پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
بالاخره پس از حدود دو ماه ظاهرا اوکراین و فرانسه پذیرفته اند که تجهیزات مورد نیاز برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در اختیار ایران قرار گیرد البته نه در ایران بلکه در لابراتوارهای همین دو کشور.

شعار سال: این خبر را «رضا جعفرزاده» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی در لابراتوار یکی از دو کشور اوکراین یا فرانسه بازخوانی خواهد شد.» وی توضیح داد: « اوکراین و فرانسه پیشنهاد دادند که متخصصان ایرانی از لابراتوارهای دو کشور برای بازخوانی استفاده کنند.» سازمان هواپیمایی کشوری درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که به جان باختن  167 نفر منجر شد در گزارشی که اوایل بهمن منتشر شد، تاکید کرده بود که جعبه سیاه این هواپیما از «به‌روزترین دستگاه‌های موجود دنیا بوده و امکانات بازخوانی آن در کشور موجود نیست. اگر لوازم و تجهیزات جانبی فراهم شود، با صرف مدت زمانی کوتاه می توان بازسازی و تخلیه اطلاعات را انجام داد. براین اساس لیست لوازم مورد نیاز از لابراتوارهای بررسی سوانح کشورهای فرانسه (BEA) و آمریکا (NTSB) و امکان انتقال به کشور استعلام شد و این کشورها   به انتقال تجهیزات به کشور تاکنون پاسخ مثبتی نداده اند». آمریکا و فرانسه از پاسخ گویی به ایران در این باره سر باز زدند و خواستار آن بودند که جعبه سیاه به این کشورها تحویل شود تا آن ها کار بررسی اطلاعات این تجهیزات را انجام دهند، موضوعی که با مخالفت کشورمان مواجه شد. اکنون براساس توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این جعبه سیاه توسط «متخصصان ایرانی» اما در لابراتوارهای فرانسوی یا اوکراینی که تجهیزات لازم را داشته باشند، انجام خواهد شد. دراین باره حسن رضایی فر مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری توضیحات دقیق تری بیان و تاکید کرد که «بحث تحویل جعبه سیاه به اوکراین مطرح نیست بلکه موضوع بازخوانی جعبه سیاه توسط نهاد بررسی سوانح هوایی ایران در لابراتوارهایی است که دارای شرایط فنی و همکاری مناسبی هستند.» وی که با ایسنا گفت و گو می کرد، افزود: اوکراین و فرانسه پیشنهاد داده‌اند که متخصصان ایرانی با مشاهده  نمایندگان سایر کشورهای درگیر از لابراتوارهای آن ها برای بازخوانی استفاده کنند و سپس اطلاعات در کشور مورد تحلیل قرار می گیرد. رضایی فر ادامه داد: شرایط همکاری هر دو لابراتوار دریافت شده است و با رسیدن به تفاهم نهایی در خصوص جزئیات همکاری، جعبه‌های سیاه  در ابتدا در کشور اوکراین  بازخوانی خواهند شد.
 

انتقال جعبه سیاه چه زمانی انجام خواهد شد؟
درباره این که جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی چه زمانی به یکی از این لابراتوارها منتقل می شود «رضایی  فر» به باشگاه خبرنگاران گفت: «هم اکنون شرایط شیوع ویروس کرونا، تاثیر جهانی بر پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های خارجی گذاشته بنا بر این نمی‌شود زمان دقیقی برای ارسال آن اعلام کرد... اگر شرایط کشور ما در اوکراین فراهم شد و امکان برنامه ریزی پرواز برای تیم ایرانی و سایر کشور‌ها بود، برنامه سفر تعیین و اعلام می‌شود.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار -، شماره: 692150

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
ایران انقدر سفت و سخت ایستاد این اتفاق افتاد همه جا باید با همین قدرت بایستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین