پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
ابراهیم حاتمی‌کیا نویسنده و کارگردان، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، پانته آ پناهی ها، محمدرضا شریفی نیا بازیگران فیلم و سایر عوامل فیلم سینمایی خروج در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

شعار سال: نشست خبری فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا نویسنده و کارگردان، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، پانته آ پناهی ها، محمدرضا شریفی نیا بازیگران فیلم و سایر عوامل فیلم سینمایی خروج در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سام قریبیان درباره بازی در فیلم خروج گفت: این فرصتی بود که ابراهیم حاتمی کیا برای من ایجاد کرده است، فرامرز قریبیان نقش اول فیلم بود و من یکی از لذت بخش ترین تجربه های عمرم را تجربه کردم. 

پانته آ پناهی‌ها درباره شباهت نقش خود با فیلم نفس اظهار کرد: من دقیقا نگران بودم که نقشم شبیه نقشم در فیلم نفس باشد، سعی کردم که این نقش شبیه به هم نباشد، من و گروه بازیگردانی سعی کردیم که شبیه نباشیم. 

ابراهیم حاتمی کیا درباره پایان بندی فیلم اظهار کرد: پایان بندی فیلم خروج همانی بود که خودم می خواستم و برای این پایان هیچ فشاری نبود. هر دولتی باشد این بحث وجود دارد و این فیلم و نقد من ربطی به دولت کنونی ندارد. 

وی درباره انتخاب بازیگران فیلم اضافه کرد: کار با بازیگران پیشکسوتی که حتی بیش از من تجربه داشتند بسیار برایم لذت بخش بود و این سفر هیچگاه از یادم پاک نمی شود.

من بازی در فیلم های اعتراضی را دوست دارم. من عاشق نقش های معترض هستم، از قدیم تاکنون نقش های معترض بازی کردم، به عقیده من خروج بهترین بازی من در نقش یک معترض است. 

حاتمی کیا درباره احتمال عدم موفقیت فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: من به این قضیه عادت دارم، همه چیز بستگی به مجموعه داوران دارد، مگر قبل از این برای من اتفاق نیفتاده که فیلمم دیده نشده باشد، مگر برای فیلم «چ» اتفاقی افتاد؟ من به این بی توجهی ها عادت دارم، هر چند اگر اتفاق خوبی برای فیلم بیفتد از آن استقبال می کنم. 

وی ادامه داد: من می خواستم این فیلم بیانگر مشکلات تمامی ایرانیان باشد به همین دلیل در فیلم شخصیت ها از شهرهای مختلف حضور داشتند.

وی درباره خروج فیلمش از بخش آرای مردمی اضافه کرد: خروج فیلم خروج از آرای مردمی مثل یک شوخی است، این فیلم با یک برنامه ریزی از بخش آرا مردمی خارج شد، بعدها مردم می گویند که این فیلم مورد که بوده و که نیست. 

حاتمی کیا در اعتراض به جوسازی برخی رسانه ها در قبال خروج افزود: چرا همه چیز دادگاهی برقرار می شود، چرا همه می گویند دهه من گذشته است، حرف خودم را به خودم پس می دهید، مگر علی حاتمی که رفت کسی جایزش را گرفت، این بدگویان لذت می برند؟ من دلخورم از این فضا، این فیلم بیستمین فیلم من است، چرا هر سال سختتر شده است؟ جرا فقط به من گیر می دهید؟ ما سربازان فرهنگی این نظام هستیم، چرا اینگونه با ما برخورد نمی شود؟ چرا هر سال آمدن به این سالن شبیه فشار قبر شده است. بیایید با هم به دوستی و عدالت برخورد کنیم.

وی درباره بازی فرامرز قریبیان گفت: من در عمر کاری خود بازیگری همچون فرامرز قریبیان ندیده ام، فرامرز قریبیان آنچنان غرق در نقش شده که نمی توان وی را از نقش جدا کرد.

فرامرز قریبیان درباره بازی در این فیلم گفت: حوصله بچه بازی و غرض ورزی مسئولین سینما را ندارم، فیلم سینمایی خروج آخرین تجربه من در عرصه بازیگری است، همیشه می خواستم با فیلمی بزرگ به کار خود خاتمه بدهم، من پیشنهادات بسیار زیادی داشته و دارم اما این فیلم آخرین کار من در سینما است. 

ابراهیم حاتمی کیا ادامه داد: در فیلم سینمایی خروج تلاش کردم که سینما بسازم، همیشه این تجربه از لحاظ سینمایی برایم جذاب بوده و امیدوارم همیشه برایم اتفاق بیفتد. ساختن این فیلم می توانست به شدت تلخ باشد، من کشورم را دوست دارم و اعتقاد دارم مسیر مطالبه گری باید تعریف شود. 

وی درباره احتمال ساخت فیلمی با موضوع زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آرزوی من ساختن فیلمی درباره شهید سردار سلیمانی است، امیدوارم فرصتی پیش بیایید که این فیلم را بسازم. 

حاتمی کیا ادامه داد: به نظر من نسل اول انقلاب اسلامی ایران باید حرف های اصلی را بزنند، این نسل می تواند نسل جدید را با راه آشنا کند، آزادمنشی چیزی است که از نسل اول انقلاب اسلامی انتظار می رود که خوشبختانه آزادمنش هم هستند. من سیاست مدار نیستم، من یک فیلمسازم، من حرفم را با فیلمم می سازم، اهل پیام اینستاگرامی نیستم، اگر معترض نبودم که فیلمم را از بخش مردمی بیرون نکشیده بودند.

وی افزود: من هیچ وقت آن طوری که از من می خواهند نخواهم شد، من چیزی را می سازم که بلدم، من باید راه خودم را بروم، من تا به حال یک فیلم سفارشی نساخته و نخواهم ساخت، سازمان اوج حتی یک نقطه در فیلم بالا و پایین نکرد، حاتمی کیا همینی است که امروز اینجا نشسته است، پس خودم را برای تخریب خودم استفاده نکنید.  من همه فیلم هایم را دوست دارم و همیشه هم همینطور است.

ابراهیم حاتمی کیا درباره نوع گفتمان فیلم گفت: این فیلم در چارچوب نظام ساخته شده و گفتمانی که در آن مطرح شده هم به همین شکل است. نمیدانم سازمان اوج جای چه کسی را تنگ کرده است، یک موسسه ای آمده به دلیل کم کاری سازمانهای دیگر راه انقلاب را ادامه می دهد، باید جلوی آن را گرفت، من ترجیح می دهم با یک موسسه شفاف کار کنم. 

فرامرز قریبیان دلیل اصلی خداحافظی خود از سینما را اینگونه شرح داد: به نظر من کسانی که از فیلم نقد کرده اند منتقدان دولتی هستند، چگونه این فیلم از آرا مردمی خارج شده آن وقت سانس فوق العاده می گذارند برایش، من اهل جشنواره آمدن نیستم، اما چه می شود که یک فیلم در سه روز اول با نقد مثبت روبرو شده اما به یکباره با موج منفی روبرو می شود. 

حاتمی کیا درباره خداحافظی قریبیان از سینما افزود: امیدوارم سایه قریبیان بر سر سینما بماند، امیدوارم این خداحافظی جدی نباشد و همچنان شاهد حضور وی به عنوان یک بازیگر بزرگ در کنار نسل جوان باشیم. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398، کدخبر: 594310، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
بدون شک فیلم خوبی خواهد بود و منتطر اکران این فیلم هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین