پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در نامه‌ای به « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌ها تأکید کردم.

شعار سال: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در نامه‌ای به « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌ها تأکید کردم.

ظریف جمعه شب در توئیتی نوشت: در نامه‌ به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد جهانی و دولت‌های عضو خواسته ام که به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه نکنند.

وی می افزاید: در این نامه تأکید کرده ام که تحریم‌ها باید برداشته شوند؛ در حالی که کووید-۱۹ در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است.

در نامه ظریف به گوترش، خاطرنشان شده است: باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین روز گذشته در حساب توئیتری خود، خبر از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داده بود.

وزارت خرانه‌داری (دارایی) آمریکا روز چهارشنبه در حالی ادعا کرد که تحریم‌های این کشور، مانع رسیدن منابع مالی به ایران برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها عملاً راه را بسته‌اند و تاکنون اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود.

نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور حقوق بشر نیز در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از تمام طرف‌های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر برای مردم ایران، فوراً تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را لغو کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:24اسفند1398،کد خبر:83712861،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
جامعه جهانی متاسفانه برده خواسته های آمریکا شده و این حرف ها رو قبول نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین