پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
معاون مهندسی صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای تسهیلات به شرکت‌های خریدار محصولات دانش‌بنیان با نرخ سود ۳ درصد خبر داد.

شعار سال: وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی

سیاوش ملکی‌فر در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار داشت:

وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مالی ایده‌های فناورانه، دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها است که عمدتاً به صورت تسهیلات کم بهره یا بی‌بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص پیدا می‌کند.

معاون مهندسی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود:

در ادامه فعالیت صندوق به این نتیجه رسیدیم اعطای تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تنهایی کافی نیست از همین روز رویدادهای به هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ را برگزار کردیم تا تولیدات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان به نهادها، دستگاه‌ها و صنایع معرفی شود.

وی یادآور شد: با برگزاری این رویدادها هم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تأمین مالی شوند و هم صنایع بزرگ می‌توانند به سفارش تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در شرایط تحریم‌های فعلی بپردازند.

 

اعطای تسهیلات به شرکت‌های خریدار محصولات دانش‌بنیان با نرخ سود ۳ درصد

ملکی‌فر با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ و مهم کشور می‌توانند ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت تولیدات فناورانه و دانش‌ بنیان را با نرخ سود سه درصد دریافت کنند، ادامه داد:

پیش از این شرکت‌های دولتی امکان استفاده از تسهیلات را نداشتند اما در حال حاضر شرک‌های خصوصی، دولتی و حتی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون مهندسی صندوق نوآوری و شکوفایی یکی دیگر از خدمات صندوق را اعطای تسهیلات نمونه‌سازی عنوان و اظهار کرد:

شرکت‌ها و صنایع می‌توانند برای سفارش محصولات حوزه R&D (تحقیق و توسعه) استفاده کرده تا فاصله بین سفارش مورد نظر خود و محصول اولیه را که به عنوان نمونه ارائه می‌شود پوشش دهند.

 

احیای ۸۹۰ نیاز فناورانه در صنعت نفت

وی افزود: همچنین شرکت‌ها به شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات با نرخ‌های سود و وثایق کمتر معرفی شده ضمن اینکه به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات بلاعوض در زمینه‌های مختلف پرداخت می‌کنیم.

معاون مهندسی صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان، اظهار داشت:

۸۹۰ نیاز فناورانه در صنعت نفت احصا شده که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 28 بهمن 98، کد خبر: 159752، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین