پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی، رونوشت استوارنامه خود را به مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی این کشور تقدیم کرد.

شعار سال: پرویز اسماعیلی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کشورمان در کرواسی صبح پنجشنبه در زاگرب، با «امیلیا ووچینیچ مارگتا» مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی این کشور دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

در این دیدار، دو طرف ضمن مرور همکاری‌ها و دیدگاه‌های تهران و زاگرب در حوزه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی؛ زمینه‌های متنوع همکاری بین دو کشور را مورد گفت‌وگو و بررسی قرار دادند.

اسماعیلی از همکاری‌های وزارت امور خارجه کرواسی با سفارت کشورمان در جهت تقویت و گسترش روابط دوجانبه قدردانی کرد.

سفیر کشورمان در زاگرب همچنین با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در کرواسی و همچنین ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا؛ این مساله را نشانه اهمیت و جایگاه کرواسی دانست و گفت: انتظار داریم با توجه به پیشینه و اراده جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و ارتقای مناسبات سازنده و مبتنی بر احترام متقابل و تامین منافع مشترک با اتحادیه اروپا؛ روابط تهران - زاگرب نیز در چارچوب توافقات خوب روسای دو کشور در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی (اردیبهشت ۱۳۹۵) در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری گسترش یابد.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد که دوره ریاست کرواسی بر اتحادیه اروپا موجب انسجام و استقلال بیشتر اتحادیه اروپا، ترویج چندجانبه گرایی و تعهد عملی به قوانین و معاهده های بین المللی باشد.

در این دیدار مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی کرواسی نیز ضمن تاکید بر علاقمندی به تقویت و تعمیق روابط دوستانه فیمابین، برای «اسماعیلی» به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی آرزوی موفقیت کرد.

«ووچینیچ مارگتا» با یادآوری روابط دوستانه و دیرینه دو ملت دوست ایران و کرواسی، ضمن اشاره به رئوس سیاست خارجی کرواسی در دوره کنونی، بر اهمیت جایگاه ایران به عنوان کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه، و برخوردار از ظرفیتهای بزرگ سیاسی و اقتصادی، هم برای اتحادیه اروپایی و هم کرواسی تاکید کرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کرواسی به تهران در سال ۲۰۱۶، اجرای توافقات مهم روسای دو کشور را مهمترین دستور کار روابط فیمابین بر شمرد.

مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی کرواسی تاکید کرد که کشورش علاقمند به حفظ و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

پرویز اسماعیلی پیش از این مسوولیت هایی چون مشاور وزیر امور خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، حضور در هیاتهای دیپلماتیک و مذاکرات دوجانبه و بین المللی، عضویت کمیته اجرایی سازمان خبرگزاری‌های قاره آسیا و اقیانوسیه (OANA) و همچنین مدیریت رسانه های مختلفی در کشور را برعهده داشته است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24بهمن1398 ، کدخبر: 98112418018: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین