پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
ذوعلم با اشاره به اینکه تمرکز در تالیف یک مشکل است، گفت: به نظر می‌رسد زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی داشته باشیم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
شعارسال:   ذوعلم با اشاره به اینکه تمرکز در تالیف یک مشکل است، گفت: به نظر می‌رسد زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی داشته باشیم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
 
علی ذوعلم، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در خصوص فرآیند و ایرادات وارده به محتوای کتب درسی گفت: در فرایند تالیف کتب درسی کارهای بسیاری انجام می‌شود. هرکدام از حوزه‌های یادگیری دارای متخصصان ذیربط و حتی خود معلمان است و کتاب درسی محصول یک تلاش جمعی فرایندی است که تا حدود 25 نفر هم در تالیف آن مشارکت دارند.
 
او ادامه داد: به علاوه هر کدام از صاحب‌نظران طرح‌واره‌ای برای کتب درسی دارند آن را خواهیم پذیرفت و به بحث خواهیم گذاشت. همچنین شبکه ارتباطی فعالی در استان‌ها داریم و همکاران ما هر هفته چند مرتبه در جمع معلمان در مدارس حضور  پیدا می‌کنند و درباره کتب درسی تعامل دارند.
 

ذوعلم با بیان اینکه درباره محتوای کتب درسی از همه والدین و صاحب‌نظران خواسته‌ایم نظرات خود را برای ما بفرستند و آدرس و نشانی‌ هم درج شده است، عنوان کرد: آن‌طور نیست که مولفان کتب درسی در سال‌های گذشته، ثابت بوده باشند، بلکه مشمول تغییراتی شده‌اند اما نیاز است که گروه مولفان، جوانتر شوند.
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: ما آماده‌ایم روی تک‌تک کتب درسی با حضور مولف و منتقدان به بحث بنشینیم. البته نظرات مختلفی درباره حجم و چگالی کتب درسی وجود دارد و نظرات یکسان نیست.
 
او با اشاره به اینکه تمرکز در تالیف یک مشکل است، توضیح داد: به نظر می‌رسد زمانی که به توانمندی در استان‌ها برسیم و طرح چندتالیفی در برخی دروس و مباحث اجرایی داشته باشیم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
 
ذوعلم در پایان با تاکید بر اینکه سیاست‌های تالیفی را باید در محتوای کتب افزایش داد، گفت: زیرا منابع کنکور باید برای همه یکسان باشد. البته در کل با کنکور مخالف هستیم و قانون مترقی که حدود 11 سال قبل تصویب شده بود نیز تاکنون به شکل کامل به اجرا درنیامده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  برنا   ،تاریخ انتشار:  20  بهمن    1398،کدخبر: 961445  ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین