پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
با نزدیک شدن به زمان شروع تبلیغات رسمی در کنار فعالیت های انتخاباتی جریان ها، احزاب و هواداران کاندیداها به ویژه در رسانه ها و فضای مجازی، لحظه شماری برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین آغاز شده است.
  شعارسال:  با نزدیک شدن به زمان شروع تبلیغات رسمی در کنار فعالیت های انتخاباتی جریان ها، احزاب و هواداران کاندیداها به ویژه در رسانه ها و فضای مجازی، لحظه شماری برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین آغاز شده است.
 
کمتر از ۲ هفته به یکی از بزرگ ترین رخدادهای کشور یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده و در این فاصله تنور انتخابات در استان قزوین رفته رفته داغ تر شده و شور و حال انتخاباتی در آن هر لحظه در حال بالا رفتن است.
 
با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و عمومیت یافتن آن، علاوه بر دنیای حقیقی و محافل عمومی این روزها این فضا نیز در استان قزوین متاثر از رخداد انتخابات است.
 
برخلاف دوره های قبل که تبلیغات کاغذی کاندیداها به عنوان یکی از فعالیت های تبلیغی مهم مطرح بود به نظر می رسد در این دوره تمرکز اصلی نامزدها برای معرفی و تبلیغ خود به فضای مجازی گره خورده باشد.
 
ستادها و هواداران نامزدهای تایید صلاحیت شده در قزوین و دیگر شهرهای این استان از مدتی قبل و پیش از شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی در شبکه های مجازی اقدام به راه اندازی کانال و گروه کرده اند و از ظرفیت این فضاها برای معرفی و تبلیغ کاندیدای مورد نظر استفاده می کنند.
 
این کانال ها به تریبونی برای بیان وعده ها و شعارهای انتخاباتی نامزدها و بحث و گفت و گو در مورد برنامه های آنها تبدیل شده اند.


 انتخابات تقریبا در بیشتر گروه ها و کانال های مرتبط با اطلاع رسانی در قزوین به بحث و موضوع اصلی تبدیل شده است.
 
موضوع رد و تایید صلاحیت چهره های سیاسی از بحث های داغ و پرحاشیه ای است که در برخی گروه های قزوینی شبکه های مجازی انجام می شود.
 
مانند هر دوره دیگر متاسفانه بخشی از فعالیت های انتخاباتی به جای معرفی توانمندی ها و برنامه های کاندیداها به تخریب و طرح اتهام علیه رقبا توسط افراد نزدیک به نامزدها و هواداران آن در فضای مجازی محدود شده که از مصادیق تخلفات انتخاباتی بوده و نهادهای نظارتی باید به آنها رسیدگی کنند.
 
جلسات زودرس انتخاباتی در قزوین
 
بازار برگزاری جلسات انتخاباتی  زودرس در قزوین و سایر شهرستان های این استان نیز داغ است و برخی کاندیداها از هر دو جناح یاد شده با حضور در برنامه هایی با عناوینی مختلف که به جهت تخلف بودن تبلیغات زود هنگام به شکل غیررسمی برگزار می شوند و همچنین در دیدار با گروه ها و اقشار مختلف به بیان برنامه ها و شعارهای خود می پردازند و اعضای ستادهای تبلیغاتی شان صحبت های آنان را در فضای مجازی در بوق و کرنا می کنند.
 
گاهی اوقات در صحبت های این کاندیدها، سخنانی علیه رقبا نیز مطرح می شود که با واکنش طرف های مقابل همراه است.
 
در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه های استان اعم از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و نشریات نیز به تکاپو افتاده اند و به تولید محتوا در زمینه این رخداد شامل خبر، گزارش، تحلیل، میز گرد و دعوت و گفت و گو با نامزدها و ... می پردازند.
 
بازار داغ آگهی نامزدها در آستانه انتخابات
 
در این بین بازار تبلیغات و آگهی بعضی از کاندیداها در برخی رسانه ها به ویژه نشریات داغ است و شعارهای انتخاباتی آنها با رنگ و لعاب زیاد به عنوان تیتر اول این نشریات نقش بسته است.
 
فارغ از نگاه های جناحی و سیاسی و تبلیغات زودهنگام که منشاء رسیدگی به آن برعهده دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان است، این اقدامات به گرم شدن تنور انتخابات در استان قزوین کمک کرده است.
 
تکاپوی گروه ها و جریان های سیاسی استان قزوین نیز در خصوص معرفی نامزدهای مورد نظر خود جالب توجه است.
 
رویش جریان های سیاسی جدید و اعلام موجودیت آنها در آستانه انتخابات نیز یکی از رخدادهای جالب توجه در قزوین است که البته چیز تازه و جدیدی نبوده و در انتخابات قبلی نیز سابقه داشته است.
 
 برخی گروه ها و جریان های سیاسی با برگزاری نشست های خبری اقدام به معرفی نامزدهای مورد حمایت خود کرده اند و در همین ارتباط تکلیف جریان های اصولگرایی در قزوین و نامزدهای آنها مشخص و نهایی شده اما این در حالی است که جریان رقیب یعنی اصلاح طلبان در قزوین هنوز به گزینه های واحدی دست نیافته اند و با توجه به شرایط موجود و انشعاب و چند شاخه شدن این جریان احتمالا با ۲ یا چند لیست پا به عرصه انتخابات بگذارند.
 
البته تجربه نشان داده که تا لخظه آخر چیزی مشخص نخواهد بود و احتمال اینکه معادلات در روزهای پایانی بهم خورده و این جریان با معرفی یک لیست واحد در انتخابات شرکت کند را نیز نباید از نظر دور داشت.
 
جمعی از نامزدهای انتخابات نیز خود را وابسته به گروه های اصولگرا و اصلاح طلب نمی دانند و به اصطلاح به عنوان نامزدهای مستقل در قزوین پا در عرصه انتخابات گذاشته اند که البته سابقه رای آوری نیز داشته و دعواها و اختلافات درون حزبی در جریان های سیاسی را به سود خود می دانند.


مسوولان استان قزوین نیز در سخنرانی های مختلف خود از مردم برای حضور گسترده و با شکوه در انتخابات دعوت کرده اند و در همه برنامه هایی که حضور دارند از تریبون های موجود برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای استفاده می کنند.
 
حضور حداکثری مردم در انتخابات به معنای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همین ارتباط گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های را تجدید بیعت دوباره با آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود.
 
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: دشمن با القای فضای ناامن و ناامیدی همه تلاش خود را به کار گرفته تا مشارکت مردم در انتخابات را کمرنگ کند اما ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی از جمله قزوین این توطئه دشمنان را با حضور پرشور و گسترده در پای صندوق های رای نقش بر آب خواهند کرد.
 
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا افزایش می دهد و مانند خاری در چشم دشمنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: هرکس که به این کشور و نظام علاقه مند است باید در انتخابات شرکت کند.
 
وی همچنین از مردم خواست تا نمایندگانی مومن و انقلابی و متعهد را برای خود برگزینند چرا که زیرا افراد مومن شرف خود را به دنیا نمی‌فروشد و قول و قرار و سوگند خود را زیر پا نخواهند گذاشت.
 
حضور در انتخابات یک تکلیف است
 
استاندار قزوین نیز حضور در انتخابات را علاوه بر یک حق قانونی برای شهروندان یک تکلیف شرعی دانست و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
هدایت الله جمالی پور در ادامه کاندیداها را به رعایت اخلاق و تقوا دعوت کرد و افزود: نقدهای غیرمنصفانه از بزرگ ترین آفت های مربوط به انتخابات به شمار می رود که باید به طور جدی از آن پرهیز کرد.
 
استاندار قزوین همچنین در یکی از سخنرانی های خود از شورای نگهبان برای تایید صلاحیت های انجام شده در جریان بررسی های دوباره قدردانی کرد و گفت: حضور نامزدهایی با سلایق مختلف بدون شک به پرشور تر شدن انتخابات و حضور حداکثری مردم در این رخداد کمک بزرگی می کند.
 
وی همچنین با بیان اینکه آرای مردم امانتی در نزد مجریان انتخابات بوده و قانون مداری مهم ترین وظیفه ای است که باید مورد توجه این دسته قرار بگیرد،افزود: مجریان و دست اندرکاران انتخابات در استان همه شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور انجام داده اند.
 
نامزدها و هوادارانشان به قانون احترام بگذارند
 
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین نیز در سخنان خود از نامزدها و هوادرانشان خواست تا به قانون انتخابات احترام گذاشته و رعایت موازین اخلاقی را در جریان رقابت و فعالیت های تبلیغاتی خود مورد توجه قرار دهند.
 
محمد تقی صفری با بیان اینکه استفاده از اموال عمومی و بیت المال و امکانات مربوط به دستگاه ها برای معرفی و تبلیغ نامزدها و یا اقدام له یا علیه آنها تخلف است، افزود: با متخلفان و کسانی که بخواهند پا را فراتر از قانون بگذارند،برخورد می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات و وظیفه قانون گذاری مجلس،گفت: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی تک تک آحاد جامعه است و افراد با مشارکت در آن سرنوشت خود را تعیین می کنند.
 
بنا به اعلام ستاد انتخابات استان قزوین در انتخابات این دوره  ۱۲۹ نامزد از سه حوزه انتخابیه شامل قزوین-آبیک-البرز، بوئین زهرا-آوج و تاکستان برای کسب چهار کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می پردازند که سهم حوزه انتخابیه قزوین-آبیک البرز ۲ نماینده و حوزه انتخابیه بوئین زهرا-آوج و تاکستان نیز هر یک، یک نماینده است.
 
البته براساس شنیده ها و برخی اخبار غیررسمی، با بازنگری های انجام شده و تایید صلاحیت برخی چهره های ثبت نام کرده از سوی شورای نگهبان در روزهای اخیر، آمار نهایی اسامی نامزدها در استان قزوین که قرار است روز ۲۳ بهمن ماه از سوی فرمانداران اعلام شود دستخوش تغییر خواهد شد.
 
قزوینی ها پس از استان شدن با شرکت در این انتخابات، نوزدهمین بار حضور در پای صندوق های رای را تجربه خواهند کرد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایرنا   ،تاریخ انتشار:   20 بهمن    1398،کدخبر: 83666730 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین