پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
تولید بتن بدون استفاده از سیمان کار دشواری است اما محققان ایرانی توانستند نوعی بتن خم‌شونده بسازند که سیمان در آن استفاده نشده‌ است!

شعار سال: پایگاه خبری نیواطلس اعلام کرد یک تیم از محققان دانشگاه Swinburne به سرپرستی یک دانشمند ایرانی توانستند بتنی تولید کنند که علاوه بر قدرت بالا، خالی از سیمان بوده و قابلیت خم شدن دارد.

بتن در ساختمان استحکام بنا را بالا می‌برد اما خود هم در برابر خم شدن مقاوم است؛ جدای از مزایایی که این نوع بتن دارد از دیگر برتری‌های آن سازگاری با محیط است چرا که با فقدان استفاده از سیمان تولید گازهای گلخانه‌ای هم کاهش می‌یابد.فرآیند تولید سیمان به شدت انرژی بر و ناسازگار با محیط زیست است.

بهروز نعمتی محقق ایرانی این پروژه خاکستر بادی را به عنوان جایگزین سیمان در این بتن عنوان کرده است که از استخراج گازهای خروجی کوره‌های آتش با سوخت زغال به دست می‌آید. به گفته این دانشمند ایرانی فرآیند ساخت این نوع بتن می‌تواند تا 36 درصدی مصرف انرژی  و تا 76 درصد تولید گاز دی اکسید کربن را کاهش می‌دهد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1398 ، کدخبر: 2215869: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین