پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
رئیس سازمان میراث فرهنگی از واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی به بخش خصوصی تا پایان امسال خبر داد و گفت: حفظ میراث فرهنگی فضیلتی برای بخش‌های دولتی است.

شعار سال:

مسعود سلطانی فر در حاشیه سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره‌ای است که از جهت بازسازی بافت‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی نهایت همکاری را با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه این همکاری باعث شده که مسیر نجات‌بخشی بسیاری از این بافت‌ها آغاز شود، افزود: همگرایی خوبی در این بین وجود دارد که امیدواریم فرآیند نجات‌بخشی بتواند بافت‌های فرهنگی، تاریخی و قدیمی شهر هویت‌های فرهنگی این بناها را که بسیاری از آنها ثبت ملی شده حفظ کند.

سلطانی فر با اعلام اینکه از بناهای تاریخی برای کاربری‌های خدماتی، فرهنگی و اقامتی استفاده کنیم، اظهار داشت: این مکان‌ها و بناهای تاریخی پس از بازسازی و مرمت فوق‌العاده مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 70 بنای تاریخی در سطح کشور واگذار شده و تا پایان امسال 100 بنای دیگر نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود، عنوان کرد: البته این تعداد به غیر از بناهای واگذار شده به شهرداری‌هاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد:در شیراز قرارداد واگذاری 28 بنای تاریخی به شهرداری منعقد شده که مراحل نجات‌بخشی از جمله مرمت، بازسازی، نجات‌بخشی و بهره‌برداری به شهرداری واگذار می‌شود که براساس این واگذاری 33 میلیارد تومان در این بناها هزینه شده و به مدت 20 سال بهره‌برداری با شهرداری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه 7 بنا برای بهره‌برداری و نجات بخشی به شهرداری کرمان واگذار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم تعداد واگذاری‌ها تا پایان امسال به 200 مورد برسد.

سلطانی‌فر اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع دولتی امیدواریم با پول غیردولتی و نهادهای عمومی و خصوصی هر چه سریع‌تر بتوان این بناهای تاریخی را مرمت و بازسازی کرده و بهره‌برداری از آنها را به بخش خصوصی واگذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام همچون تبدیل بناهای چندصد ساله تاریخی به بنگاه اقتصادی و جاذبه گردشگری است، گفت: حفظ میراث فرهنگی ملموس همچون بناها و سایت‌های تاریخی به عنوان ارزش و فضلیت بین مسئولان تبدیل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها در اجرای این طرح موفق عمل‌ کرده‌اند نیز بیان کرد: اصفهان، یزد، شیراز، کرمان، قزوین، گیلان، سمنان، همدان و کرمانشاه اقدامات مطلوبی را در این راستا داشته‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 شهریور95 ، کد مطلب:1168070: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین