پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
رئیس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشریح الزامات توسعه فرهنگ در صنعت، مفهوم فرهنگ صنعتی را تبدیل علم و دانش به محصول عنوان کرد.
شعارسال: رئیس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشریح الزامات توسعه فرهنگ در صنعت، مفهوم فرهنگ صنعتی را تبدیل علم و دانش به محصول عنوان کرد.
 
*** الزامات توسعه فرهنگ در صنعت
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، مصطفی میرسلیم در سومین کنفرانس توسعه فرهنگ صنعتی، با اشاره به الزامات توسعه فرهنگ در صنعت، اظهار داشت:
 
ما در طول ۴۰ سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های مختلف و متعددی را در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌ایم که برخی از این اقدامات در توسعه فرهنگ بوده است.
 
ما دو واژه داریم که در تمایز این دو واژه باید دقت کرد، یکی این واژه‌ها تمدن و دیگری واژه فرهنگ است.
 
با برسی مفهوم و آثار این دو واژه می‌توان فهمید که تمدن بیشتر در تأسیسات و ساختمان‌ها که ب لحاظ جسمی می‌توانیم آن را ببینیم مستتر است و فرهنگ به بازتاب ذهنی انسان برمی‌گردد که این امر در که در باورها، اعتقادات، ادبیات و … ظاهر می‌شود.
 
*** سیر نزولی ایران در فرهنگ صنعتی
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت:
 
ممکن است کشوری خیلی متمدن باشد ولی فرهنگ متعالی نداشته باشد و همچنین متضاد این اتفاق نیز ممکن اتفاق رخ دهد.
 
در ایران نیز طی چهارصد سال گذشته از نظر فرهنگ صنعتی، سیر نزولی را طی کرده‌ایم و به سمت افسردگی پسرفت کرده‌ایم. و بعد از آن نیز پیرو پیشرفت‌های صنعتی که در اروپا شکل گرفته بود شدیم.
 
*** تبدیل دانش به کالبد
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه مفهوم صنعت روشن است اما ابهاماتی در مفهوم فناوری وجود دارد، گفت:
 
به عقیده من فناوری یعنی تبدیل آن بخشی از دانش که ما فراگرفته‌ایم به کالبد.
 
ممکن است برخی از علوم که امروزه ما فرا گرفته‌ایم جنبه فناورانه پیدا نکند. به عنوان مثال علم فلسفه علم مهمی است اما هیچ‌گاه به طور مستقیم جنبه فناورانه پیدا نخواهد کرد.
 
پس فناوری یعنی آنچه که ما به لحاظ علمی فرا می‌گیریم به صورت محصولی عیان قابل رؤیت باشد.
 
*** تفاوت نیاز حقیقی و مجازی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به اینکه میان نیاز حقیقی و نیاز مجازی تفاوت وجود دارد، گفت:
 
ما قائل به این هستیم که صنعت ما باید جوابگوی نیاز حقیقی ما باشد؛ یعنی محصولات و خدماتی که عرضه می‌شود با دید صنعتی باید جواب نیاز حقیقی را بدهد.
 
پس فرهنگ صنعتی یعنی صنعتی که موجب می‌شود محصولات و خدماتی عرضه شود که با دید کاربردی ایجاد شده‌اند.
 
به عبارتی دیگر می‌توان گفت فرهنگ صنعتی یعنی تبدیل علم و دانش به محصول.

 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   صنایع ،تاریخ انتشار: 28  بهمن  1398،کدخبر:  - ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین