمکدان و ژئو پارک جهانی جزیره قشم، پس از دریافت دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور میدانی در محل و بررسی‌های کارشناسی دستور توقف عملیات اجرایی مرکز پرورش میگو در بخشی از منطقه که نزدیک به غار نمکدان بوده و احتمال داشت به محیط زیست آسیب بزند، صادر شد.

وی با اشاره به تأکید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم رسیدگی به مطالبه عمومی شماری از مالکان پروژه گلدن سیتی جزیره قشم و با توجه به اهمیت رسیدگی به حقوق حقه سرمایه‌گذاران افزود: جلسه فوری رفع مشکل خریداران با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدعی العموم و اعضای شورای تأمین برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب قشم با تأکید بر لزوم رفع موانع ایجاد شده در مسیر تکمیل پروژه تجاری مسکونی گلدن‌سیتی و اهمیت توجه به منافع سرمایه‌گذاران اعلام کرد: در این خصوص نیز طبق مصوبات این جلسه که با قید فوریت در مسیر رفع مشکلات مردم عملیاتی خواهد شد، روند اجرایی مناقصهٔ این پروژه تا پایان بهمن‌ماه به آگاهی خریداران خواهد رسید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صراط،تاریخ انتشار:17بهمن1398،کد خبر: 492872،www.seratnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
کاش قوه قضاییه به مناظق آزاد ورود کنه آقازاده هر کاری میخان میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین