پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
مدرسه شهدای کُره‌پا به نمایندگی از ۴ مدرسه ساخته‌شده در لرستان توسط بانک پاسارگاد در روستای کره‌پای کوهدشت به افتتاح رسید.

شعار سال:ماشاءالله نعمتی، فرماندار کوهدشت ظهر امروز در آئین افتتاح مدرسه شهدای کره‌پا که توسط بانک پارسارگاد احداث شده‌است، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که فرهنگ خیررسانی به دیگران ترویج پیدا کند و باید خدمات خیران را به گوش مردم برسانیم.

وی افزود: هر کشوری که راه رشد و ترقی را طی می‌کند باید به نظام تعلیم‌وتربیت که کارخانه انسان‌سازی‌ست توجه داشته باشد و برای تحقق آرمان‌ها و توسعه کشور مهم‌تر از این مقوله نداریم.

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: اگر امروز جمعیت خیران این شهرستان در حال افزایش است در سایه تلاش‌های خیرانی‌ست که در دهه‌های گذشته قدم‌هایی را در راستای ترویج فرهنگ خیررسانی برداشته‌اند.

ساخت ۱۲ مدرسه توسط بانک پاسارگاد

رضا زینی‌وند، مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان نیز در این مراسم گفت: در ۱۲فروردین ۹۸ که سیل این استان جاری شد ما شاهد امدادرسانی و خیررسانی همه ملت ایران بودیم که علاوه‌بر تأمین مایحتاج زندگی مردم که در سیل از بین رفته‌بود توجه ویژه‌ای به مدرسه‌سازی داشتند و این اقدام برای ما مایه مباهات است.

وی با بیان اینکه سیل امسال خسارات جبران‌ناپذیری را به لرستان وارد کرد و این آسیب به یک فرصت بی‌نظیری برای این استان تبدیل شد، افزود: پس‌از سیل در حدود ۱۱۳میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۱۱۰میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ملی و ۱۰۰میلیارد تومان از اعتبارات خیران برای ساخت مدارس در لرستان بهره‌مند شدیم و با این اعتبارات ۱۵۷ مدرسه ساخته شده‌است و یا به افتتاح می‌رسد.

زینی‌وند با اشاره به احداث ۱۲ مدرسه سیل‌زده لرستان توسط بانک پاسارگاد و با اعتبار ۱۵میلیارد تومان گفت: چهار مدرسه از این مدارس امروز افتتاح شد، چهار مدرسه در اردیبهشت و چهار مدرسه نیز در شهریور ۹۹ افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی مهم‌ترین سرمایه برای همه کشورهاست و در کشورهایی مانند مالزی و کره جنوبی حدود ۲۰درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش صرف‌شده و رشد اقتصادی مردم این کشورها ۶برابر افزایش یافته‌است.

زینی‌وند اظهار داشت: طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری همه مسئولان باید تلاش کنند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند و دولت اعتبارات آموزش‌وپرورش را با وجود تنگناهای اقتصادی ۵۰هزار میلیارد افزایش داده‌است.

انقلاب اسلامی انقلابی الهی و فرهنگی

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام‌جمعه کوهدشت نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی تمام معادلات جهانی را برهم زد و در قلب خاورمیانه حرکتی الهی که الگویی برای تمام ملل و به‌ویژه مسلمانان است را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: انقلابی که امام‌خمینی(ره) ایجاد کرد توانست ژاندارم منطقه را بیرون کند و یکی از سرسپرده‌ترین انسان‌هایی که حافظ منافع نامشروع آمریکای جنایتکار بود را به زباله‌دان تاریخ بریزد.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی الهی و فرهنگی بود، اگر جامعه ما تحول فرهنگی نداشته باشد نمی‌تواند از نظر اقتصادی و سایر حوزه‌ها موفقیت داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در فرهنگ باارزش بوده، تربیت نسل جدید است و اگر ما توانستیم نسل جدید را درست تربیت کنیم، موفق بوده‌ایم و زیربنای تربیت در مدارس، دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.

به مسئله تربیت توجه شود

طهماسبی گفت: متأسفانه این روزها مقوله تربیت در حاشیه قرار گرفته و اگر ما نتوانیم در این مقوله موفق باشیم هیچ کاری انجام نداده‌ایم. تربیت مقوله سنگینی است و هم‌چنان که به بحث آموزش اهتمام می‌ورزیم باید به مسئله تربیت و پرورش فکر جوانان نیز توجه داشته باشیم.

امام‌جمعه کوهدشت خاطرنشان کرد: خیران در سیل این شهرستان کمک‌های خوبی مانند مدرسه‌سازی، احداث کتابخانه و احداث مساجد انجام داده‌اند. بانک پاسارگاد در اقدامات خیررسانی به منطقه کوهدشت اهتمام می‌ورزد و امیدواریم این اقدامات آنان نیز ادامه داشته باشد.

طهماسبی با اشاره به حضور و نقش رزمندگان کوهدشت در دوران دفاع‌مقدس اظهار داشت: این شهرستان دارای دو گردان در دفاع‌مقدس بود و رزمندگان کوهدشت در عملیات گوناگونی مانند مرصاد حضور داشته‌اند.

رازهای ماندگاری انقلاب

اسماعیل دوستی، معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی و عضو هیئت عامل بانک پاسارگاد نیز در این مراسم گفت: ۴۱ سال از انقلابی که خونبهای شهداست گذشته و اگر شهدا نبودند امروز امنیت و پایداری را نداشتیم.

وی افزود: یکی از رازها و دلایل عمده ماندگاری انقلاب در حضور مردم و برقراری جمهوریت است، اگر مردم با ما نباشند و در دفاع‌مقدس ایثار نمی‌کردند، در صحنه نبودند و یا در در انتخابات شرکت نمی‌کردند نظام ما تا این اندازه ماندگاری نداشت.

معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی و عضو هیئت عامل بانک پاسارگاد عنوان کرد: رهبری نظام در دوران امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمان حاضر یکی دیگر از عوامل ماندگاری انقلاب است.

وی بیان کرد: هیچ حکومتی در دنیا بعد از جنگ جهانی جرئت نکرده که پایگاه آمریکایی‌ها را موشک‌باران کند و تنها کشوری که مقابل آمریکا ایستادگی کرده جمهوری اسلامی بوده و این ناشی از حضور مردم، درایت مقام معظم رهبری و دژ مستحکم نیروهای نظامی کشور است.

دوستی گفت: نیروهای مسلح یکی دیگر از دلایل ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید قدر این ذخایر را بدانیم و به آنان افتخار کنیم.

معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی و عضو هیئت عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی یک فکر و جریان بود که تبدیل به اقیانوس شد، تصریح کرد: تشییع پیکر شهید سلیمانی در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و این ناشی از جریان دین، اخلاص و یک زندگی الهی است.

خدمات بانک پاسارگاد

دوستی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: اوج تظاهرات شهرستان کوهدشت در ۴۱ سال پیش رخ داد، در آن زمان ژاندارمری حاکم بود و ۲ شهید نیز تقدیم انقلاب شده‌بود. ما در آن سال در کوهدشت امکاناتی نداشتیم اما امروز در این شهرستان آبادانی برقرار است.

وی با اشاره به خدمات بانک پاسارگاد افزود: اولین شعبه این بانک ۱۴ سال گذشته در کنار حرم امام‌رضا(ع) افتتاح شد و لقب بانک رضوی گرفته‌است‌.

معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی و عضو هیئت عامل بانک پاسارگاد عنوان کرد: عوامل بانک پاسارگاد صادقانه در خدمت مردم هستند و این بانک یکی از موفق‌ترین بانک های کشور و مورد وثوق مسئولان کشور است و در راستای مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خدماتی را ارائه داده‌است.

افتتاح مدرسه در خوزستان

وی بیان کرد: ۱۲مدرسه در لرستان توسط بانک پاسارگاد در حال ساخت است و چهار مدرسه ۶کلاسه در خوزستان نیز توسط این بانک به بهره‌برداری می‌رسد، هم‌چنین بانک پاسارگاد اولین بانکی بود که در سیل زاهدان حضور پیدا کرد و تنها در یک قلم هزار تخته فرش به مردم اهدا نمود.

دوستی گفت: در سال آینده یک مدرسه ۱۲کلاسه در دزفول توسط بانک پاسارگاد به بهره‌برداری می‌رسد و در آق‌قلای ترکمان مجتمع فرهنگی و سه مدرسه نیز در گلستان را افتتاح خواهیم کرد.

معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی و عضو هیئت عامل بانک پاسارگاد خاطرنشان کرد: امروز بزرگ‌ترین بیمارستان کشور توسط بانک پاسارگاد در قم در دست اقدام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 23 بهمن ماه1398، کد خبر:www.tasnimnews.com،2198720

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین