پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، تاکید کرد: شکوفایی صنعت داروسازی به رغم تحریم ها همچنان ادامه دارد.

شعار سال: دکتر محمد باقر ضیاء در آستانه روز داروساز(۵ شهریور)، اظهار داشت: امسال در حالی جشن روز داروساز را برگزار خواهیم کرد که داروسازان در تمامی زمینه های دانشگاهی، علمی، خدماتی و صنعتی، سالی پر بار اما با مشقت و سختی بسیار و گاهی اوقات با بی مهری ها و بی توجهی ها سپری کرده اند.

وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند داروسازان کشورمان تصریح کرد: شکوفایی صنعت داروسازی به رغم تحریم ها همچنان ادامه دارد و با تولید و عرضه بیش از ۹۵ درصد اقلام دارویی، احتیاجات داخلی را تامین و در عرصه صادرات نیز گام های موثری برداشته است.

ضیاء ادامه داد: دانشکده های داروسازی با تولید مقالات علمی، به تحقیق و توسعه دانش داروسازی حیات ارزنده ای تقدیم کرده است. هرچند که انجمن داروسازان در رابطه با افزایش تعداد جذب دانشجو دراین رشته دغدغه هایی دارد که واقعا جای نگرانی است. اما بهرحال شاهد آن هستیم که بخش چشمگیری از دانشمندان شناخته شده ایرانی در جهان، جزء داروسازان هستند.

وی با اشاره به خدمات داروخانه های کشور اضافه کرد: در زمینه ارائه خدمات دارویی در سطح مراکز توزیعی و داروخانه های کشور، انجمن داروسازان ایران، برنامه ارتقاء کیفیت ارائه خدمات دارویی را با موفقیت به اجرا گذاشته و دانش آموختگان دانشکده های داروسازی پشت پیشخوان داروخانه ها ارائه خدمات دارویی و مشاوره های بهداشتی و درمانی به بیماران را به نحو چشمگیری متحول کرده اند.

به گفته ضیاء، روز داروساز، روز احترام به سرآمدی در درمان است. روز توجه به اصول مراقبت های دارویی است. روز ارجح دانستن مشاوره های دارویی است. روز فرزانگی، علم و تحقیق است. روز فضیلت دانستن گشوده شدن راه دانش تئوریک به عرصه زندگی روزانه مردم است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران ادامه داد: جامعه داروسازی، به رغم همه بی مهری ها، این روز فرخنده را گرامی داشته و بر عزم خود برای ارتقاء خدمات دارویی تاکید می کند.

پنجم شهریور، زادروز محمد ذکریای رازی، به عنوان روز داروساز نامیده شده است و جامعه داروسازی کشور در این روز با حضور در حرم مطهر امام راحل با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطر رهبر کبیر انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی خواهند داشت. همچنین، «جشن روز داروساز» با حضور چهره های نامدار و تجلیل از برگزیدگان حوزه داروسازی برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749183: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین