پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سی‌ان‌جی از آمادگی سازندگان داخلی برای تولید سالانه ۷۰۰ هزار مخزن سی ان جی خبر داد.

شعار سال: نوید خاصه از آغاز طرح ملی دوگانه سوز کردن رایگان یک میلیون و ۴۶۴ هزار دستگاه خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی باری و مسافری خبر داد و اظهار داشت: طبق مصوبه شورای اقتصاد این طرح با حمایت ویژه وزارت نفت و ظرف مدت دو سال به اجرا درخواهد آمد.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سی ان جی همزمان با مراسم آغاز این طرح، افزود:در شرایط فعلی سازندگان داخلی مخارن سی‌ان‌جی از آمادگی لازم برای تولید سالانه ۷۰۰ هزار مخزن جهت نصب بر روی خودروهای مشمول این طرح برخوردار هستند و حتی با فعال‌سازی ظرفیت‌های جدید ظرف مدت زمان کوتاهی امکان تولید سالانه ۹۰۰ هزار مخزن سی ان جی در کشور فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی دوگانه‌سوز‌کردن خودروهای عمومی از طریق تبدیل کارگاهی و با نظارت مستقیم سازمان ملی استاندارد در حال اجرا است، افزود: تاکنون بالغ بر ۹۰۰ کارگاه تبدیل برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده و مدارک خود را ارائه کرده‌اند که تاکنون تعداد ۲۳۰ کارگاه تاییدیه و مجوز مشارکت در اجرای این طرح را دریافت کرده‌اند و سایر متقاضیان نیز در حال تطبیق و تجهیز کارگاه‌ها و آموزش کارکنان خود طبق ضوابط سازمان ملی استاندارد هستند.

*** سیاست‌های کلان کشور در زمینه رونق تولید و حمایت از تعمیق ساخت داخل

خاصه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی ستاد اجرای فرمان امام (ره) برای ایجاد ظرفیت تولید مخازن سی‌ان جی در کشور، گفت: در حال حاضر یک شرکت داخلی به عنوان یکی از مجموعه‌های تحت نظر هدایت این ستاد در تلاش است تا با راه‌اندازی خط ورق مخازن سی ان جی ظرفیت‌های کشور برای تولید مخازن با استانداردهای روز دنیا را افزایش دهد.

عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سی‌ان‌جی با بیان اینکه تحقق این هدف نیازمند حمایت دستگاه‌های ذی ربط همچون وزارت نفت و وزارت صنعت معدن و تجارت است، افزود: با راه‌اندازی این طرح که تمام ماشین‌آلات آن خریداری شده و آماده نصب در مدت زمان کوتاهی است، روند خودکفایی در تأمین مواد اولیه تولید مخازن سی‌ان‌جی و بی‌نیازی از واردات نیز سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان کشور در زمینه رونق تولید و حمایت از تعمیق ساخت داخل، بیان کرد:

منابع مورد نیاز راه‌اندازی این طرح که بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود، به راحتی از محل درآمدهای حاصل از صرفه‌جویی در مصرف بنزین قابل تأمین خواهد بود و با افزایش تولید مخازن سی‌ان‌جی ظرفیت‌های داخلی به سرعت برای دوگانه‌سوز خودروهای شخصی نیز بیشتر خواهد شد.

*** ایجاد حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی صنعتی

خاصه تصریح کرد: به طور طبیعی با اجرای این طرح لازم است تا ظرفیت‌های جایگاهی کشور نیز برای پوشش تقاضای استفاده از سوخت سی‌ان‌جی نیز افزایش یابد که در این چارچوب قرارداد احداث حدود ۱۱۰۰ جایگاه جدید در نقاط مختلف کشور منعقد شده و پیش‌بینی شده تا ظرف یک سال آینده و همزمان با اجرای تدریجی طرح ملی دوگانه‌سوز کردن خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی بالغ بر ۳۸۰ جایگاه جدید سوخت سی‌ان‌جی در سطح کشور به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ایجاد حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی صنعتی، کارگاهی و خدماتی همزمان با جرای این طرح، افزود: در فاز بعدی و پس از پوشش تقاضای ناوگان حمل و نقل عمومی، شورای اقتصاد تلاش خواهد کرد تا زمینه دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی را نیز از طریق اعطای تسهیلات کم بهره پنج میلیون تومانی و بازپرداخت اقساط از طریق حساب یارانه متقاضیان اجرایی کند که با تحقق آن تحول بزرگی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف بنزین ایجاد خواهد شد.

*** نحوه ثبت نام از متقاضیان در طرح ملی دوگانه سوز کردن

عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سی‌ان‌جی در پایان، در رابطه به نحوه ثبت‌نام از متقاضیان در طرح ملی دوگانه‌سوز کردن خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: دارندگان خودروهای ناوگان عمومی شامل تاکسی‌ها و وانت بارها می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی www.irngv.ir نسبت به ثبت درخواست و دریافت نوبت جهت دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای خود اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 23بهمن 1398 ، کدخبر: 159446: sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
خدارو شکر دیگه داریم به سطحی میرسیم که دیگه نیازی به کشورهای بیگانه نخواهیم داشت. باشد که خدا سایه کفار را از سر ما کم کند. آمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین