پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
رییس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با تاکید اینکه طرفداران نامزد‌های انتخاباتی فقط می‌توانند شایستگی‌های نامزد مورد حمایت خود را معرفی کنند، گفت: طرفداران حق ندارند علیه نامزدی دیگر صحبت کرده یا توهینی نسبت به آنان داشته باشند.
شعارسال: علی طالبی روز چهارشنبه در همایش ویژه بازرسان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان البرز افزود: اگر کسی حیثیت نامزدی دیگر را زیر سوال ببرد با وی برخورد قانونی می‌شود.

وی تاکید کرد: گاهی نامزد‌ها در مواردی مانند حوزه تقسیمات کشوری قول‌هایی به مردم می‌دهند، در حالی که در حیطه تصمیم گیری آن‌ها نیست و برای این موارد کمیته کشوری تصمیم گیری می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت در کار برای بازرسان انتخابات پیش رو ادامه داد: در این زمینه هر کسی در شهر شیطنتی دارد باید جلوی آن ایستادگی کنید تا شفافیت حوزه‌های انتخاباتی زیرسوال نرود، ما در این زمینه رفتار کدخدامنشی را قبول نداریم.
طالبی با بیان اینکه وزارت کشور مامور کنترل صحت انتخابات است گفت: در جامعه بر مواردی از جمله تبلیغات زودهنگام نظارت خواهیم کرد، در این مورد گزارشاتی از استان‌ها داشته ایم که از استان البرز نیز گزارش‌های به موقع و مکتوبی برای ما ارسال شد که این گزارشات را در اختیار وزیرکشور نیز قرار داده ایم.
رییس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی حق ندارند که از جایگاه‌های خود به نفع با علیه کاندیدایی استفاه کنند، صداو سیما، منبر‌های نماز جمعه و تمام افرادی که به عنوان نماینده دولت دارند کار می‌کنند حق ندارند به نفع یا علیه کاندیدی در نهاد یا سازمان خود کار کنند، باید مراقبت کرد که از امکانات دستگاه‌های دولتی در این زمینه استفاده نشود.

طالبی افزود: در زمان انتخابات مواردی مانند آرای مجهول یا رای خریدن یا معرفی نماینده از طرف افراد خاص برای نظارت بر شعب اخذ رای مطرح می‌شود که این موارد نیزباید به دقت رصد شده و گزارش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۸ شاید پرکارترین و پرمخاطره‌ترین سال دولت کنونی است، از تحریکات کنونی دشمن در فضای مجازی برای اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهد.

رییس مرکز مدیریت عملکردد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: در سنوات گذشته خیلی از بازرسان در انجام وظایف خود سهل انگاری داشته اند، به همین دلیل این افرادی امسال از لیست بازرسان حذف می‌شوند.
وی با اشاره به اهمیت بی طرفی و توجه به قانونمندی برای بازرسان انتخابات ادامه داد: انتخابات یک امانت و حق الناس است و باید بازرسان به آن پایبند باشند، مردم رای و سرنوشت خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، خیانت در امانت در قانون جزای کشور دارای مجازات و کیفر خاص خود است.

طبق آخرین گزارش‌های رسمی از حوزه‌های انتخابیه استان البرز از مجموع ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در این استان صلاحیت ۱۲۴ نفر تائید شد.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر و ۶ شهرستان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

این استان دارای حوزه انتخابیه شامل کرج، اشتهارد و فردیس با ۲ کرسی و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398 ، کدخبر: 83671971 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین