پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ‌در مذاکرات به آنها گفتیم که باید حقوق هسته‌ای ایران را بپذیرند و محدودیت‌هایی را که علیه کشورمان ‌وضع کرده‌اند ‌رفع کنند.

شعار سال:

حمید بعیدی نژاد در حسینیه شهدای دارالسلام شهرستان کاشان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا اظهار داشت: بدون شک در قدرت هر کشوری یک سری شاخص‌های مادی و نظامی تعریف می‌شود ولی شاخص‌های معنوی‌ای هستند که ممکن است به چشم نیایند اما بسیار حائز اهمیت هستند.

مدیرکل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه ادامه افزود: تمام قدرت‌های دنیا در 8 سال جنگ تحمیلی آمدند تا نگذارند این کشور روی پا خود بایستد و می‌خواستند آن را با بحران مواجه کنند ولی شهدا و رزمندگان ما با دست خالی و بدون اینکه آموزش‌های گسترده‌ای را دیده باشند با روحیه، اراده، ایمان و توان خود را در برابر سلاح‌های پیشرفته دشمن ثابت کردند.

بعیدی‌نژاد با اشاره به نقش موثر ایران در منطقه، اظهار داشت: امروز مسئولین عراق اذعان دارند که اگر کمک‌های ایران نبود، کشورشان به تصرف داعش در می‌آمد، به صورتی که داعش تا 50 کیلومتری بغداد نیز پیش رفته بود و چیزی نمانده بود تاعراق سقوط کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها توطئه‌های فراوانی را علیه کشور ما رقم زدند، گفت: دشمنان نظام، برنامه هسته‌ای را بهانه‌ای قرار دادند و با تحریم‌هایی که انجام دادند فکر کردند که کشور ما نمی‌تواند دوام بیاورد.

مدیرکل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه عنوان کرد: 6 قطعنامه تحریم شورای امنیت، رسماً اعلام کرد که برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین الملل است و هرروز مقامات آمریکایی و صهیونیستی ابراز می‌کردند که گزینه‌های نظامی روی میز است و می‌خواستند با تحریم ها، شرایطی را ایجاد کنند تا وارد مقابله نظامی با ایران شوند.

بعیدی نژاد با اشاره به تحریم‌های بانکی، مالی و نفتی که علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته بود، اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا به اذعان آمریکایی‌ها، تحریم‌های هوشمندی بودند که علیه ایران وضع شد.

وی در ادامه افزود: قبل از تحریم‌ها، مقدار صادرات نفت، 5/2 بشکه در روز بود ولی دشمنان با تطمیع و یا تهدید، مشتریان نفت را حذف کردند و موجب شدند که آن رقم به 700 هزار بشکه در روز برسد و حتی همین مقداری هم که صادر می‌شد، ما نمی‌توانستیم در آمد حاصل از فروش آن را بگیریم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: در آن زمان فقط پنج کشور از ایران نفت می‌خریدند که آن هم با فشارهایی که دشمنان وارد می‌کردند متعهد شده بودند که هر 6 ماه، 50% از خریدشان را کمتر کنند تا صادرات ایران به صفر برسد.

بعیدی نژاد عنوان کرد: در مقابل فروش نفت، آن کشورها، نصف در آمد را در حسابی واریز می‌کردند که مسدود بود و نصف دیگر هم، کالاهایشان را با ارز محلی به ما می‌دادند که به عبارت دیگر طرحی تحت عنوان «نفت در برابر غذا» پی ریزی شده بود.

وی با بیان اینکه سناتورهای آمریکایی طرحی را مبنی بر ممنوعیت کامل تجارت با ایران در کنگره مطرح کرده بودند، گفت: قصد آنها این بود که تمام منابع ایران را قطع کنند و ایران را تحت فشار قرار دهند.

مدیر‌کل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه اظهار داشت: ما در این شرایط به پای میز مذاکره رفتیم و آنها نیز گمان کردند که آن تحریم‌ها و فشارها بر ما اثر گذاشته و می‌خواستند بدانند موضع ما در آنجا چه خواهد بود.

بعیدی نژاد با اشاره به مذاکرات و تلاش‌هایی که انجام شد، خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات به آنها گفتیم که باید حقوق ایران را بپذیرند و محدودیت‌هایی را که علیه ایران وضع کرده‌اند را رفع کنند و دیدیم که بعد از آن مذاکرات سخت و طاقت فرسا، آن ها به ناچار حقوق ایران را به رسمیت شناختند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 شهریور95 ، کد مطلب:1168069 : www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین