پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان در اعتراض به تخریب اکوسیستم منطقه بکر "فکه" بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه با اشاره بر اینکه ماسه گرد خاک نیست تاکید شده که این منطقه در حال الحاق به منطقه حفاظت شده بوده و باید حساسیت ها و دقت بیشتری درباره آن لحاظ شود.

شعار سال: مالچ پاشی در منطقه فکه خوزستان همچنان ادامه دارد؛ کارشناسان و فعالان محیط زیست اما هشدار می دهند که پاشیدن مالچ نفتی، سبب ایجاد سطح نفوذناپذیر پلاستیک مانند بر روی ماسه می شود که ضمن از بین بردن موجودات ریز و درشت منطقه، با کوچک ترین بارش ها بر روی سطح خود و هدر رفت نزولات آسمانی، باعث جاری شدن سیل می شود. این اعتراض در قالب یک بیانیه از سوی "انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان" بیان شده است.

در بخشی از این بیانیه می خوانیم:« اخیرا در منطقه بکر فکه که در حال الحاق به منطقه حفاظت شده است، تحرکاتی ملاحظه شده، ادوات و ماشین آلات مالچ پاشی در حال تردد هستند. به طبیعت مهر بورزیم و بپذیریم ماسه، گردوخاک نیست.»

این بیانیه در بخش دیگری می افزاید:« ماسه در واقع، یک بستر نفوذپذیر برای دریافت آب باران و افزودن به آبخوان ها و افزایش سطح آب های زیرزمینی و اندوخته آب زیر سطحی است. پاشیدن مالچ نفتی، سبب ایجاد سطح نفوذناپذیر پلاستیک مانند بر روی ماسه می شود که ضمن از بین بردن موجودات ریز و درشت منطقه، با کوچک ترین بارش ها بر روی سطح خود و هدر رفت نزولات آسمانی، باعث جاری شدن می شود.»

در این بیانیه همچنین خطاب به مسوولان و مدیران سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور و استان تاکید شده است که « آقایان منابع طبیعی! بازنگری در مطالعات زیست محیطی اجرای طرح تثبیت گردوخاک با مالچ نفتی در این مناطق، تذکر جدی فعالین محیط زیست است؛ خاک کشور را نابود نکنید و موجودات زنده ساکن مناطق هدف مالچ نفتی ماسه زارهای طبیعی خوزستان را نکشید.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان، تاریخ: 02 اسفند 98، کد خبر: 25777، www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین