پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
جلسات محرمانه تعدادی افراد خاص در داخل فدراسیون برگزار شده مذاکرات به صورت محرمانه دنبال شده و خروجی آن خطری است که امروز برگزاری انتخابات و البته شرایط ماه‌های آتی فدراسیون و فوتبال کشور را تهدید می‌کند.
شعار سال:برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در گرو رسیدن پاسخ نامه فیفا و ماجرای اصلاح اساسنامه قرار گرفته، اما در این بین کسی نمی‌پرسد چرا از این ماجرا پر پیچ و تاب که حداقل ۶ ماه پیش به جریان افتاده هیچ خبری در رسانه‌ها دیده نمی‌شود؟

طبق گزارش‌های منتشر شده و بر اساس نامه ارسال شده از فیفا مکاتبات در خصوص اصلاح اساسنامه با ارسال ۴ نامه یا ایمیل احتمالی به فدراسیون فوتبال آغاز شده و هیأتی از فیفا به منظور بررسی اساسنامه و مذاکره در این خصوص مردادماه سال جاری وارد تهران شدند.

در نامه فیفا به این موضوع اشاره شده که چرا فدراسیون فوتبال پاسخ لازم و اقدامات لازم را در این خصوص انجام نداده؟ اما سوال بعدی از جانب رسانه‌های کشور مطرح می‌شود که چرا در خصوص چنین موضوع مهمی، مکاتبه با فیفا پیرامون ضرورت اصلاح اساسنامه و حتی اعزام یک هیأت ویژه به ایران جهت بررسی اساسنامه اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته است؟

مدت هاست که رسانه‌ها از عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال همچنین نبود صداقت لازم در این حوزه گلایه دارند، اما در این مورد خاص شاهد یکی از عجیب‌ترین رفتار‌ها از جانب فدراسیون همیشه مرموز و مشهور به پنهان کاری بوده ایم.

چگونه ممکن است رسانه‌ها و میلیون‌ها مخاطب فوتبال از درخواست فیفا برای اصلاح اساسنامه پرعیب و نقص فعلی بی خبر باشند؟ اصولاً این پنهان کاری روشن با چه هدفی صورت گرفته که حتی سفر نمایندگان فیفا به ایران هم مخفیانه انجام شده و هیچ موضع گیری و اطلاع رسانی از جانب فدراسیون در این مورد انجام نشده است؟

آیا هدف غیر از این بوده که در آن مقطع از این اصلاحات عبور کنند تا زمینه حفظ قدرت در سال‌های آتی حفظ شود و همچنان اعمال تغییرات منجر به کنار رفتن بعضی از مدیران چسبیده به صندلی‌های فوتبال نشود؟

حالا و با گذشت چندین ماه مشخص شده که فدراسیون بر مبنای منافع گروهی خاص مصلحت و آینده فوتبال کشور را به خطر انداخته، به نامه‌ها و هشدار‌های فیفا بی توجه بوده و از هراس فشار رسانه‌ها اجازه نمی‌داد این موضوع علنی شود.

جلسات محرمانه تعدادی افراد خاص در داخل فدراسیون برگزار شده مذاکرات به صورت محرمانه دنبال شده و خروجی آن خطری است که امروز برگزاری انتخابات و البته شرایط ماه‌های آتی فدراسیون و فوتبال کشور را تهدید می‌کند؛ و امروز باید پرسید چه کسی در قبال تبعات احتمالی این پنهان کاری پاسخگو خواهد بود؟ اگر کوتاهی فدراسیون در مسیر اصلاح اساسنامه منجر به تعلیق فوتبال ایران یا بدتر شدن شرایط تلخ و ناامیدکننده امروز شود آیا مسببان و مقصران این رفتار غیر حرفه‌ای شناسایی و معرفی خواهند شد؟

رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی تا زمانی محرم راز‌های آقایان هستند که در مسیر و خدمت سیاست‌های نادرست آن‌ها گام بردارند، اما در جایی که انتشار برخی اخبار از جمله تاکید فیفا بر اصلاح اساسنامه به سود جناح حاکم نیست چنین موضوع مهمی از میلیون‌ها دوستدار و علاقمند به فوتبال پنهان می‌شود تا چالشی برای ادامه حکمرانی بعضی‌ها در فوتبال ایران ایجاد نشود؟

پنهان کاری گسترده و سازمان یافته فدراسیون فوتبال در این ماجرا به طور قطع یکی از تاریک‌ترین نقطه‌ها در کارنامه این فدراسیون به شمار می‌رود که نشان گر بی توجهی به منافع ملی، اصل صداقت و شفافیت رسانه‌ای همچنین استفاده ابزاری از رسانه‌ها است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، کد خبر ۴۸۶۸۳۵۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
باز معلوم نیست چه نقشه کثیفی برای فوتبال دارن آقا رها کنید این سیاسی بازی ها رو بذارید فوتبال نفس بکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین