پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
رئیس جمهور با تشریح دستاوردهای سه ساله دولت یازدهم، گفت: امروز اقتصاد ایران در مسیر درستی قرار گرفته است و هدف دولت، اجرای اقتصاد مقاومتی، رونق و ایجاد اشتغال است.

شعار سال: حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه و همزمان با نخستین روز هفته دولت، در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت تدبیر و امید با آرمان‌های امام راحل گفت: امروز خوشحالیم که در محضر روح بلند امام راحل اعلام کنیم اقتصاد ما باوجود همه موانع و مشکلاتی که بویژه برای کشورهای صادرکننده نفت، بوجود آمده، در مسیر درستی قرار گرفته است.

رییس جمهور اظهارداشت: نرخ تورم در کشور تک‌رقمی و به زیر ۹ درصد رسیده، رشد اقتصادی در ۳ ماهه اول سال جاری به ۴.۴ دهم درصد ارتقاء یافته و باوجود همه مشکلات در بخش صنعت، به رشد صنعتی ۸.۸ دهم درصد دست یافته ایم و پس از سالیان متمادی صادرات غیرنفتی با ۳.۳ دهم میلیارد دلار افزایش، از واردات پیشی گرفته است و این بدان معنا است که ما در مسیر اهداف بلندی که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته‌ایم، پیش می‌رویم.

روحانی با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم و برخی محصولات غذایی، گفت: در سال گذشته تنها ۱۰ درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور از خارج وارد شد و ما بقی با تکیه بر خودکفایی داخلی تأمین گردید. رییس‌ جمهوری با اشاره به توفیقات دولت در بخش نفت و گاز، سیاست خارجی و احقاق حقوق مردم، خاطر نشان کرد: امروز به جایگاهی رسیده ایم که برای اولین بار در تاریخ کشور، می‌توانیم مواد غنی شده هسته‌ای و آب سنگین را فروخته و کیک زرد خریداری کنیم.

روحانی افزود: ما امروز از همه قطعنامه‌ها عبور کرده و توانسته‌ایم، دیوارهای تحریم را فرو بریزیم تا شرایط و فضا بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به توسعه و پیشرفت آماده‌تر گردد و به این ترتیب دولت نیز بتواند به اهداف بلند خود دست یابد.

رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه هدف دولت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است، اظهار امیدواری کرد «با تدبیر دولت و کارگزاران نظام بتوانیم در همه بخش‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که به مردم وعده داده‌ایم، امید بیافرینیم».

روحانی تأکید کرد: آنهایی که به امید مردم لطمه می‌زنند خدمتی به مردم نکرده‌اند بلکه به دشمنان این نظام و آب و خاک امید بخشیده‌اند.

رییس‌ جمهور افزود: دولت و ملت با هدایت های رهبر معظم انقلاب و انسجام بیشتر، به تلاش هایشان در مسیر رشد و توسعه کشور که از جمله اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه می دهند.

روحانی با تقدیر از خاندان بزرگ امام خمینی(ره) که پشتوانه بزرگ انقلاب و دولت هستند، بویژه یادگار ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، گفت: دولت با حمایت مردم و هدایت‌های رهبری، تلاش می‌کند تا در سال پیش رو گام‌های بهتر و بلندتری را به سمت اهداف بلند نظام و تحقق خواسته‌های بحق مردم بردارد.

رییس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با درود و سلام به روح امام عزیز و بزرگوار و همه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: شروع هفته دولت همواره از کنار مرقد امام راحل و بیعت مجدد با آرمان‌های آن بزرگوار است و امسال نیز خرسندیم که در آغاز سال چهارم خدمت دولت به مردم شریف و عزیز ایران، در کنار مرقد امام راحل برنامه‌های این هفته را آغاز می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: هفته دولت فرصتی است که دولتمردان، خدمات سه ساله گذشته خود را برای مردم عزیز و بزرگوار تشریح کنند.

رییس‌ جمهور گفت: امام بزرگوار در روزهایی که یاران کمی در کنارش بودند و سال‌های زیادی را در تبعید گذراند، توانست با هدایت و بسیج مردم و تحول در افکار عمومی و فرهنگ جامعه، انقلاب عظیم، بزرگ و بی‌نظیری را در برابر قدرت‌های استکباری و رژیم تا دندان مسلح با کمترین صدمات در مسیر صلح و انقلاب ملی به پیروزی برساند و لرزه‌ای بر اندام استکبار جهانی صهیونیسم و مزدوران آنها در منطقه و جهان بیفکند. این ضربه امروز پس از گذشت ۳۸ سال هنوز برای آنها قابل فراموش شدن نیست و سخنان و لحن آنها همچنان انتقام‌جویانه است.

روحانی افزود: آنها می‌دانند، امام راهی را برای ملت‌های آزاده جهان گشود که توانست اهداف مستکبران را از دسترس آنها دور کند و برخی را برای همیشه از دست یافتن خارج نماید.

رییس‌ جمهور اظهارداشت: امام در سایه تفکر نوین خود و تفسیری که از اسلام و قرآن داشت، که یکی از پایه‌های مهم آن آمیختگی دین و سیاست بود، انقلاب را به پیروزی رساند و سپس نظام مدرن و نوین اسلامی را پایه‌گذاری کرد که بر مبنای اسلام، قانون الهی و مبتنی بر آراء مردم بود.

روحانی گفت: شیوه اداره نظامی که امام پایه‌گذار آن بود، بر تجربه جهانی، عقل و خرد جمعی و آراء مردم تکیه داشت و امام به صراحت اعلام کرد که میزان رأی ملت است و با تشکیل نظام اسلامی، همواره بزرگترین حامی ملت بود و از لحاظ فکری و عملی به الزاماتی که دولت موفق و کارا را در دنیای امروز می‌تواند به پیش ببرد، عمل کرد.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: امام(ره)، قدرت دولت و شرایط مصلحت جامعه را به عنوان یک اصل مهم برای همه تبیین و پایه‌ریزی کرد.

روحانی ادامه داد: امام(ره) راه را گشود تا دولت اسلامی در شرایط پیچیده دنیای امروز، بتواند مدیریت نظام اسلامی را به اثبات برساند و بر اصل مدیریت دولت اسلامی در تمام شرایط پیچیده جهانی به عنوان مبنای فقه حکومتی تأکید داشت.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: امام راحل در کنار برپایی انقلاب و نظام اسلامی از کشور، تمامیت ارضی، عزت و حاکمیت ملی مردم به خوبی دفاع کرد و توانست در شرایطی سخت در دفاع ۸ ساله کاری کند که حتی میلیمتری از خاک کشور در اشغال دشمن نباشد و ملتی بزرگ اما تنها، در سایه هدایت‌های او توانست در برابر دشمنان به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل و تولیت آستان مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با تبریک و خیرمقدم به رییس‌ جمهوری و اعضای هیأت دولت به مناسبت هفته دولت، گفت: هفته دولت ایامی مبارک است که دولتمردان بتوانند به مردم، زحمات و خدمات گسترده‌ای را که به دست و بازوی آنان تحقق یافته گزارش دهند.

یادگار امام با بیان خاطره‌ای از امام خمینی(ره) و هجمه‌هایی که در دوران انقلاب و پس از آن توسط برخی افراد نسبت به ایشان روا می‌شد، گفت: حرکت رو به جلو مطمئناً مخالفینی دارد گاهی نیز که این مخالفین از منطق و فضای انصاف خارج می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی عظمت امروز امام را بخاطر سکوت و بزرگ‌منشی ایشان در برابر مخالفین و دشنام‌دهندگان دانست و افزود: مقابله با تحجر و سکولاریسم و ایستادگی در اندیشه حتماً همراه با هزینه است. اما باید مرد میدان بود و با دادن هزینه، بر مبنای اندیشه ایستادگی کرد.

یادگار امام راحل با تأکید بر اینکه امروز هجمه‌ها نسبت به دولت سنگین بوده و بی‌انصافی‌هایی وجود دارد، گفت: دولت با عزم و اراده و هدایت رییس‌ جمهور که ثابت کرده است برای ایستادگی بر اندیشه هزینه‌ها را می‌دهد، این مسیر را تاکنون پیموده و با قدرت ادامه خواهد داد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395، کد مطلب: 3749399:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین