پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه به واسطه کسب ۵۲ سهمیه به بخش اصلی اهداف تبیین شده برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو رسیده‌ایم، گفت: کسب سکو در این رویداد هدف اصلی ورزش در سال جدید است.
شعار سال: رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه به واسطه کسب ۵۲ سهمیه به بخش اصلی اهداف تبیین شده برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو رسیده‌ایم، گفت: کسب سکو در این رویداد هدف اصلی ورزش در سال جدید است.

سیدرضا صالحی امیری در اولین گفتگوی رسانه‌ای خود در سال ۱۳۹۹ که با خبرنگار مهر داشت، مروری مختصر بر مسیر طی شدن ورزش در سال گذشته داشت و مهمترین هدف گذاری این عرصه برای سال جدید را هم تشریح کرد.

امید که امسال، سال پیروزی ملت ایران باشد

وی در آغاز این گفتگو با ابراز امیدواری از اینکه سال جدید سال پرخیر و برکتی برای ملت ایران باشد، تاکید کرد: امیدوارم امسال، سال زدودن زنگارها، پیرایه‌ها و تمام چالش‌هایی باشد که سال گذشته ملت ایران با آن مواجه بود. امید که سال پیروزی و شادکامی پیش روی ایرانیان باشد.

مرور اتفاقات ناگوار ۹۸

رئیس کمیته ملی المپیک به برخی اتفاقات ناخوشایندی که سال گذشته ملت ایران را درگیر خود کرد، اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته اتفاقات ناگوار زیادی افتاد؛ از سیل تا شهادت سردار سلیمانی همراه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همچنین وقوع حادثه‌ای مثل سقوط هواپیما اتفاقات ناخوشایندی که برای ایران رقم خورد. در ماه پایانی سال ۹۸ هم با ویروس منحوس کرونا مواجه شدیم، امیدواریم همه این چالش‌ها و شر‌ها از سر ملت ایران دفع شده و سال جدید توام با خوشکامی و نشاط ملی باشد.

جهت گیری سال گذشته ورزش برای کسب سهمیه المپیک بود

صالحی امیری در ادامه با یادآوری اینکه سال گذشته عمده برنامه‌ها و اتفاقات حوزه ورزش پیرامون المپیک و کسب سهمیه برای این رویداد بزرگ بود، خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش کردیم که بتوانیم با انسجام و وحدت حداکثری میان ارکان ورزش شامل وزارت ورزش، ملی المپیک و ۵۳ فدراسیون و همچنین رسانه‌ها جهت گیری مشخصی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم.

وی در این رابطه ادامه داد: باور داشتیم که باید از حاشیه‌ها بپرهیزیم و با توجه به متن، تمرکزمان فقط به المپیک ۲۰۲۰ باشد. در این زمینه ظرفیت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و هیات‌های ۱۴ هزارگانه در سراسر کشور به طورکامل درگیر حمایت، هدایت و راهبری تیم‌ها برای حضور در رویداد‌های بین المللی و کسب سهمیه المپیک بود.

به بخش اصلی اهداف خود برای المپیک توکیو رسیده ایم

رئیس کمیته ملی المپیک با یادآوری قطعی شدن ۵۲ سهمیه ورزش ایران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: تلاش‌مان این بود که با برنامه ریزی هدفمند از طریق تشکیل ستاد عالی به مدیریت وزیر و حضور فعال دو کمیته المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌ها بتوانیم جهت گیری روشنی برای کسب سهمیه داشته باشیم و به بخش اصلی اهداف خود برای حضور در این رویداد بزرگ رسیده ایم.

کسب سکوی المپیک هدف گذاری امسال است

صالحی امیری در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد که در سال ۹۹ هدف گذاری مجموعه ورزشی برای کسب سکو در المپیک توکیو خواهد بود. وی همچنین گفت که در این مسیر سه مسئله حائز اهمیت است.

تاکید بر حمایت مالی از فدراسیون‌ها

به گفته این مقام مسئول در ورزش پشتیبانی مالی از فدراسیون‌ها و ورزشکاران اولین مسئله است که آنهم جزو وظایف مدیران ورزش به حساب می‌آید. وی تصریح کرد: سال گذشته کمیته ملی المپیک صددرصد بودجه تکلیفی فدراسیون‌ها را پرداخت کرد و امسال هم این رسالتِ پشتیبانی مالی را تداوم خواهیم داد. امسال حمایت بیشتری نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

کرونا و لغو اردو‌ها و اعزام‌ها لطمه جدی به برنامه‌های المپیکی زد

رئیس کمیته ملی المپیک حضور فعال در اردو‌های داخلی و بین المللی را به عنوان دومین مسئله حائز اهمیت در مسیر تعیین شده برای سال جاری عنوان کرد و گفت: این مهم در راستای آمادگی حداکثری ورزشکاران باید انجام شود. در این زمینه برنامه ریزی جدی در سطح ملی و فدراسیون‌ها در حال انجام است. البته اجرای بخشی از این برنامه در هفته‌های پایانی سال گذشته به خاطر ویروس کرونا و شیوع آن با وقفه مواجه شد که به موضوع اردو‌ها و رویداد‌های گزینشی هم لطمه جدی وارد کرد.

اهمیت چگونگی حضور در المپیک

رئیس کمیته ملی المپیک به سومین نکته اشاره کرد و گفت: چگونگی حضور در المپیک و تدارک لازم برای آن مسئله سوم است که اتفاقاً اهمیت زیادی هم برای مان دارد. برای پیشبرد اهداف در این زمینه تمام ظرفیت خود در کمیته ملی المپیک را به کار گرفته ایم. سرپرست کاروان ایران هم با همکاری تیمی هماهنگ و منسجم در حال پیگیری امور مربوطه است، اعزام، اسکان، تغذیه، لباس، ترانسفر و … که همگی مربوط به قبل، حین و بعد از اعزام کاروان می‌شود، مسائلی است که پیگیری آن‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

می‌خواهیم از سکوی قهرمانی به پهلوانی برسیم

وی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار مهر به تشکیل و فعالیت ستاد فرهنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو اشاره کرد و گفت: میخواهیم با دمین روح فرهنگ در حوزه قهرمانی، بتوانیم از سکوی قهرمانیِ ورزش به پهلوانی برسیم، به همین دلیل مصمم به آغاز به کار ستاد فرهنگی و فعالیت همزمان آن در کنار ستاد قهرمانی بودیم. در این زمینه از حضور تمام ارگان‌های ذی ربط بهره گرفته شده است. این فعالیت‌ها و همکاری امسال با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد تا به اهداف نزدیک‌تر شویم.

در توکیو نمایش فرهنگی جدیدی خواهیم داشت

صالحی امیری تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان شهرداری ها، سازمان میراث فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان زیباسازی، مجموعه فرهنگی عباس آباد، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و … از جمله ارگان‌هایی بودند در بحث فرهنگی و همکاری با ستاد فرهنگی به صورت فعال وارد شدند. به خصوص معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آماده سازی چندین گروه هنری مطرح فعالیت داشته و ان شاء الله نمایش فرهنگی جدید در المپیک خواهیم داشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1399، کدخبر: 4882937 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین