پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان‌های مختلف کشور علاوه بر حضور باشکوه مردم میزبان برخی مسئولان ملی هم بود، چهره‌هایی که ضمن ستایش حضور پرشور ملت، پیرامون آینده روشن انقلاب و مقاومت سخن گفتند.
شعارسال: استان‌های مختلف کشور امروز در صفوف به‌هم‌پیوسته مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد حضور برخی مسئولان بود، در استان تهران رئیس‌جمهور سخنرانی کرد و بسیاری از مسئولان ارشد ملی در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند.

اما استان‌های دیگر کشور هم شاهد حضور پررنگ مسئولان، مراجع تقلید و چهره‌های سیاسی در راهپیمایی امروز بودند که بخش‌هایی از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های برخی از این مسئولان در زیر می‌آید.


آیت الله جوادی آملی: مسئولان تلاش کنند تا مردم در رنج نباشند / توجه به رونق تولید

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی که همراه با مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قم شرکت کرده بود، در جمع خبرنگاران از حضور باشکوه مردم ایران در این حماسه ملی تقدیر کرد و گفت: استقلال و آزادی به برکت قرآن و خون شهدا به ملت بزرگ ایران داده شده است.
 


وی همچنین با تأکید بر اینکه مسئولان برای اینکه مردم در رنج نباشند باید همه تلاش خود را به کار بگیرند، گفت: برای اینکه امنیت و آسایش برای مردم فراهم شود باید رونق تولید جدی گرفته شود.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان سراسر جهان باید افرادی را انتخاب کنند که به فکر معامله قرن و جفاکاری نباشند.

آیت الله نوری همدانی: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام انزجار از استکبار است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی که همراه با مردم ولایتمدار قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در این حماسه ملی، گفت: شرکت باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش وحدت و باعث افتخار ملت ایران اسلامی است.
 

وی در ادامه این حضور را اعلام انزجار از صهیونیست‌ها و استکبار جهانی دانست و گفت: شرکت گسترده آحاد مردم در راهپیمایی امروز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه صهیونیزم جهانی را به نمایش گذاشته است.

آیت الله مکارم شیرازی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه توخالی بودن تبلیغات دشمن است

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که امروز همراه با مردم انقلابی قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران حضور حماسی و باشکوه مردم ایران اسلامی در این مراسم را نشانه توخالی بودن تبلیغات رسانه‌های دشمن دانست و گفت: مردم امروز بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و جنایتکاران زدند.
 

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین برگزاری باشکوه راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را برگ زرین دیگری از کتاب افتخارات ملت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: هرسال بر عظمت و شکوه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن اضافه می‌شود.

رئیسی: پیام ۲۲ بهمن ۹۸ این است که ایران باید قوی شود / رأی مردم به مقاومت است نه مذاکره

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، ظهر امروز در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه مشهد در حرم رضوی، اظهار کرد: امروز در دنیا مستقل‌ترین کشور، ایران اسلامی است که اساس آن بر پایه رأی مردم است.

وی با بیان اینکه خواست انقلابیون، امروز شکل گرفتن نهادها در سطح تراز انقلاب پر شکوه اسلامی است، اظهار کرد: خواست مردم پاک شدن سازمان‌ها و نهادهای مختلف از آلودگی است.
 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم در حال حاضر همان اصول گذشته و اولیه انقلاب را مطالبه دارند، افزود: امروز همه مردم ایران، همان شعارها و آرمان‌هایی را فریاد می‌زنند که در ۲۲ بهمن ۵۷ فریاد زده و مطالبه می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز خواسته انقلابیون، شکل گرفتن نهادهایی در سطح تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: خواسته مردم، پاک شدن سازمان‌ها و نهادهای مختلف، از آلودگی است. پیشرفته شدن کشور با مصرف کالاهای پیشرفته، دوستی با کشورهای پیشرفته و… حاصل نمی‌شود، بلکه پیشرفت کشور زمانی محقق می‌شود که معنویت و عدالت در جامعه جریان داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه پیشرفت فقط در حوزه توسعه صنعت نیست، ابراز کرد: ما توسعه‌یافتگی را در پرتو نیاز انسان می‌دانیم. ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین حاصل جدایی سیاست و معنویت است. پیام امام خمینی (ره)، پیوند سیاست و معنویت است، امروز نیز مقام معظم رهبری بر همین مسئله تأکید دارند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با کشورهایی که با ما دشمنی ندارند، ارتباط خواهیم داشت، گفت: پیشرفت کشور در گرو توانمند شدن در تولید کالاهای داخلی، علم و فن‌آوری است، لذا توصیه‌های رهبری به مردم و دولتمردان نیز همین موضوع است.

جهانگیری: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی شهر زاهدان، اظهار کرد: همه ارکان جمهوری اسلامی باید به عزت، وحدت و تقریب بیندیشیند، زیرا وحدت و تقریب داروی مزمن مشکلات بشری است که از خشونت و افراطی گری جلوگیری می‌کند.

وی افزود: کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و آمریکا و اسرائیل برای منطقه ما خواب‌هایی دیده‌اند، اما نقشه‌های مختلف آنها یکی بعد از دیگری با شکست مواجه می‌شود و به همین دلیل است که از انواع خباثت‌ها علیه ملت ایران استفاده می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی آمریکایی‌ها در جنگ اقتصادی نتوانستند کاری کنند استراتژی را عوض کردند و سردار سلیمانی را از ما گرفتند و حرکت جدیدی آغاز کردند که لازم است در مقابل این حرکت‌ها، هوشیار باشیم تا پیروز میدان باشیم.

سرلشکر موسوی: آمریکا ضربه عین الاسد را فقط یک سیلی تلقی کند

سرلشگر عبدالرحیم موسوی صبح سه شنبه در مراسم ویژه بیست و دوم بهمن در کرج با اشاره به حضور بی نظیر مردم، اظهار کرد: حقیقتاً دنیا چنین صحنه باشکوهی و چنین مردم را به چشم ندیده است.

وی گفت: امروز در هیچ کجای جهان ملتی مانند ملت مصمم ایران که با اراده‌ای پای آرمان‌های خود بایستند، نخواهید دید.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به سهم خود از همه مردم استان البرز که در چنین این شرایط آب و هوایی این چنین با اراده برای زدن مشت محکم بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی به میدان آمده‌اند، تشکر می‌کنم.
 

سرلشکر موسوی تاکید کرد: ملت ایران اسلامی امروز آمده‌اند تا یکبار دیگر حضور پرشور خود را به رخ جهانیان بکشند.

وی اضافه کرد: یوم الله ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مقارن شده است. چهل روز است که آزادگان، حق طلبان و همه مبارزان علیه نظام سلطه آمریکای جنایتکار و رژیم نحس و نجس صهیونیستی داغدار عروج خونین سرباز ولایت و سردار دل‌ها هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: تروریست‌های آمریکایی ضربه عین الاسد را فقط یک سیلی تلقی کنند و از تأخیر در مجازات خود هم خوشحال نباشند زیرا دست هرچه بالاتر برود سنگین‌تر و سهمگین‌تر فرود خواهد آمد.

آیت الله فاضل لنکرانی: مردم حضور در صحنه‌های انقلاب را جزو اداء دین می‌دانند

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در حاشیه حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و مردم ولایتمدار ایران، گفت: خداوند را شکر می‌کنم که هر سال مردم انقلابی‌تر از سال گذشته در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و دشمن را مأیوس می‌کنند.
 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم حضور در صحنه‌های انقلاب را جزو اداء دین می‌دانند، اظهار داشت: هرسال بینش و آگاهی مردم به هدایت‌های رهبری و عداوت و دشمنی استکبار بالاتر می‌رود و حضور جدی‌تر مردم خصوصاً نسل جوانان را شاهد هستیم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن با چهلمین روز شهادت اسطوره آزادگان و انقلابی جهان سردار سلیمانی مصادف شد، گفت: این موضوع انگیزه ایجاد کرد تا مردم نسبت به انقلاب اسلامی و راه و اهداف شهدای والا مقام احساس دین بیشتری بکنند و مردم را نسبت به حفظ ارزش‌ها و اهداف مقدس انقلاب اسلامی پایدار و مقاوم‌تر کرد.

وی در پایان افزود: امیدوارم این راهپیمایی، دشمنان انقلاب اسلامی ایران را ذلیل‌تر کند و انقلاب به پیروزی نهایی برسد.

آیت الله خاتمی: سردار شهید سلیمانی مانع از تحقق خواب آمریکا در خاورمیانه شد

آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در کرمان با اشاره به اینکه امسال از راهپیمایی‌های ۴۰ سال گذشته متمایز است، اظهار داشت: این فجر، فجر سلیمانی است، سلیمانی که به رزمندگان این دیار می‌بالید سرانجام وصیت کرد در کرمان آرام بگیرد.

وی با اشاره به حضور هفت میلیونی مردم در تشییع سردار شهید سلیمانی در تهران و هفت میلیون نفر در کرمان اظهار داشت: مسئله حاج قاسم، مسئله فرد نیست بلکه یک جریان و مکتب است لذا مقام معظم رهبری از مکتب سلیمانی یاد کردند به این معنا که این مکتب بماند.
 


خاتمی با اشاره به اینکه یاد شهید سلیمانی یعنی اخلاص و توجه به امر ولایت، ادامه داد: بیش از ۴۰ سال حاج قاسم لباس رزم را در نیاورد و در همین لباس هم به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی نگذاشت خواب آمریکا در خاورمیانه محقق شود، گفت: یاد حاج قاسم به معنای یاد مقاومت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی احیاگر فرهنگ شهادت است، ادامه داد: یاد حاج قاسم یاد ولایت است؛ حاج قاسم نماد مبارزه با استکبار است.

محسن رضایی: آذربایجان نقش لنگر و پایگاه جمهوری اسلامی را دارد

سرلشکر محسن رضایی ظهر امروز سه شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن تبریز حاضر شد و گفت: آذربایجان نقش لنگر و پایگاه جمهوری اسلامی را داشته و در طوفان‌ها مقاومت کرده و طوفان را کنار زده و در مشروطه فقط مردم آذربایجان در تقابل با محمدعلی شاه ۱۱ ماه مقاومت کردند.

وی افزود: وقتی مردم قم را در دی‌ماه ۵۶ به شهادت رساندند، در چهلم شهدای قم مردم تبریز شعار مرگ بر شاه را دادند. امام خمینی (ره) در ۲۹ بهمن ۵۶ فرمودند «درود بر مردان برومند و جوانان غیرتمند تبریز که در برابر شاه قیام کردند»
 


رضایی ادامه داد: در دفاع مقدس، لشکر عاشورا به فرماندهی آقا مهدی باکری همواره خط شکن انقلاب و دفاع مقدس بود. مردم تبریز در اجتماعات باشکوه شهادت حاج قاسم، عاشورا را دوباره نشان دادند.

وی گفت: بصیرت، غیرت و وفاداری مردم تبریز دوباره ثابت شد. آذربایجان لنگرگاه و عامل ثبات و پایداری و ایستادگی این نظام بوده است. باید در دروازه تبریز جغرافیای مقاومت بنویسند. در چهره‌های مردم در زیر این برف، عشق و غیرت و وفاداری و بصیرت موج می‌زند.

رضایی ابراز داشت: ما در سال اول چله دوم انقلاب هستیم و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند و نفت ایران، انتقال دلار و ارز خارجی را ممنوع کردند. ۲۸ سال است از زمان دولت هاشمی تاکنون سیاست عادی‌سازی را داشته‌اند و مردم و رهبری همواره حمایت کردند. چکیده این سیاست‌ها، برجام است. برجام یک تفکر است، نتیجه همه این تفکرات دولت‌ها، برجام است.

وی گفت: رهبر انقلاب صبر کرده‌اند تا ببینند نتیجه این سیاست چه می‌شود. ترامپ هر روز و هر هفته ایران را تحریم می‌کند، حتی مراجع تقلید را تحریم کرده است. ایران، ملت، رهبر انقلاب ۳۰ سال تحمل کردند. چرا ملت ایران را تحریم می‌کنید؟ ملت ایران اشتباه کرده که می‌خواهد روی پای خود بایستد؟ رئیس جمهور تروریست آمریکا دستور ترور سردار سلیمانی را داد و افتخار هم می‌کند. سردار سلیمانی به دعوت نخست وزیر عراق مهمان عراق بود و ارتش آمریکا نه از مقابل بلکه از پشت زد.

انقلاب در موضع اقتدار بیشتر قرار گرفته / ترامپ هیچ نتیجه‌ای از معامله قرن نمی‌گیرد

حجت الاسلام سید محمد علوی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن مرکز لرستان با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن را به محضر امام عصر، رهبر عزیز و شما مردم شهید پرور تبریک می گویم، اظهار داشت: امسال در شرایطی جشن پیروزی را می‌گیریم که در گلزار شهدای ما لاله‌ای برافراشته خودنمایی می‌کند و آن هم شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان است.
 


وی با بیان اینکه امروز با شهید سلیمانی پیمان می‌بندیم که راه او و راه شهیدان را ادامه می‌دهیم، گفت: حضور در جمع شما دلاورمردان لرستانی توفیقی است.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه چهل و یک سال از انقلاب اسلامی ما گذشت و در این مدت دشمنان هر سال به خود وعده می‌دادند که انقلاب جشن‌های پیروزی سالگرد خود را نخواهد دید اما هر سال این جشن‌ها با شکوه برگزار شد، افزود: حمایت خداوند متعال، حضور مردم و وجود رهبری رمز ماندگار انقلاب بوده است.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه امام راحل دو بار دست به قیام و حرکت زد و هر دو بار کسی امید نداشت مبارزه فراگیر شود، گفت: در سال ۴۲ که امام پرچم مبارزه را بلند کرد، شرایط داخلی و خارجی برای مبارزه فراهم نبود، مرحوم آیت الله بروجردی در سال ۴۱ از دنیا رفت و جای یک رهبر واحد در ایران خالی شد، امام راحل در این شرایط پرچم مبارزه را بلند کرد.

برای حل مشکلات نیازمند مدیریت جهادی هستیم / رد صلاحیت ۶۰ نماینده مایه شرم است

حجت الاسلام جعفر منتظری ظهر سه‌شنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را باعث نابودی توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: ملت ایران اسلامی طی ۴۰ سال گذشته هرکجا که لازم بوده به صورت خودجوش حضور یافته و از انقلاب دفاع کرده‌اند.
 

وی شرکت در صحنه‌های مختلف انقلاب همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشییع میلیونی سردار سلیمانی را همچون سوخت موشک‌هایی دانست که پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را نابود کرد و گفت: این حضور باشکوه ثمره خون شهداست و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در برابر دشمنان قوی باشیم.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه امت‌های اسلامی باید در برابر دشمنان قوی باشند تا مورد ظلم قرار نگیرند، گفت: هدف دشمنان از ایجاد نا امنی و ظلم در کشورهای غرب آسیا نابودی اسلامی و ایران اسلامی است و آمریکا به دنبال ضربه به جایگاه ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب است.

سردار شریف: دهه پنجم انقلاب توأم با دستاوردهای انقلاب و شکست‌های دشمن است

رمضان شریف در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در بیرجند اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در ولایت مداری و حضور در عرصه‌های انقلاب اسلامی همواره اول بوده‌اند و ما قدردان آنها هستیم.
 


وی با بیان اینکه ۴۱ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، تصریح کرد: شروع گام دوم انقلاب و دهه پنجم انقلاب توأم با دستاوردهای ما و شکست‌های بی پایان دشمن است.

وی عنوان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل تمام قد اما با قدهای خمیده در مقابل ملت رشید ایران همچنان مشغول توطئه هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه اراده خداوند پیروزی حق بر باطل و تحقق آرمان‌های انقلاب است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط یک رهبر استثنایی و به همت این ملت ولایت مدار و وفادار پا به عرصه اجتماع گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان این نظام و اسلام از هیچ توطئه‌ای علیه این نظام فروگذاری نکرده‌اند، بیان داشت: فهرست طولانی از توطئه‌های آنها پیش روی ماست و فهرست مصوری از شکست‌های دشمن پیش روی ما است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار شهید در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کرده‌ایم، تصریح کرد: ما ملتی مقاوم برای تحقق در برابر آرمان‌های انقلاب هستیم.

سعید جلیلی: انقلاب اسلامی الهام بخش کشورها شده است

سعید جلیلی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن با اظهار اینکه بیش از ۱۰۰ سال پیش دو قدرت دنیا شمال و جنوب کشور را بین خود تقسیم کردند گفت: دهها سال پیش وقتی ملت می‌خواست نفت را ملی کند، قدرت‌های دنیا علیه این ملت توطئه و کودتا کردند.

وی افزود: امروز نیز قدرت‌ها می‌خواهند تا تصمیم بگیرند ملت‌ها چه داشته باشند چه نداشته باشد و تعیین کنند کشورها سلاح هسته‌ای داشته باشند یا خیر، آنها می‌خواهند کشورها می‌خواهند در زمینه علم، دانش و فناوری حرکتی داشته باشند آنها باید محدوده و دامنه آن را تعیین کنند.
 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: کشورهایی غربی مدعی هستند می‌خواهند برای جهان آزادی و دمکراسی را به ارمغان بیاورند و این کشورها حتی درباره کار کوچک فرهنگی تصمیم گیری می‌کنند و در چنین شرایطی ملت ایران ایستادگی کرد و می‌خواهد آزاد و مستقل باشد و شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را سر داده‌اند.

جلیلی با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که اصل آن ثابت است و ملت با قدرت وارد گام دوم انقلاب شده است.

وی با اظهار اینکه ملت ما الگو و الهام بخش برای همه کشورهای دنیا تبدیل شده است، گفت: قدرت‌های دنیا با زور سرزمین فلسطین را اشغال کرده‌اند و اکنون می‌گویند با گفتگو مسائل را حل کنیم.

جلیلی با اشاره به طرح ننگین معامله قرن گفت: کشورهای استکباری رفتارهای استکباری خود را همواره ادامه می‌دهند و معامله قرن از جمله این طرح‌ها است.

انتقام سخت ایران به یقین اخراج آمریکا از منطقه است / معامله قرن محکوم به نابودی است

سردار حسین دهقان پیش از ظهر سه شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه ۲۲ بهمن از ایام الله انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز پس از ۴۰ سال شعارهای انقلاب ما با همان سرزندگی، ابهت و تازگی به عرصه آمده است؛ انقلاب ما شعارهای بنیادینی داشت که برآمده از نهاد انسانی و فطرت انسانی بود و پیام آزادی انسان از یوغ نظام‌های فاسد استکباری و رهایی از یوغ استکبار جهانی و کشورهای وابسته بود.
 


وی افزود: انقلاب ما شعار آزادی و جمهوری را بر سر زبان‌ها انداخت و اخلاق و معنویت را به عرصه زیست اجتماعی آورد و ثابت کرد دین می‌تواند نظام سیاسی را ایجاد کند و با مبانی احکام و شرع اسلامی نظام سیاسی کارآمد و موفقی را در دنیا به نمایش گذاشت.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب ما به جهانیان نشان داد می‌توان عزیز و مستقل بود و پیشرفت کرد اگر به مردم تکیه کنیم و با توانمندی‌های مردم به دنبال تحقق شعارها باشیم، تصریح کرد: انقلاب ما شعار عدالت را در دنیا پایه گذاری کرد که پایه همه نظام‌های اجتماعی و مایه حیات و تداوم آنهاست.

سرلشکر رحیم صفوی: رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی صبح سه‌شنبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن با قدردانی از حضور حماسی مردم بزرگ و همیشه درصحنه بوشهر اظهار داشت: به فضل الهی، نگاه ویژه معصومان (ع)، صبر ۴۱ ساله مردم و مسئولان، رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت‌های خدمتگزار، روندها و رویدادهای غرب آسیا به نفع ایران در حال رقم خوردن است.
 


وی تصریح کرد: ثبات امنیتی و سیاسی نیروهای مسلح ایران برای تأمین امنیت پایدار ایران و غرب آسیا از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه امتداد یافته است.

صفوی اضافه کرد: این امنیت و قدرت نفوذ فرهنگی و سیاسی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسئولان و برنامه ریزان در چند سال آینده است.

وی دومین فرصت ایران را موقعیت جغرافیایی ایران به‌عنوان فرصت طلایی خواند و افزود: ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی کم‌نظیر، وجود منابع طبیعی سرشار و همسایگی با ۱۵ کشور با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، بازار چند میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی در اختیار دارد و آمریکا در این شرایط و با این موقعیت نمی‌تواند ایران را محاصره اقتصادی کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مرزهای سرزمینی آبی و خاکی ایران و جایگاه ویژه آن برای توسعه صادرات بیان کرد: ایران با داشتن ۲۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی و ۶ هزار کیلومتر مرز زمینی نه‌تنها با همسایگان بلکه با تمام جهان می‌تواند ارتباط و تعامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.

مردم سالاری دینی رمز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در آئین پرشکوه گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اراک، اظهار داشت: امیدواریم پرچم برافراشته شده بر بام بلند ایران تا ظهور منجی عالم بشریت همچنان در اهتزاز باشد و توسط سکان دار انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب به دست امام عصر (عج) سپرده شود.

وی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه زیر بارش برف و باران با رهبر عالیقدر خود تجدید بیعت کردند و در مسیری که چهار دهه گذشته در مسیر آن قدم برداشته شده، گام نهادند.
 


خطیب جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی از منظر آیات قرآن به مانند شجره طیبه است. اولین ویژگی کلمه طیبه با ثبات، استوار و تزلزل ناپذیر بودن آن است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه شجره طیبه ریشه دارد و کلمه طیبه دارای ریشه محکم است، اظهار کرد: مردان و زنانی که در این انقلاب تربیت شدند، نمونه برجسته کلمه طیبه هستند. شهدای عالیقدر از مبانی اعتقادی استواری برخوردار بودند.

ضرغامی: مردم بارها دفاع همه‌جانبه خود از انقلاب را به نمایش گذاشته‌اند

عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در همدان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حضور پرشور مردم در این مراسم تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم بارها در صحنه‌های مختلف دفاع همه‌جانبه خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب چیزی نیست که دشمن بخواهد با تحریک، مردم ایران را ناامید کند چرا که انقلاب متعلق به مردم است و اگر مسئولی وظایف خود را به خوبی انجام ندهد مردم آن را برکنار می‌کنند تا انقلاب حفظ شود، ادامه داد: در تهدید اخیر ترامپ مبنی بر بمباران ۵۲ نقطه از مراکز فرهنگی ایران، نادانی این فرد مشخص شد که نمی‌داند، حمله به مراکز فرهنگی یک کشور اقدامی غیرقانونی است.

ضرغامی با عرض ادب به خانواده شهدایی که عزیزان خود را فدای این انقلاب کرده‌اند، افزود: تلاش شبکه‌های مجازی و ماهواره برای تحریک مردم و عدم شرکت آنها در راهپیمایی بود اما حضور تاریخی مردم در هوای سرد و دمای زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد، خبر از ناکام ماندن آنها در اهدافشان می‌دهد.
 


عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه اگر سال‌های گذشته شخصیت‌هایی مانند چه‌گوارا در واقع الگوی جوانان انقلابی در سراسر جهان به ویژه آمریکای لاتین بودند امروز دیگر از حاج قاسم سلیمانی بزرگ‌تر و عظیم‌تر نمی‌شناسند، گفت: نه فقط در ایران بلکه در همه کشورهای منطقه و هر جای دنیا تصویر حاج قاسم سلیمانی برافراشته شده و همه می‌دانند که وی شهید راه مقاومت است.

سردار شکارچی: آمریکا جرأت پاسخ به سیلی سخت ایران را ندارد

سردار ابوالفضل شکارچی در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ورامین اظهار داشت: مردم غیور و سلحشور و غیرتمند ایران در میدان مبارزه با کفر و نفاق و مقابله با امریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث همچنان در میدان هستند و حضور مردم تیری بر قلب دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.
 


شکارچی افزود: دشمنان انقلاب با همه توطئه‌هایی که در این ۴۱ سال بر پا کردند و به اعتبار خودشان هر توطئه در حدی بود که اگر در هر کشوری غیر ایران برپا می‌شد آن نظام را ساقط می‌کرد، بیش از ۱۹۰ توطئه علیه ما پیاده کردند اما روز به روز کشور ما قوی‌تر و مستحکم‌تر روی پا خود ایستاد و به کوری چشم دشمن انقلاب را به دنیا صادر کرده است.

وی با اشاره به ساخت تجهیزات نظامی توسط جوانان ایرانی گفت: این تجهیزات که با اراده مردم غیور و به دست جوانان غیرتمند ایرانی ساخته شده بود اصلی ترین و قوی‌ترین پایگاه امریکا را در عین الاسد هدف قرار داد و تجهیزات و نیروهای این پایگاه را از بین برد و آنان جرأت مقابله با این حرکت را به خود ندادند که این نوعی قدرت و عزت و روحیه انقلابی و مکتب اسلام ناب محمدی محسوب می‌شود که با توسط رهبر و هدف بسترسازی ظهور هوشمندانه و حکیمانه انقلاب را هدایت کردند و ضربات مهلکی را به نظام سلطه وارد آوردند.

امیر قربانی: دانش علمی هسته‌ای و نظامی ایران استکبار را به وحشت انداخته است

امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی صبح سه شنبه در سخنرانی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شهرستان پیشوا اظهار داشت: شهادت یک هدیه الهی است و اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی را باید تبریک گفت گرچه فقدان او ما را اندوهگین ساخت.

قربانی با بیان اینکه شهرستان پیشوا خواستگاه قیام ۱۵ خرداد است و نطفه انقلاب از این نقطه آغاز شد، افزود: خدا را شاکرم که توفیق شد تا در جوار مضجع مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) مهمان مردم خونگرم و ولایی شهرستان پیشوا بودم و سردار شهید خلبان اردستانی، سردار شهید قمی و سردار شهید مهتدی از نخبگان و بزرگان این شهرستان هستند و همواره همچون مردم این خطه، ندای لبیک به رهبر را قاطعانه گفتند.
 


فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دانش علمی هسته‌ای و نظامی ایران استکبار را به وحشت انداخته است گفت: امروز با وجود تحریم در زمینه‌های مختلف حتی پزشکی پیشرفت‌های چشم گیری را شاهد هستیم و مردم پشتیبان ولایت بوده و این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهند.

نمکی: تحقق آرزوهای بزرگ حوزه سلامت در تمامی مناطق ایران

دکتر سعید نمکی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان لامرد با تبریک سالروز پیروزی شکوهمندترین انقلاب تاریخ و درود بر روح شهدای انقلاب اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات شگرفی به ویژه در حوزه سلامت کشور ایجاد شد که از آن جمله می‌توان به توسعه قابل توجه حضور پزشکان و متخصصان ایرانی در تمامی مناطق کشور اشاره کرد.
 


دکتر نمکی با بیان اینکه در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۶ دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت داشت، از افزایش این تعداد به ۶۶ دانشگاه و دانشکده در کشور و تربیت متخصصان برجسته، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت اشاره کرد.

وزیر بهداشت تعداد تخت‌های بیمارستانی در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی را نیز ۵۶ هزار تخت اعلام کرد که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ۱۲۰ هزار تخت افزایش یافته است.

انقلاب اسلامی در دل و قلب مردم ایران روشنی ایجاد کرد



حجت الاسلام علی شیرازی در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در دل و قلب مردم ایران روشنی ایجاد کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مردم را از ظلمات به سمت نور و صراط المستقیم الهی هدایت کرد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی کشور را از دست بیگانگان نجات دارد و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داد.
 


نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با تقدیر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تاکید کرد: امروز مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به جهانیان نشان دادند که پای انقلاب ایستادند و با امام خود تجدید بیعت کردند.

مردم ایران گام دوم را استوار برداشتند / دو امتحان در پیش است

حجت‌الاسلام علی اکبری در سخنرانی راهپیمایی ٢٢ بهمن بیان کرد: مردم ایران گام دوم را استوار برداشتند. سال ۹۸ یوم الله‌های زیادی به همراه داشت که بزرگترین این یوم الله شهادت قاسم سلیمانی بود.
 

وی افزود: از جمله ویژگی‌های قاسم سلیمانی می‌توان به معنویت، ایمان، عشق و اخلاق اشاره کرد که این شاخص‌ها باعث شده بود در میان مردم نیز بیش از پیش مورد توجه و احترام واقع شود.

او در خصوص گام دوم انقلاب نیز تاکید کرد: گام دوم با خون شهدا آغاز شد و این گام مهم‌ترو استوار تر و محکم‌تر از گذشته خواهد بود امسال اولین راهپیمایی گام دوم در کشور بود مردم همواره در تمامی صحنه‌ها حضور پرشکوه داشتند.

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر محوریت بودن مسجد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره مساجد نقش ویژه ای در تحولات اجتماعی داشته است.

باید به استقلال اقتصادی برسیم / پیروزی انقلاب در برابر طاغوت معجزه الهی بود

حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی صبح سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت اربعین سردار سلیمانی با بیان اینکه امام برای احیای اسلام قیام کرد و توانست حکومت طاغوت را نابود کند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به دنبال تصویب قانون کاپیتولاسیون که برای ملت ایران ذلت بود اعتراض کرد تا سرانجام منجر به تبعید ایشان شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) عارفی مجتهد بود و وقتی مردم پی بردند که امام خمینی (ره) صلاح ملت را می‌خواهد به ایشان پیوستند و در مدت ۱۵ سال تبعید نه تنها ارتباط ملت با امام خمینی (ره) قطع نشد بلکه جبهه مردمی علیه براندازی حکومت طاغوت تشکیل شد.
 


ریاست دیوان عدالت اداری کشور گفت: رژیم طاغوت ملت ایران را ناکارآمد در انجام کارها می‌دانست ولیکن امام خمینی (ره) فرهنگ "ما می‌توانیم" را به مردم ایران آموخت، پیش از آن آمریکایی‌ها تصمیم گیرنده در کشور بودند.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام وفاداری به انقلاب و تداوم راه شهدا است

حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری پیش از ظهر سه شنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن سمنان با حضور اقشار مختلف مردم ضمن تقدیر از مردم ایران اسلامی و به خصوص استان سمنان برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: ملت ما قدردان آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا هستند.

وی افزود: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی باشکوه، اعلام وفاداری به انقلاب و تداوم راه نورانی شهیدان محسوب می‌شود و از این منظر، باید قدردان مردم مان باشیم.

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور، ادامه داد: مردم با حضورشان علاوه بر تداوم راه شهدا که امروز بهترین یادواره‌ها برای آنان محسوب می‌شود، در حقیقت بر حراست از دستاوردهای انقلاب و شهدا نیز تاکید کرده‌اند.
 


غفوری با بیان اینکه مردم ما دل در گرو انقلاب و نظام دارند، بیان کرد: ایستادگی در برابر دشمنان همان نکته‌ای است که امروز مردم ما با حضور میلیونی‌شان در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواستار آن هستند و بر آن تاکید و اصرار دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1398 ، کدخبر: 4850629 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین