پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
امروز (یکشنبه) آخرین فرصت نامزد‌های پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای تحویل فرم‌های معرفی نامه از سوی اعضای مجمع و برداشتن گام اول برای جدی شدن حضور افراد ثبت نام کننده برای حضور در انتخاباتی است که طبق برنامه باید ۲۵ اسفند برگزار شود.
شعارسال:  فضای حاکم بر انتخابات فدراسیون فوتبال سبب امیدواری به آینده این رشته نمی‌شود.
 
 امروز (یکشنبه) آخرین فرصت نامزد‌های پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای تحویل فرم‌های معرفی نامه از سوی اعضای مجمع و برداشتن گام اول برای جدی شدن حضور افراد ثبت نام کننده برای حضور در انتخاباتی است که طبق برنامه باید ۲۵ اسفند برگزار شود.
 
شنیده می‌شود از بین نامزد‌های مدنظر برای پست ریاست محمد حسین قریب، حبیب کاشانی، هدایت الله ممبینی، مهدی محمد نبی و حیدر بهاروند موفق شده اند ۱۰ امضاء از اعضای مجمع دریافت کنند، اما تلاش‌های عباس صوفی، امیر مسعود هراتیان، محمدرضا کلایی و محمدرضا جلالی تاکنون بی ثمر مانده و در نهایت شاید تنها ۲ نفر از این جمع بتوانند وارد گود رقابت با ۵ نامزد اصلی شوند.
 
البته با توجه به اینکه تنها ۷ نفر می‌توانند برای پست ریاست فعالیت کنند حذف ۲ نفر از این نامزد‌های ۹ نفره قطعی است.
 
همزمان با تلاش نامزد‌ها برای کسب این ۱۰ امضاء، لابی‌های پشت پرده و تماس‌هایی که با اعضای مجمع گرفته می‌شود شرایط حساسی را برای انتخابات پیش رو فراهم کرده است. نوک تیز انتقادات هم متوجه مدیران فعلی فدراسیون یعنی حیدر بهاروند و هدایت الله ممبینی است. طبق اعلام قاضی سراج، دادستان دیوان محاسبات کشور به بازنشستگان در هیچ سطحی اجازه حضور در انتخابات داده نمی‌شود و اگر روی اجرای قانون اصرار شود، صلاحیت سرپرست فعلی فدراسیون یعنی بهاروند تائید نمی‌شود.
 
فوتبال ایران قربانی لابی بازی یا در مسیر لیاقت؟
 
حتی احتمال دارد بازنشستگانی مانند فریدون اصفهانیان، محمود اسلامیان و عبدالکاظم طالقانی هم که برای پست‌های نایب رئیسی و عضویت در هیئت رئیسه ثبت نام کرده اند هم صلاحیت شان تائید نشود.
 
در چنین وضعیتی شنیده می‌شود تحرکاتی در حال انجام است با تعویق انتخابات و استناد به اساسنامه مصوب سال ۱۳۹۰ فدراسیون که طبق آن افراد تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند به فعالیت خود در مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور ادامه بدهند، شرایط برای حضور بازنشستگان در انتخابات فراهم شود.
 
بحثی که می‌تواند زنگ‌های خطر فیفا را برای فوتبال ایران به صدا درآورد، اما از طرفی افرادی که با هر ترفندی شامل چانه زنی‌های مختلف و حتی اهدای هدایا به برخی هیئت‌های استانی مشغول رای جمع کردن هستند باید این نکته را در ذهن داشته باشند که به زور ماندن آن‌ها شرایط دشواری برای فوتبال ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ایجاد می‌کند.
 
اساسنامه فدراسیون هم در روز‌های اخیر محل اختلاف‌های زیادی بوده است و مدیرانی مانند سعید آذری اعتقاد دارند جای تلاش برای باقی ماندن فدراسیون به حالت "مدرسه پیرمردها" باید با اصلاح اساسنامه زمینه را برای حضور متخصصان امر فوتبال به ویژه نفرات جوان و تحصیلکرده در بدنه مدیریتی فدراسیون فراهم کرد.
 
بوی تبانی‌های انتخاباتی آنقدر نامطبوع است که سرپرست فدراسیون برای ساکت نگه داشتن منتقدان حدود ۸ ماه پس از انتخاب هدایت ممبینی برای ریاست کمیته داوران، حکم ریاست دپارتمان داوری را به نام علیرضا سهرابی می‌زند. درحالیکه او پس از انتخاب ممبینی تا مدت‌ها اصلی‌ترین گزینه ریاست این سمت بوده، اما واضح و مبرهن است تحرکات رئیس فعلی از همان ابتدای انتصابش برای این پست، بیشتر روی ریاست در فدراسیون بوده است و این موضوع صدای بسیاری از اهالی داوری و پیشکسوتان این عرصه را هم درآورده است.
 

 
ممبینی از طریق ارتباط‌هایی که در ماه‌های اخیر با یکی از معاونان وزارت ورزش گرفته به جمع گزینه‌های این وزارت خانه هم نزدیک شده است، اما شاید پست فعلی اش به یک دردسر برای او تبدیل شود چراکه به نظر می‌آید وزارت ورزش روی این نام ریسک نمی‌کند و طبق هماهنگی با برخی مدیران فدراسیون فعلی مشغول مهره چینی برای انتخابات است. در شرایط فعلی و در حالی که از محمد حسین قریب به عنوان گزینه اصلی این وزارت خانه یاد می‌شود او همراه با ۲ مدیر لر زبان فوتبال ایران یعنی حیدر بهاروند و منصور قنبرزاده لابی‌های گسترده‌ای برای گرفتن رای باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی انجام می‌دهند.
 
از طرفی اخباری به گوش می‌رسد که باند اصفهانی‌های فوتبال ایران هم سمت حبیب کاشانی متمایل شده و همین که عضو سابق شورای شهر تهران و مدیرعامل اسبق پرسپولیس، محمود اسلامیان را برای نایب رئیسی اول خود پیشنهاد داده است گویای همین مدعا است.
 
مهدی محمد نبی هم که جزء معدود مدیران پرسابقه فوتبالی این عرصه رقابتی است از حمایت تعدادی از اهالی این رشته برخوردار است و با اتکا به همین امر امیدوار است در نهایت بتواند رای قابل توجهی را از باشگاه‌ها کسب کند و به نظر نمی‌آید عضو فعلی هیئت مدیره پرسپولیس و دبیرکل اسبق فدراسیون حمایت چندانی از سوی هیئت‌های استانی داشته باشد.
 
به هر حال در این فضای پر از ابهام و لابیگری امید می‌رود فوتبال ایران که در ماه‌های اخیر با شرایطی بحرانی مواجه شده است بتواند در یک فرآیند سالم و عادلانه هرچه سریع‌تر بدون هیچگونه تاخیری فردی لایق و شایسته را بالای سر خودش ببیند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان  ،تاریخ انتشار:   27 بهمن    1398،کدخبر:  7248148،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین