پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
رضا تقی‌پور داوطلب یازدهمین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فعلی گرایشی زیادی به دولت داشت و همواره به تمام مسایل و مشکلات به صورت جناحی و بدون در نظر گرفتن مسایل و مشکلات مردم می اندیشید و دیدیم که نتوانست رضایت مردم را جلب نماید.

شعار سال:داوطلب یازدهمین مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فعلی گرایشی زیادی به دولت داشت و همواره به تمام مسایل و مشکلات به صورت جناحی و بدون در نظر گرفتن مسایل و مشکلات مردم می اندیشید و دیدیم که نتوانست رضایت مردم را جلب نماید.

رضا تقی‌پور تصریح کرد: مجلس کارآمد، مجلسی است که افراد کارشناس، کاردان و متخصص که وقت کافی برای مطالعه و کمک گرفتن از سایر کارشناسان در بررسی طرح ها و لوایح می‌گذارند در آن حضور پیدا کنند و بدون در نظر گرفتن منافع حزبی و جناحی فقط برای حل مسایل کشور، به نفع مردم و منافع ملی عمل کنند.

وی افزود: مجلسی کارآمد است که حتی در حوزه‌های سیاست خارجی و اقتصاد که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در حیطه اختیارات مجلس است، بدون ملاحظات جناحی توسط دولت و سایر دستگاه اجرایی ورود کند. همچنین رای گیری‌های طرح‌ها و لوایح باید به دور از منافع حزبی و جناحی بوده و به حقوق عامه مردم توجه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم تاکید کرد: مجلس یازدهم باید با روش‌های علمی و قانونی بهترین تشخیص را در بهترین زمان ممکن بدهد. همچنین با استفاده از فناوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها بتواند در جهت تکمیل قوانین قبلی و در جهت قانونگذاری برای موارد جدید اقدام کند.

وی به موضوع بنزین در این خصوص اشاره کرد و گفت: شاهد بودیم که تصمیم درستی در این خصوص گرفته نشد در صورتی که میتوانست بهتر و درست‌تر این عمل کرد.

تقی‌پور با بیان اینکه مجلس جدید می‌تواند در مورد فضای مجازی هم قانون گذاری کند، خاطرنشان کرد: می توان در مورد فضای مجازی هم قانونگذاری کرد تا تا شاهد بلاتکلیفی، هرج و مرج همانند موضوع بنزین نباشیم چراکه در بسیاری از موارد به دلیل فقدان قانون مناسب، با مشکلات زیادی روبرو شدیم .

داوطلب یازدهمین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اولویت در حال حاضر بحث‌های اقتصادی و معیشیتی است و اگر نمایندگان در مجلس آینده مواردی خارج از چارچوب منافع ملی دیدند باید با آن برخورد کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:30بهمن1398،کد خبر: 3981127093،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین