پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
آیت‌الله سیدهاشمی بطحایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، فعالیت‌های زیادی در عرصه سیاست، حوزه و دانشگاه داشت.

شعار سال: آیت‌الله سیدهاشمی بطحایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری صبح امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

این نماینده خبرگان رهبری دو روز قبل در بیمارستان بستری شده بود.

وی متولد ۱۳۲۰ در گوگد گلپایگان بود. تحصیلات ابتدایی خویش را در گلپایگان گذراند. در سال ۱۳۳۵ جهت فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد. در کنار تحصیل علوم حوزوی، تحصیلات کلاسیک خود را نیز ادامه داد.

آیت‌الله بطحایی در سال ۱۳۴۰ دیپلم گرفت و در سال ۱۳۴۱ در رشته فلسفه دانشگاه تهران پذیرفته شد و موفق به کسب مدرک کارشناسی‌ارشد، شد.

وی پس از سپری کردن خدمت وظیفه مجدداً به حوزه علمیه برگشته و ضمن استخدام در آموزش و پرورش قم در سمت دبیری در حوزه مشغول به ادامه تحصیل شد.

او از شاگردان امام خمینی(ره)، سید محمدرضا گلپایگانی، هاشم آملی و سید محمدحسین طباطبایی بود و در سال ۱۳۵۵ برای گرفتن دکتری در رشته فلسفه به مصر رفته و در سال ۱۳۶۰ دکتری در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

در سال ۱۳۶۵ از آموزش و پرورش به آموزش عالی منتقل شد و در گروه حقوق مجتمع آموزش عالی قم (پردیس) تا چندی پیش مشغول تدریس بود. وی در کنار تدریس در دانشگاه، در حوزه علمیه قم به تدریس درس خارج در بحث‌های قضاء، شهادت، حدود، دیات و عقود تملیکی اشتغال دارد.

رئیس دبیرستان دین و دانش استان قم در سال ۱۳۵۸ بعد از شهادت دکتر بهشتی، اولین استاندار و نماینده امام خمینی از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ برای مدتی در چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلپایگان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عضو دفتر انتشارات این دانشگاه، استاد سطح خارج حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم در کارنامه اجرایی وی دیده می‌شود.

تالیفات: قواعد الفقهیه، ترجمه تلفیقی تکمله المنهاج، استفتائات، رساله توضیح المسائل، آیات الاحکام جزائی، آیات الاحکام سیاسی، فاطمه کوثر رسالت، مهدی گل ولایت، مناسک حج، احکام بانوان، احکام نوجوانان، ندای فطرت، اخلاق تحلیلی اسلام، فمینیسم از نظر اسلام و دیگر ملل، حقوق بشر از دیدگاه اسلام و غرب ؛ و مجموعه مقالات علمی و فقهی در مجلات مختلف از جمله مجله مکتب اسلام و مجله دانشکده های دانشگاه تهران.

او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت کرده بود که احراز صلاحیت نشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 26 اسفند 98، کد مطلب: 478431: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین