پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
ادعای عجیبی مبنی بر اینکه داشتن ریش خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد در حال انتشار در برخی شبکه‌های اجتماعی است.

شعار سال: اخیرا اینفوگرافی‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن از ریش به عنوان یکی از عوامل موثر در ابتلای ویروس کرونا یاد شده است. حال باید دید آیا واقعا این اینفوگرافی صحت دارد یا خیر؟

طبق تحقیقاتی که درخصوص صحت این  موضوع صورت گرفت، مشخص شد که این اینفوگرافی توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) منتشر شده است که نشان می‌دهد کدام مدل ریش با فیلتر کردن دستگاه‌های تنفسی صورت ناسازگار است.

برخی رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های اجتماعی با انتشار این اینفوگرافی به عنوان توصیه رسمی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که مردانی که ریش خاصی دارند برای جلوگیری از ابتلا به ویروس باید آن‌ها را اصلاح کنند، این در حالی است که اینفوگرافی CDC در رابطه با شیوع ویروس کرونا منتشر نشده است، در واقع این اینفوگرافی در سال ۲۰۱۷ با هدف توصیه به آن دسته از کارمندانی منتشر شده که باید در محیط کار از ماسک استفاده کنند.

در این اینفوگرافی توضیح داده شده است که وجود ریش مانع پوشش کامل دستگاه‌های تنفسی صورت مانند دهان و بینی است و با اصل محافظت کامل تداخل دارد.

فارغ از زمان انتشار، باید گفت بسیاری از ماسک‌های صورت که مردم برای محافظت در برابر ویروس کرونا استفاده می‌کنند، مهر و موم محکمی ندارند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8اسفند1398 ، کدخبر: 7263203: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین