پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۰۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز اجرای طرح سرباز ماهر و ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان داوطلب از ۲۶ بهمن ماه ۹۸ خبر داد.

شعار سال: مختار جلالی جواران عصر شنبه در نشست خبری شورای راهبری آموزش های علمی کاربردی سربازان اظهار داشت: با توجه به ماموریت های دانشگاه جامع علمی کاربردی، این دانشگاه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش های مهارتی به سربازان را آغاز کرده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که پیشتر میان دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی وحرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شد، آموزش به سربازان از شنبه آینده ۲۶ بهمن ماه آغاز می شود.

جلالی جواران در باره ساز وکار اجرای این طرح گفت: دانشگاه علمی کاربردی دارای  ۸۰۰ دوره پودمانی است که از میان آن ها ۱۱ دوره برای اجرا در طرح سرباز ماهر و در برخی مراکزی که از ظرفیت مناسب برخوردار هستند، انتخاب شده است.

سربازان وظیفه، ماهر می شوند

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه گذراندن این دوره ها توسط سربازان راهگشای شغلی و مهارتی برای آنان است، تصریح کرد: سربازان با گذران دوره های پودمان پس از پایان ۲ سال افزون بر دریافت کارت پایان خدمت، یک مهارت کسب کرده و از سویی به دلیل امکان تجمیع دوره های پودمان، مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت می کنند.

جلالی جواران ادامه داد: در حال حاضر و در ابتدای این طرح از ظرفیت مراکز علمی کاربردی ناجا استفاده می شود و در مراجل بعدی از تمامی ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده می شود.

اجرای آزمایشی طرح سرباز ماهر در ۸ استان

سردار حسن بختیاری رییس موسسه علمی کاربردی ناجا در ادامه این نشست گفت: از آنجا که نیروی انتظامی دروازه ورود جوانان و به کارگیرنده عمده سربازان است، با دغدغه، علایق و نیازهای سربازان مانوس است. از این رو این سازمان با همکاری دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای طرح آموزش های علمی کاربردی پودمان سربازان را اجرا کرده است.

وی عنوان کرد: این طرح به صورت ملی اجرایی می شود و در حال حاضر به صورت آزمایشی در هشت استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران اجرا می شود.

رییس موسسه علمی کاربردی ناجا اظهار داشت: سه مرکز علمی کاربردی در تهران اجرای این آموزش ها را برعهده دارد؛ در شرق تهران یگان ویژه پاسداران، در مرکز تهران مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و در غرب تهران مرکز علمی کاربردی آماد و پشتیبانی نیروهای انتظامی.

وی افزود: همزمان با تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی برای بهبود شرایط خدمت سربازی و نحوه مطلوب اوقات فراغت سربازان، این طرح پاسخی به دغدغه های موجود است.

سردار بختیاری ادامه داد: این آموزش ها دغدغه خانواده ها را مرتفع می سازد و سربازان با شرکت در آن بخشی از زمینه های لازم برای اشتغال را واجد می شوند. در صورتی که فردی تعداد معینی از پودمان ها را بگذراند، دوره ها در نهایت در قالب یک مقطع تحصیلی تجمیع می شود.

تخفیف ۵۰ درصدی شهریه

سردار بختیاری با اشاره به مشوق های درنظرگرفته شده برای سربازان ماهر عنوان کرد: نخستین مزیت این طرح برای سربازان همان شرکت در دوره پودمان ها در زمان اوقات فراغت است. دومین مشوق نیز تخفیف ۵۰ درصدی شهریه است. سربازانی که در این دوره ها شرکت می کنند تنها ۵۰ درصد از شهریه را می پردازند و مابقی را توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان های نیروهای مسلح تامین می شود.

ارائه ۱۱ تک پودمان در مرحله آزمایشی

سردار بختیاری عنوان کرد: در این مرحله در ۱۱ عنوان تک پودمان برای سربازان داوطلب و متناسب با علاقه و نیاز بومی استان مربوط ارائه می شود.

وی تاکید کرد: مراکز مشخص شده در هر استان پس از پایان دهه فجر پذیرای داوطلبان است و سربازان تنها در اوقات فراغت امکان شرکت در آموزش ها را دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در مرحله بعدی، پودمان ها در تمامی استان ها و مراکز تجمیع یگان های نیروهای مسلح اجرا می شود.

جلالی جواران در ادامه از ۱۱ دوره تک پودمان نام برد و عنوان کرد: دوره های پودمانی در ۴ حوزه اصلی صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت ارائه می شود.

وی ادامه داد: صنعت، جوشکاری، مکانیک ماشین افزار، مکانیک خودرو، گرایش برق صنعتی، گرایش الکترونیک صنعتی، صنایع چوب و تولید مبلمان، دامپروری، پرورش صنعتی طیور، باغبانی و تولید محصولات گلخانه ای، گردشگری، مترجمی زبان انگلیسی و مدیریت کسب و کار از دوره های ارائه شده در مرحله آزمایشی سرباز ماهر است.

سازوکار ثبت نام در طرح سرباز ماهر

سردار بختیاری در ادامه عنوان کرد: سربازان داوطلب برای شرکت در دوره های پودمان، باید به سامانه دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کرد و فرم ثبت نام را دریافت کنند. پس از ثبت مشخصات خود، فرم مربوط را به مراکز علمی کاربردی ناجا ارائه دهند.

وی افزود: هر یک از افراد دست کم باید چهار تا پنج پودمان را بگذرانند و در پایان تجمعی پودمان ها منجر به دریافت مدرک یک مقطع تحصیلی می شود.

رییس موسسه علمی کاربردی ناجا تاکید کرد: چنانچه یک سرباز در زمان سربازی دو سوم یا سه چهارم از پودمان را گذراند و تنها یک یا دو پودمان باقی مانده باشد، پس از اتمام سربازی می تواند با گذران پودمان ها مدرک خود را دریافت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 19 بهمن 98، کد مطلب: 83666429: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین