پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سواحلی را که از هرگونه آلودگی پاک باشند پرچم آبی مبنی بر عدم آلودگی در آنها برافراشته می‌شود گفت: با این اقدام، رقابت در بین شهرستان‌ها برای پاکسازی سواحل ایجاد می‌کنیم.

شعارسال: معصومه ابتکار در دیدار با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه‌های دولت قرار دارد اظهار داشت: پشتیبانی و حمایت‌های لازم را در خصوص مسائل زیست محیطی استان گیلان انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد تالاب انزلی اقدامات جدی انجام شده است بیان کرد: پیرو سفر رئیس جمهور به گیلان، مصوباتی در مورد رودخانه‌های زرجوب,گوهررود و تالاب انزلی انجام شده ‌و گام‌های اولیه برای پاکسازی آنها انجام شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت اعتباراتی را در مورد رودخانه‌های زرجوب و گوهررود پیش بینی کرده است مطرح کرد: تاکنون 30 درصد از اعتبارات تامین شده ‌و امیدواریم تا پایان امسال اعتبارات تکمیل و به سرانجام برسد.

ابتکار از تصویب طرح مدیریت مناطق حفاظت شده نظیر پارک ملی بوجاق کیاشهر خبر داد و گفت: می‌خواهیم مردم جوامع محلی را برای مدیریت مناطق حفاظت شده به کار بگیریم و با این اقدام می‌توانیم به رونق گردشگری و اشتغال کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد سدهای استان موانع آن‌ها برطرف شده است اظهار کرد: در مورد جنگل‌ها، که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، سیاست کلی حفاظت از جنگل‌ها مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور از توقف بهره‌برداری تجاری جنگل‌های گیلان خبر داد و بیان کرد: می‌خواهیم با خودداری از قطع چوب در جنگل‌های گیلان از جنگل‌ها حفاظت کنیم و این موضوع منافع زیادی برای استان و کشور به‌دنبال دارد.

ابتکار با بیان اینکه گیاه مهاجم سنبل آبی بخش‌هایی از تالاب‌های گیلان را فراگرفته است تصریح کرد: خوشبختانه عملیات خوبی برای تالاب عینک انجام شد و این گیاه با مشارکت گروه‌ها وسازمان‌های مردم‌نهاد جمع آوری شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: توجه به مسائل زیست محیطی نظیر پسماند و فاضلاب مورد توجه ویژه ما قرار گرفته ‌و رویکرد خاصی را در این زمینه برای گیلان مدنظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه طرحی را برای سواحل ابلاغ کردیم اظهار کرد: سواحلی که از هرگونه آلودگی پاک باشند پرچم آبی مبنی بر عدم آلودگی در آنها برافراشته می‌شود و با این اقدام رقابت در بین شهرستان‌ها را برای پاکسازی سواحل ایجاد می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4شهریور1395، کدخبر: 1168264: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین