پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با کرونا سه نوع تسهیلات ارائه می‌دهد.

شعار سال: ویروس کرونا از ۳۰ بهمن ماه در کشور ما جولان می‌دهد و تاکنون تعداد زیادی از هموطنان ما به این ویروس آلوده شده اند و برخی نیز در پی ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. این ویروس یک هدیه ناخواسته بود که از کشور چین به کشور ما منتقل شد.

این ویروس هم اکنون کشور‌های زیادی را در جهان در برگرفته است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونای نوظهور به "سطح همه‌گیری جهانی" رسیده است. در دو هفته اخیر شمار مبتلایان به این ویروس در خارج از چین ۱۳ برابر و شمار کشور‌های درگیر با آن سه برابر شده‌ است. رئیس سازمان بهداشت جهانی روز ۲۱ اسفند ماه اعلام کرد: بیش از ۱۱۸ هزار مورد ابتلا در ۱۱۵ کشور ثبت شده است. 

با این وجود تاکنون دارویی برای درمان این بیماری کشف نشده و محققان و دانشمندان جهان در تلاش برای کشف دارویی برای این بیماری هستند. ایران نیز از این قافله عقب نمانده و تلاش‌هایی در جهت دست یابی به دارو‌های این بیماری کرده است. با وجود رشد شرکت‌های دانش بنیان در کشور و لزوم حمایت از آن‌ها برای درخشش جهانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز دست به کار شده و برای شرکت‌هایی که در راستای مقابله با کرونا اقداماتی انجام دهند مشوق‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته است.

سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره برنامه‌های ویژه این صندوق درباره شرکت‌های دانش‌بنیانی که برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا ایده‌ای داشته باشند، گفت: این صندوق قصد دارد خارج از روال معمول از شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری به منظور مقابله با کرونا حمایت کند.

تسهیلات و خدماتی که داریم تا در اسرع وقت و خارج از روال معمول اداری از شرکت‌های دانش بنیان که به هر ترتیب می‌توانند در مدیریت و کنترل بیماری کمک کنند حمایت می‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند در زمینه طراحی و ساخت ماسک، دستگاه‌ها و محصولات ضد عفونی کننده، نرم‌افزار‌های مدل سازی و شبیه سازی، کیت و دارو ایده‌های خود را ارائه کنند.

خدمت «نمونه سازی» یکی از تسهیلات از نوع قرض الحسنه است؛ این خدمت صددرصد هزینه‌های تحقیق و توسعه تکمیلی روی نمونه‌های محصول دانش بنیان را در بر می‌گیرد.

«تسهیلات تولید صنعتی» از دیگر خدمات صندوق است که به شرکت‌ها کمک می‌کند ظرفیت تولیدشان را افزایش دهند یا خطوط تولید جدیدی بنا کنند.

«سرمایه در گردش» نوع خدمت دیگری است که تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت اعم از هزینه‌های تولید، مواد اولیه و ... که هزینه‌های سربار را پوشش می‌دهد به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ شرکت‌های دانش بنیانی در داخل کشور نیز ظرف این مدت توانسته اند محصولاتی برای مقابله با ویروس کرونا تولید کنند. به عنوان مثال یک شرکت وارد فاز پژوهشی تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا Corona Virus Rapid Test» را طی کرده و به زودی این محصول وارد بازار خواهد شد. شرکت دیگری نیز در حال تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا PCR» می‌باشد که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 24 اسفند 98، کد مطلب: 7280249: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
این اتفاق ها که میفته با یارانه ها و وام ها یه عده فقط پی منفعت سازی خودشوننن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین