پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تعداد ایده‌های تجاری شده در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد گفت: طی سال‌های اخیر خوشبختانه مراکز رشد و پارک‌ها به خوبی عمل کردند و در هدایت و حمایت صاحبان ایده نقش اساسی داشته‌اند.
شعارسال: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۵۶ هزار نفر در پارک‌های علم و فناوری مشغول کار هستند که ۲۷ درصد آن‌ها را فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری تشکیل می‌دهند.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  درباره تعداد ایده‌های تجاری شده در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد گفت: طی سال‌های اخیر خوشبختانه مراکز رشد و پارک‌ها به خوبی عمل کردند و در هدایت و حمایت صاحبان ایده نقش اساسی داشته‌اند.
 
برومند با بیان اینکه تعداد واحد‌های فناور مستقر در مراکز رشد تا پایان سال ۹۷ را ۷۸۶۴ واحد دانست و ادامه داد: تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۱۶۲۵ شرکت مستقر در پارک‏‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحد‌های فناور، موفق به دریافت تأییدیه دانش‌بنیان از کارگروه ارزیابی مربوطه شده‌اند.
 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در سال ۹۱ حدود ۵۸۷ ایده، در سال ۹۲ حدود ۷۷۳ ایده، در سال ۹۳ حدود ۹۷۵، در سال ۹۴ حدود ۱۰۴۰ ایده، در سال ۹۵ حدود ۱۲۵۹ ایده، در سال ۹۶ حدود ۲۸۸۸ ایده و در سال ۹۷ حدود ۷۷۰۸ ایده در پارک‌های علم و فناوری تجاری‌سازی شده است.
 
وی همچنین با اشاره به وضعیت اشتغال در پارک‌های علم و فناوری بیان کرد: تعداد فناوران شاغل در پارک‌‏های علم و فناوری و مراکز رشد واحد‌های فناور بیش از ۵۶ هزار نفر در پایان سال ۱۳۹۷ رسیده است که قریب به ۸۰ درصد شاغلین را دارندگان مدرک کارشناسی به بالا در بر می‌گیرند.
 
برومند ادامه داد: درحقیقت ۲۷ درصد این افراد را دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکترا تشکیل می‌دهند قابل توجه است که این تعداد در سال ۱۳۹۱، ۱۹ هزار نفر بوده است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری    دانشجو  ،تاریخ انتشار: 22    بهمن    1398،کدخبر:    826523 ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین