پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده روسیه قصد دارد با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروزی مجدد دونالد ترامپ را تضمین کند.

شعارسال:مقام‌های اطلاعاتی آمریکا چندی پیش به قانونگذاران این کشور هشدار داده‌اند روسیه قصد دارد با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بار دیگر پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات را تضمین کند.

پنج منبع مطلع به روزنامه «نیویورک‌تایمز» گفته‌اند مقام‌های اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور هشدار داده‌اند روسیه در حال دخالت در فعالیت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به منظور کمک به انتخاب مجدد ترامپ است.

این روزنامه مدعی شده این افشاگری ترامپ را عصبانی کرده و او گفته دموکرات‌ها ممکن است از این مسئله علیه او استفاده کنند.

ترامپ روز ۱۴ فوریه، یک روز بعد از حضور «جوزف مک‌گوایر»، مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا در یک جلسه استماع در کنگره از او بابت اینکه اجازه داده این جلسه برگزار شود انتقاد کرد.

در آن جلسه محرمانه که در جمع اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان انجام شده متحدان ترامپ در این مجلس (یعنی نماینده‌های جمهوری‌خواه) جمع‌بندی‌های دستگاه اطلاعاتی آمریکا را رد کرده و گفته‌اند ترامپ رفتار سخت‌گیرانه‌ای با روسیه داشته و امنیت اروپا را تقویت کرده است.

برخی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا این جلسه توضیحی را یک خطای تاکتیکی توصیف کرده و گفته‌اند در صورتی که مقام اطلاعاتی ارائه‌کننده این جمع‌بندی‌ها سخنان جهت‌دار کمتری مطرح می‌کرد می‌توانست از عصبانیت نماینده‌های جمهوری‌خواه جلوگیری کند.

ترامپ روز چهارشنبه مک‌گوایر را برکنار و «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان که یکی از طرفداران سرسخت ترامپ است را جایگزین او کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:2اسفندماه 1398، کدخبر:828921، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین