پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که مسابقه دوچرخه‌سواری بانوان استان قم که قرار بود به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) توسط هیات دوچرخه‌سواری استان قم و با همکاری دانشگاه حضرت معصومه(س) و شهرداری قم در یک محیط کاملا زنانه برگزار شود، در اثر برخی فشارها لغو شد.
شعارسال:   یک همایش دوچرخه سواری بانوان که با مجوز دستگاه های ذیربط قرار بود در محیط کاملا زنانه در قم برگزار شود، بدلیلی برخی فشارها لغو شد.
 
خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که مسابقه دوچرخه‌سواری بانوان استان قم که قرار بود به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) توسط هیات دوچرخه‌سواری استان قم و با همکاری دانشگاه حضرت معصومه(س) و شهرداری قم در یک محیط کاملا زنانه برگزار شود، در اثر برخی فشارها لغو شد.
 
گفته می شود این لغو برغم کسب همه مجوزهای لازم از مراجع قانونی و به بهانه مغایرت با شئون اسلامی استان قم و احتمال بروز اقدام مشابه در خیابان های این شهر همزمان با برگزاری مسابقه صورت گرفته است.
 
با وجود این‌که قرار بود این مسابقات در محیطی محصور ویژه بانوان برگزار شود،‌ ولی اکنون تحت عنوان جلوگیری از خدشه دار شدن جایگاه مذهبی و فرهنگی شهر قم لغو شده و مسوولان ورزشی و سیاسی قم در اثر برخی واکنش ها، از تصمیم قبلی و مجوزهای صادره، عدول کرده و مراسم را لغو کردند.
 
دست اندرکاران مسائل اجتماعی، ورزشی و بانوان قم می گویند با توجه به اهمیت فعالیت بدنی و ورزشی دختران و زنان، همواره تلاش کرده اند با در نظر گرفتن همه جوانب قانونی و عرفی مربوط به این موضوع در شهر مقدس قم، برنامه هایی جمعی و خانوادگی با رعایت همه ضوابط و کسب مجوزهای لازم برگزار کنند اما گاه با واکنش های خاص مواجه شده و از این کارها ممانعت بعمل می آید.
 
این درحالی است که کارشناسان بهداشت، کم تحرکی را یکی از معضلات و خطرات جاری در میان جامعه زنان و دختران می دانند که - به گفته آنها- آثار نامطلوبی در سلامت جسم و روان، اداره خانواده و تولد و تربیت کودک و سایر فعالیت های فردی و اجتماعی زنان دارد.
 
لغو این همایش زنانه دوچرخه سواری در قم همچنین واکنش‌های منفی در فضای مجازی و بویژه فعالان این عرصه و افرادی که خود را برای این مسابقه آماده کرده بودند و خانواده هایشان به دنبال داشته است.
 
رییس هیات دوچرخه‌سواری استان قم روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: برای برگزاری این همایش از شورای تامین استان مجوز گرفته شد و دادستان و فرماندار نیز موافقت خود را با برگزاری این مسابقه اعلام کرده بودند.
 
مصطفی امینی با بیان این‌که در جریان فراهم کردن مقدمات مسابقه تمام تمهیدات برای رعایت شئون اسلامی و شرایط فرهنگی شهر قم لحاظ شد، اضافه کرد: پس از اعلام فراخوان استقبال زیادی برای ثبت‌نام در این همایش صورت گرفت و از اقشار مختلف به‌ویژه محصلان و دانشجویان برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق قوانینی که برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه در نظر گرفته‌شده بود،‌ با وجود این‌که فضای برگزاری مسابقه کاملا محصور بود، ولی بانوان باید حجاب کامل را رعایت و از آوردن تلفن همراه خودداری می‌کردند.
 
وی افزود: در برگه مقررات تاکید شده بود شرکت‌کنندگان نسبت به استفاده از دوچرخه از منزل تا محل برگزاری مسابقه باید اکیدا خودداری کنند.
 
به گفته امینی،‌ با توجه به این‌که محل همایش در دانشگاه دخترانه حضرت معصومه(س) واقع در بلوار الغدیر و خارج از محدوده شهر قم بود، اتوبوس‌هایی برای انتقال شرکت‌کنندگان، تماشاچی‌ها و دوچرخه به محل برگزاری مسابقه پیش‌بینی‌شده بود.
 
وی خاطرنشان کرد: معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و نایب رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز برای این مسابقه دعوت‌شده بودند.
 
وی تصریح کرد: عده‌ای بر این تصور بودند هیات دوچرخه‌سواری با برگزاری این مسابقه بانوان را به دوچرخه‌سواری در شهر تشویق می‌نماید، درصورتی‌که این هیات و اداره کل ورزش و جوانان قم این مساله را نه تایید،‌ نه تشویق و نه ملزوماتی برای چنین حرکتی فراهم نموده است.
 
رییس هیات دوچرخه‌سواری قم با تاکید بر این‌که قم شهری مذهبی و دارای قوانین و قواعد خاص خود است، گفت: هدف ما از فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان، بی نیازی بانوان به دوچرخه‌سواری در شرایط نامناسب است.
 
وی تصریح کرد: در روز نخست فراخوان برگزاری مسابقه،‌۳۵۰ تَن ثبت‌نام کردند، اگر این تقاضا پاسخ داده نشود،‌ بانوان در جای دیگر به علاقه‌مندی خود خواهند پرداخت و یا سرخورده خواهند شد.
 
وی با اظهار بی‌اطلاعی از منبع فشارهایی که باعث لغو شدن این مسابقه شد، گفت: این عده خاص از هدف برگزاری مسابقه برداشت نادرست کردند و ‌باعث تشویش اذهان عمومی شدند و با تماس‌های مکرر با مسئولان باعث لغو مسابقه شدند.
 
امینی با اشاره به برگزاری مسابقات مشابه در سال‌های گذشته،‌ گفت: دوچرخه‌سواری بانوان در قم به دلیل فراهم نبودن شرایط تمرینی در سطح بالایی نیستند و در حال حاضر ۱۵ مربی و حدود ۱۱۰ تَن عضو هیات دوچرخه‌سواری هستند.
 
هیات دوچرخه‌سواری استان قم در پاسخ به علت لغو این مسابقه نیز بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است: برابر برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت‌گرفته هیات دوچرخه‌سواری استان قم قرار بود همایش دوچرخه‌سواری ویژه بانوان؛ کما فی سابق؛ با رعایت و معیارهای فرهنگی و حجاب‌اسلامی این‌بار در دانشگاه حضرت‌معصومه(س) (محصور ویژه بانوان)، با حضور متولیان و مجریان خانم و همچنین با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در روز جمعه مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۸ برگزار نماید.
 
با توجه به برداشت نادرست برخی از افراد در خصوص نحوه برگزاری این همایش و جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی که تصور می‌شد قرار است این همایش در محیط عمومی برگزار گردد، این همایش لغو گردید.
 
لازم به ذکر است این هیات در راستای پاسخگویی به علاقه‌مندی بانوان استان جهت فعالیت در این رشته ورزشی در محیطی امن و محصور، اقدام به این فعالیت نموده‌است.
 
همچنین این هیات ورزشی پایبندی خود را به موازین و حفظ کرامت جایگاه بانوان اعلام نموده و هدف از برگزاری آن در دانشگاه حضرت معصومه(س) ترویج ورزش‌های همگانی در بین بانوان با رعایت شئونات اسلامی و مذهبی به‌خصوص در شهر مقدس قم بوده‌است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تحلیلی عصر ایران   ،تاریخ انتشار:    24 بهمن    1398،کدخبر:    713639،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
زنها هم حق ورزش و سلامتی دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین